Het is nu do 18 apr 2024, 04:24


OnStar stopt per 31/12/2020

Alles over de Opel Ampera-e (& Chevrolet Bolt)
  • Auteur
  • Bericht
Offline
Avatar gebruiker

Ruwils

Stamgast

  • Berichten: 372
  • Geregistreerd: zo 02 aug 2020, 16:24
  • km-stand: 30760
  • Lifetime: 0
  • Auto: Ampera-e

Re: OnStar stopt per 31/12/2020

Berichtvr 23 sep 2022, 12:02

Roos schreef:En zie ook https://m.youtube.com/watch?v=h2EGLeCW1_0
Er zijn meer youtube filmpjes over Keypass.
Succes Drummer!

Goed filmpje en klopt precies zoals ik het heb gedaan.
Alleen is het niet perse nodig in KeyPass om naar het vorige scherm te gaan na KeyPass enabled te hebben.
Bij mij werkt alles prima, echter op één ding na, maar dat is denk ik een bug in de MyChevrolet app.
Wanneer ik de Key Fob functies wil gebruiken werkt het sluiten en openen van de deuren niet en draait het "Door Locks: In Progress" symbool continu rondjes en werkt die functie niet. Voor de rest werkt alles prima. Dat het openen en sluiten niet werkt vind ik niet erg. Als ik de deuren wil openen gebruik ik de sleutel wel en die moet je toch sowieso bij je hebben als je gaat rijden.


Offline
Avatar gebruiker

Ruwils

Stamgast

  • Berichten: 372
  • Geregistreerd: zo 02 aug 2020, 16:24
  • km-stand: 30760
  • Lifetime: 0
  • Auto: Ampera-e

Re: OnStar stopt per 31/12/2020

Berichtvr 23 sep 2022, 12:05

drummer schreef:Bluetooth staat aan, telefoon is ook verbonden met myOpel. Ik heb ook het fimpje bekeken. Dat is precies wat ik ook doe. Helaas het lukt niet. Ik denk dat ik er maar mee stop. Was wel leuk geweest maar zonder keypass red ik het al ruim 2,5 jaar. Dus dan maar zonder.
In ieder geval bedankt voor jullie reactie!! Daar heeft het niet aan gelegen.

Nou ben ik toch wel benieuwd of het wel werkt met een andere telefoon. Wellicht kun je die van je partner proberen?


Offline

sbogovac

Harde kern

  • Berichten: 509
  • Geregistreerd: za 10 feb 2018, 20:30
  • km-stand: 138578
  • Lifetime: 18
  • Auto: Ampera

Re: OnStar stopt per 31/12/2020

Berichtma 26 sep 2022, 14:29

Ruwils schreef:[...] Bij mij werkt alles prima, echter op één ding na [...] Wanneer ik de Key Fob functies wil gebruiken werkt het sluiten en openen van de deuren niet en draait het "Door Locks: In Progress" symbool continu rondjes en werkt die functie niet. [...]


Ik zelf zou het wel prettig vinden (als "gehaast warhoofd") wanneer in ieder geval de juiste (open/closed) status wordt getoond (zodat ik van de tigste verdieping op kantoor kan zien of ik de auto, die om de hoek in de parkeergarage staat, wel/niet op slot heb gedaan bvb).
Amperaloos sinds 13/6/2021, nu: BMW 330e (en BMW 225xe als boodschappenwagen) dus nog steeds PHEV enthusiast.


Offline

drummer

Bekende

  • Berichten: 58
  • Geregistreerd: za 02 mei 2020, 10:55
  • km-stand: 1100
  • Lifetime: 1
  • Auto: Ampera-e

Re: OnStar stopt per 31/12/2020

Berichtma 26 sep 2022, 18:54

Ruwils schreef:
drummer schreef:Bluetooth staat aan, telefoon is ook verbonden met myOpel. Ik heb ook het fimpje bekeken. Dat is precies wat ik ook doe. Helaas het lukt niet. Ik denk dat ik er maar mee stop. Was wel leuk geweest maar zonder keypass red ik het al ruim 2,5 jaar. Dus dan maar zonder.
In ieder geval bedankt voor jullie reactie!! Daar heeft het niet aan gelegen.

