Het is nu vr 29 maart 2024, 11:35


Trekhaak Ampera E

Alles over de Opel Ampera-e (& Chevrolet Bolt)
  • Auteur
  • Bericht
Offline

sbogovac

Harde kern

  • Berichten: 509
  • Geregistreerd: za 10 feb 2018, 20:30
  • km-stand: 138578
  • Lifetime: 18
  • Auto: Ampera

Re: Trekhaak Ampera E

Berichtvr 22 jun 2018, 12:02

Lex85 schreef:
sarion schreef:Deze canadees heeft een fietsdrager gemonteerd:

https://www.youtube.com/watch?v=IDoG5ZT0svs


Dank Sarion! Heldere video. Ik denk dat ik dit zelfs moet kunnen. Dat stelt me iig een beetje gerust ;)


Ik zie alleen niet in deze video hoe de kentekenplaathouder met de extra achter-/knipper-/mistlichten et cetera gemonteerd zou moeten worden. De regels in Canada zijn mij onbekend, maar volgens mij zijn die dingen in de EU toch echt verplicht. Of niet...?
Amperaloos sinds 13/6/2021, nu: BMW 330e (en BMW 225xe als boodschappenwagen) dus nog steeds PHEV enthusiast.


Offline

wimtim

Newbie

  • Berichten: 10
  • Geregistreerd: ma 19 feb 2018, 10:25
  • Woonplaats: Nijmegen
  • km-stand: 42000
  • Lifetime: 20
  • Auto: Ampera-e

Re: Trekhaak Ampera E

Berichtdi 31 jul 2018, 23:21

Er zijn op dit moment 2 mogelijkheden voor een “draaghaak” voor de Ampera E:

Zelf heb ik er een laten monteren bij autobedrijf Renses in Alkmaar. Dut bedrijf importeert ook Chevrolet Bolt uit de USA.
Het kostte € 975 en je krijgt dan dezelfde trekhaak als van de Canadees op het YouTube filmpje, maar wel met aansluiting voor de verlichting van de fietsendrager.

Het Duitse internetbedrijf AHK-preisbrecher.de biedt voor € 723 en € 49 verzendkosten een ander type afneembare trekhaak aan. Je moet hem dan nog wel zelf monteren, maar ze leveren er een handleiding bij. Zie ook het YouTube filmpje https://youtu.be/dd3cDhdOzhE


Offline

nieuwkoopa

Newbie

  • Berichten: 1
  • Geregistreerd: wo 08 jul 2020, 06:35
  • km-stand: 146000
  • Lifetime: 10
  • Auto: Ampera

Trekhaak-fietsdrager

Berichtdo 22 apr 2021, 16:50

Beste,

Ik ben Alexander van Nieuwkoop en rij nu bijna een jaar in mijn mooie Opel Ampera.

Wij zijn op zoek naar een trekhaak-fietsdrager of Dakdrager voor 2 elektrische fietsen.
wie kan ons helpen , ik krijg overal nee als antwoord.

Bij voorbaat dank.

Met vriendelijke groet,
Alexander van Nieuwkoop


Offline
Avatar gebruiker

Poul

Moderator

  • Berichten: 2061
  • Geregistreerd: vr 18 mei 2012, 21:15
  • Woonplaats: Rotterdam
  • km-stand: 185000
  • Lifetime: 29
  • Auto: Ampera

Re: Trekhaak-fietsdrager

Berichtdo 22 apr 2021, 23:23

nieuwkoopa schreef:Beste,

Ik ben Alexander van Nieuwkoop en rij nu bijna een jaar in mijn mooie Opel Ampera.

Wij zijn op zoek naar een trekhaak-fietsdrager of Dakdrager voor 2 elektrische fietsen.
wie kan ons helpen , ik krijg overal nee als antwoord.

Bij voorbaat dank.

Met vriendelijke groet,
Alexander van Nieuwkoop

Beste Alexander,

Kijk eens in dit topic of er een antwoord/mogelijkheid van je gading bij zit.

Groeten,
Poul
Sinds 9 december 2013 model 2013; Lithium White met Jet Black bekleding, navigatie, Opel Eye, Xenon 6000k. ;)


Offline
Avatar gebruiker

HenryAmpera

Harde kern

  • Berichten: 1135
  • Geregistreerd: vr 23 jan 2015, 10:21
  • Woonplaats: Deventer
  • km-stand: 200250
  • Lifetime: 22
  • Auto: Ampera

Re: Trekhaak-fietsdrager

Berichtwo 28 apr 2021, 12:02

Poul schreef:
nieuwkoopa schreef:Beste,

Ik ben Alexander van Nieuwkoop en rij nu bijna een jaar in mijn mooie Opel Ampera.

Wij zijn op zoek naar een trekhaak-fietsdrager of Dakdrager voor 2 elektrische fietsen.
wie kan ons helpen , ik krijg overal nee als antwoord.

Bij voorbaat dank.

Met vriendelijke groet,
Alexander van Nieuwkoop

Beste Alexander,

Kijk eens in dit topic of er een antwoord/mogelijkheid van je gading bij zit.

Groeten,
Poul
Gezien de km-stand (146000) vermoed ik dat het een eerste generatie Ampera betreft, en staat nu dus in het verkeerde topic?? ;)


Offline

JanAzam

Newbie

  • Berichten: 2
  • Geregistreerd: za 01 mei 2021, 20:34
  • km-stand: 63000
  • Lifetime: 0
  • Auto: Ampera-e

Re: Trekhaak-fietsdrager

Berichtza 01 mei 2021, 20:40

Hoi Alexander,
Wij hebben bij Olie en Zo in Boxtel een fietsdragerhaak laten monteren. Kostte wat en de levertijd was best lang, maar uiteindelijk hebben we een perfecte trekhaak gekregen op onze Ampera-E.
zie www.olie-zo.nl of www.trekhaakcentrum.nl .
Succes!
Groeten,
Jan

nieuwkoopa schreef:Beste,

Ik ben Alexander van Nieuwkoop en rij nu bijna een jaar in mijn mooie Opel Ampera.

