Het is nu do 28 maart 2024, 10:33


Dakdragers Ampera-e

Alles over de Opel Ampera-e (& Chevrolet Bolt)
  • Auteur
  • Bericht
Offline
Avatar gebruiker

NeufegliseThierry

Harde kern

  • Berichten: 1289
  • Geregistreerd: di 05 aug 2014, 22:01
  • Woonplaats: Zoetermeer
  • km-stand: 195
  • Lifetime: 0
  • Auto: Ampera-e

Re: Dakdragers Ampera-e

Berichtwo 27 jun 2018, 09:57

Alex schreef:Fietsen op het dak is lekker stabiel, zeker met een Volt/Ampera van 1700 kg en de batterijen onderin. Over het verbuik moet je je minder druk maken, daarin verschilt het niet zoveel van een conventionele auto.


Klopt als een bus maar....dan wel met een belangrijke nuancering: daar waar je bij een conventionele auto in plaats van zeg 1.000 km maar 800 redt zonder te tanken vanwege het toegenomen verbruik wordt het wat spannender als je een relatief beperkte accucapaciteit hebt.

Oftewel: het extra verbruik heb je inderdaad gewoon voor lief te nemen (heb je ook als je continue met je hoofd buiten het raam rondrijdt ;-) ) maar het is wel bij het plannen van een langere rit i.r.t. tussentijds (snel)laden belangrijk om je wel even 'druk' te maken over het extra verbruik, c.q. hier rekening mee te houden.
Sinds kort Ampera-e (na Ampera, Leaf, e-Evalia, Zoe, i3 en 320d)
Verder op stal 1 x Saab 9-5 ('05), Saab 96 ('78) en Renault Modus (05)


Offline
Avatar gebruiker

DerOpelmann

Newbie

  • Berichten: 45
  • Geregistreerd: di 21 nov 2017, 09:48
  • km-stand: 30000
  • Lifetime: 0
  • Auto: Ampera-e

Re: Dakdragers Ampera-e

Berichtwo 22 mei 2019, 21:01

Vandaag moest ik van midden in Nederland naar Groningen toe. Met de windverwachting voor vandaag (bijna windstil) heb ik gisteren de dakkoffer op de auto gezet om eens een goede verbruikstest te rijden.

Onderstaand het hoogteverschil van A naar B
Afbeelding

De totale test ging over een stuk van 336 kilometer (A naar B en terug naar A). 's Ochtends was het 12 graden en op de terugweg 20 graden. Bandenspanning heb ik op 3,08 bar per band. Net als de rit naar Zuid-Frankrijk toe, hou ik de cruisecontrol op 116km/h.

Normaal rij ik deze route zonder Fastned te gebruiken, maar met de koffer op het dak ging dat het niet worden. Even een paar kWh in de accu stoppen dus:
Afbeelding

Het resultaat:
Heenreis 20,7kWh/100km gemiddeld
Eenmaal weer thuis (A-B-A resultaat) 19,8kWh/100km over 336km met een snelheid van 116km/h


Offline

iray

Newbie

  • Berichten: 10
  • Geregistreerd: za 06 mei 2017, 16:42
  • Woonplaats: Hoofddorp
  • km-stand: 0
  • Lifetime: 0
  • Auto: Ampera-e

Re: Dakdragers Ampera-e

Berichtdi 11 jun 2019, 08:37

Mijn dakdragers voor de Ampera-e staan te koop:

https://link.marktplaats.nl/m1421744728
Ampera-E rijder van dec 2017 tot mei 2019. Daarvoor hybride in de Volvo V60 D6 en Toyota Prius.


Vorige

Keer terug naar Ampera-e forum algemeen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 8 gasten