Nou ben ik toch wel benieuwd of het wel werkt met een andere telefoon. Wellicht kun je die van je partner proberen?

Helaas, zelfs met een andere telefoon wil het niet. Dus, het licht aan de Ampera-e of... aan mij.


Offline
Avatar gebruiker

Ruwils

Stamgast

  • Berichten: 372
  • Geregistreerd: zo 02 aug 2020, 16:24
  • km-stand: 30760
  • Lifetime: 0
  • Auto: Ampera-e

Re: OnStar stopt per 31/12/2020

Berichtdi 27 sep 2022, 12:54

drummer schreef:
Ruwils schreef:Nou ben ik toch wel benieuwd of het wel werkt met een andere telefoon. Wellicht kun je die van je partner proberen?


Helaas, zelfs met een andere telefoon wil het niet. Dus, het licht aan de Ampera-e of... aan mij.

Daar zou je haast aan gaan denken.. Ik wil je graag helpen en zo aan je eerder hier geplaatste foto's te zien doe jij niks verkeerd. Het enige wat ik nog kan bedenken is dat je bij Android misschien voor iedere app de toestemming tot bluetooth apart moet opgeven en dat de MyChevrolet app wellicht daarom geen toegang heeft tot bluetooth en er niks gebeurt. Via de MyChevrolet app moet immers de bluetooth aangestuurd worden. Hierna weet ik het helaas ook niet meer.. :(


Offline
Avatar gebruiker

Ruwils

Stamgast

  • Berichten: 372
  • Geregistreerd: zo 02 aug 2020, 16:24
  • km-stand: 30760
  • Lifetime: 0
  • Auto: Ampera-e

Re: OnStar stopt per 31/12/2020

Berichtzo 02 okt 2022, 15:11

Hierbij misschien een mogelijke oplossing:

Ik zat laatst een beetje met mijn iPad te spelen en startte de MyChevrolet app en zag dat deze geen verbinding maakte met de auto, zelfs toen ik er in ging zitten.

Ik dus de procedure opnieuw uitvoeren op mijn iPad en die werd opeens niet gevonden door KeyPass, terwijl die gewoon netjes in de lijst stond!

Ook toen ik de iPad uit de KeyPass lijst bij "Beheer Apparaten" verwijderde en opnieuw probeerde toe te voegen met de MyChevrolet app werd deze opeens niet meer gevonden. Ik dacht, WTF?!

Toen heb ik op de iPad bij de Bluetooth instellingen KeyPass verwijderd door op "vergeet dit apparaat" te klikken.
Hierna werd de iPad weer probleemloos gevonden en werkt alles weer!

Misschien is dit ook bij de telefoon van Drummer het geval en staat er nog een oude bluetooth verbinding in die de boel blokkeert? Het is het proberen altijd waard.


Offline

drummer

Bekende

  • Berichten: 58
  • Geregistreerd: za 02 mei 2020, 10:55
  • km-stand: 1100
  • Lifetime: 1
  • Auto: Ampera-e

Re: OnStar stopt per 31/12/2020

Berichtma 03 okt 2022, 21:05

Ruwils schreef:Hierbij misschien een mogelijke oplossing:

Ik zat laatst een beetje met mijn iPad te spelen en startte de MyChevrolet app en zag dat deze geen verbinding maakte met de auto, zelfs toen ik er in ging zitten.

Ik dus de procedure opnieuw uitvoeren op mijn iPad en die werd opeens niet gevonden door KeyPass, terwijl die gewoon netjes in de lijst stond!

Ook toen ik de iPad uit de KeyPass lijst bij "Beheer Apparaten" verwijderde en opnieuw probeerde toe te voegen met de MyChevrolet app werd deze opeens niet meer gevonden. Ik dacht, WTF?!