Wij zijn op zoek naar een trekhaak-fietsdrager of Dakdrager voor 2 elektrische fietsen.
wie kan ons helpen , ik krijg overal nee als antwoord.

Bij voorbaat dank.

Met vriendelijke groet,
Alexander van Nieuwkoop


Offline

Jan'sAmpera-e

Newbie

  • Berichten: 21
  • Geregistreerd: di 22 sep 2020, 10:07
  • km-stand: 14000
  • Lifetime: 16
  • Auto: Ampera-e

Re: Trekhaak-fietsdrager

Berichtdo 19 mei 2022, 18:35

JanAzam schreef:Hoi Alexander,
Wij hebben bij Olie en Zo in Boxtel een fietsdragerhaak laten monteren. Kostte wat en de levertijd was best lang, maar uiteindelijk hebben we een perfecte trekhaak gekregen op onze Ampera-E.
zie http://www.olie-zo.nl of http://www.trekhaakcentrum.nl .
Succes!
Groeten,
Jan


Beste JanAzam, ik loop, en bij Trekhaakcentrum en bij mijn Stern Opeldealer, aan tegen het ontbreken van duidelijkheid of er, na het plaatsen van een trekhaak voor een fietsendrager, consequenties zijn voor de garantie en/of onderhoud van mijn Ampera-e 2019. RDW geeft telefonisch aan dat er, wat hen betreft geen belemmeringen zijn. Hoeft niet herkeurd te worden en de kogeldruk is maximaal 60kg. De verzekeraar heb ik nog niet nagevraagd hierover.

Wat zijn inmiddels jouw ervaringen hiermee? Nog ergens tegenaan gelopen of opmerkingen van Opel of de dealer?
Zou de trekhaak in de weg kunnen zitten bij het vervangen van de batterij?

Ik wacht met belangstelling op een reactie.

Jan.


Offline
Avatar gebruiker

Alex

Sponsor

  • Berichten: 3332
  • Geregistreerd: za 19 mei 2012, 09:28
  • Woonplaats: Amersfoort
  • km-stand: 230000
  • Lifetime: 21
  • Auto: Volt

Re: Trekhaak Ampera E

Berichtza 21 mei 2022, 13:07

Ik krijg zo langzamerhand het gevoel dat voor eigenaren van een GM-product een goede rechtsbijstandsverzekering belangrijker is dan een goede allriskverzekering. :shock:
Forum Sponsor, Buurauto
Chevrolet Volt, Viridian Joule, Xenon Pilot 6000k, Thule wingbar dakdragers, accident camera, korte dakantenne


Offline

Jan'sAmpera-e

Newbie

  • Berichten: 21
  • Geregistreerd: di 22 sep 2020, 10:07
  • km-stand: 14000
  • Lifetime: 16
  • Auto: Ampera-e

Re: Trekhaak Ampera E

Berichtza 21 mei 2022, 19:13

Ja,je loopt bij Opel/GM volgens mij inderdaad het risico dat, mocht er iets aan de auto mankeren, ze de niet door hen gefiatteerde aanpassing/uitbreiding van de auto gebruiken om van aansprakelijkheid af te zien. Vind ik erg vervelend en beperkt mij in het gebruik van de auto.


Offline

JanAzam

Newbie

  • Berichten: 2
  • Geregistreerd: za 01 mei 2021, 20:34
  • km-stand: 63000
  • Lifetime: 0
  • Auto: Ampera-e

Re: Trekhaak-fietsdrager

Berichtvr 27 mei 2022, 16:15

Hallo andere Jan,
Inmiddels hebben we de trekhaak voor de fietsendrager ruim een jaar. We gebruiken hem vaak en hebben er veel plezier van. Onze Ampera-E is van 2018, dus de garantievraag is bij ons niet van toepassing. Bij de laatste onderhoudsbeurt heeft de Opel-garage er niets van gezegd, dus dat zit blijkbaar ook wel snor. We hebben nog geen nieuwe accu gehad, dus die vraag kan ik nog niet beantwoorden.
Groeten,
Jan


Jan'sAmpera-e schreef:
JanAzam schreef:Hoi Alexander,
Wij hebben bij Olie en Zo in Boxtel een fietsdragerhaak laten monteren. Kostte wat en de levertijd was best lang, maar uiteindelijk hebben we een perfecte trekhaak gekregen op onze Ampera-E.
zie http://www.olie-zo.nl of http://www.trekhaakcentrum.nl .
Succes!
Groeten,
Jan


Beste JanAzam, ik loop, en bij Trekhaakcentrum en bij mijn Stern Opeldealer, aan tegen het ontbreken van duidelijkheid of er, na het plaatsen van een trekhaak voor een fietsendrager, consequenties zijn voor de garantie en/of onderhoud van mijn Ampera-e 2019. RDW geeft telefonisch aan dat er, wat hen betreft geen belemmeringen zijn. Hoeft niet herkeurd te worden en de kogeldruk is maximaal 60kg. De verzekeraar heb ik nog niet nagevraagd hierover.

Wat zijn inmiddels jouw ervaringen hiermee? Nog ergens tegenaan gelopen of opmerkingen van Opel of de dealer?
Zou de trekhaak in de weg kunnen zitten bij het vervangen van de batterij?

Ik wacht met belangstelling op een reactie.

Jan.


VorigeVolgende

Keer terug naar Ampera-e forum algemeen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten