Het is nu di 10 dec 2019, 06:51

Winterbanden op Ampera-E

Alles over de Opel Ampera-e (& Chevrolet Bolt)
  • Auteur
  • Bericht

christiaanjanssen

Vaste klant

• km-stand: 0
  • Lifetime: 0
  • Auto: anders

Re: Winterbanden op Ampera-E

Berichtza 12 okt 2019, 15:43

Anko schreef:Inmiddels setje wielen besteld: Oxxo Vapor Black velgen met Dunlop Winter Sport 5 XL banden. En ook Autel TPMS sensoren.

Heeft iemand al ervaring opgedaan met het inleren van sensoren op aparte winterwielen?
Zijn de originele sensoren gecloned naar de sensoren op de winterwielen?
Wat moest er gebeuren om 'de auto aan de sensoren te laten wennen?'

Op het Bolt forum wordt steeds gesproken over het gebruik van een speciaal inleer of activatie tool (EL-50448), waarmee je de sensoren één voor één moet activeren om door de auto gezien te worden (net zo iets als bij het paren van BT devices). Dit is ook terug te vinden in de on-line user manual van de Bolt.

De Ampera handleiding heeft het over automatisch inleren. Wordt geen enkele melding gemaakt van een tooltje o.i.d.

Is deze set nu 5x105 of 5x115? Ik kom bij de verschillende aanbieders verschillende adviezen tegen. Jij hebt een set gekocht dus zou het moeten weten.

Christiaan
4 jaar en 200.000 km in Ampera I, 2 jaar Nissan Leaf en eind 2019 naar Ampera II

christiaanjanssen

Vaste klant

• km-stand: 0
  • Lifetime: 0
  • Auto: anders

Re: Winterbanden op Ampera-E

Berichtdo 28 nov 2019, 21:37

Anko schreef:Zo, de winterbanden zitten er inmiddels op. Ben niet ontevreden met mijn keuze 8-)

Heb nog wel een vraagje over het juiste aanhaalmoment. Volgens het Bolt EV forum en de Bolt EV owner manual is het 140 Nm. Volgens een Belgische site van Opel is het ook 140 Nm. Maar volgens mijn bandenleverancier had hij van Opel gehoord dat het 110 Nm zou moeten zijn. Meeste stemmen gelden, dus 140 Nm dacht ik.

rl]

Volgens dealer 1: 140, volgens dealer 2: 130
Zomerset zat vast met minimaal 180
4 jaar en 200.000 km in Ampera I, 2 jaar Nissan Leaf en eind 2019 naar Ampera II

Vorige

Keer terug naar Ampera-e forum algemeen