Anko schreef:Alex schreef:En ja, vergeleken met de concurrentie is de auto mij veel te duur. Voor de leaseprijs van een Ampera E kan ik twee Leafs (oude model) leasen, met gratis Fastned. Om zakelijk maar eens wat te noemen.
Mijn interesse in de Ampera E heeft voornamelijk (zo niet hoofdzakelijk) met de 60 kWh accu te maken. Kennelijk kun jij met de (oude) Leaf ook prima uit de voeten. Prima. Maar het lijkt me dat jij, uit zakelijke overwegingen, sowieso al nooit voor de Ampera E zou hebben gekozen. Ook niet voor de prijsverhoging / levertijd perikelen. De stelling dat jij de auto zou laten staan vanwege de prijsverhoging en/of oplopende levertijd heeft, met alle respect, voor mij dan ook niet heel veel waarde.
Hetzelfde geldt ook voor de YEP van Sigmasailor. Hij heeft naar eigen zeggen ook genoeg aan een Leaf. Ik snap bij nader inzien dan ook helemaal niet zo goed waarom hij ooit voor een Ampera E gekozen heeft.
Ik zou liever iets horen van mensen die niet met het bereik van een 40 kWh auto uit de voeten kunnen en daarmee, net als ik, toch meer tot de doelgroep horen. En nu niet roepen dat iedereen met 40 kWh uit de voeten kan, want gebruiksprofiel is iets heel persoonlijks. En dat geldt ook voor range anxiety

40 kWh is voor mij niet voldoende. Rij zeer regelmatig meer dan 300 km per dag en enkele malen nog meer. Dat moet zeker kunnen, ook als het koud is. De E + fastned was een optie, maar ik ga 90% zeker "terug" naar diesel

Of er moet in 2018 nog een wonder gebeuren