Toen heb ik op de iPad bij de Bluetooth instellingen KeyPass verwijderd door op "vergeet dit apparaat" te klikken.
Hierna werd de iPad weer probleemloos gevonden en werkt alles weer!

Misschien is dit ook bij de telefoon van Drummer het geval en staat er nog een oude bluetooth verbinding in die de boel blokkeert? Het is het proberen altijd waard.

Bij mijn bluetooth instelling vind ik alleen MyOpel en AAWireless voor draadloos Android Auto (en andere apparaten die niets met de auto te maken hebben). KeyPass komt niet in mijn lijstje voor want dat heeft bij mij nog nooit gewerkt. Die kan ik dus niet verwijderen.


Offline

Jeam

Newbie

  • Berichten: 1
  • Geregistreerd: di 01 nov 2022, 19:30
  • km-stand: 34750
  • Lifetime: 0
  • Auto: Ampera-e

Re: OnStar stopt per 31/12/2020

Berichtdi 01 nov 2022, 19:51

Dag allemaal,

Excuseer allereerst mijn Nederlands aangezien ik Google Tranlate gebruik (ik ben franstalig).
Met dank aan Ruwils voor het delen van deze mogelijkheid om MyChevrolet en Keypass te gebruiken op de Opel Ampera-e!
Ik heb de mijne meer dan een jaar geleden gekocht en het is een van de weinige functies waar ik spijt van heb!
Ik werd echter geconfronteerd met verschillende moeilijkheden die ik in het bijzonder met Drummer zal delen.

EDIT :
- Denk eraan: de motor moet worden gestart, niet alleen het infotainmentsysteem!
- Laatste vondst na het opnieuw starten van de procedure met veel moeite: bij mij werkt het alleen met wifi uitgeschakeld en mobiele data ingeschakeld!

1. Schakel de meeste machtigingen in voor de MyChevrolet-app (inclusief camera, apparaten in de buurt) VOORDAT u de eerste koppeling start.
2. Log in als gast (ik heb nooit op een andere manier kunnen inloggen omdat het inlogscherm altijd opnieuw verschijnt).
3. Kies de VS-regio en selecteer het maximale jaar 2019 en vervolgens het Chevrolet Bolt EV-model (als u bijvoorbeeld 2022 kiest, is de koppelingsoptie niet beschikbaar).
4. Als het desondanks niet werkt, verwijder dan de gegevens en leeg de cache van de applicatie in de instellingen en begin helemaal opnieuw.
5. Als het je lukt om een ​​telefoon te koppelen, maar het daarna niet meer werkt, is het mogelijk om deze te ontkoppelen en opnieuw te koppelen, maar het lijkt erop dat het ontkoppelen van de telefoon even duurt.

Ik hoop dat het je met deze informatie gaat lukken!


Offline

Matrox

Newbie

  • Berichten: 23
  • Geregistreerd: zo 17 jun 2018, 10:27
  • km-stand: 130000
  • Lifetime: 1
  • Auto: Ampera-e

Re: OnStar stopt per 31/12/2020

Berichtma 06 maart 2023, 10:55

Ondanks alle tips is het me niet gelukt keypass te activeren.
De MyChevrolet app klapt er bij het starten van de keypass setup direct uit. Een vijftal versies geprobeerd, maar allemaal hetzelfde probleem.
Jammer, niet dat ik het ga missen, maar heb altijd zoiets van 'als het er in zit moet het werken'.

Maar denk dat ik toch wel kan leven met het niet kunnen checken van de bandenspanning vanuit mijn luie stoel.
4,5 jaar Volt. 90.000 km op iets minder dan 200l benzine.
Vanaf maart 2023 Ampera-e.


Offline
Avatar gebruiker

ARMAND62

Newbie

  • Berichten: 46
  • Geregistreerd: vr 26 okt 2012, 20:18
  • Woonplaats: Borne
  • km-stand: 80000
  • Lifetime: 0
  • Auto: Ampera-e

Re: OnStar stopt per 31/12/2020

Berichtzo 19 maart 2023, 11:21

Ik ben ook bezig geweest met het zoeken naar een Android versie van MyChevrolet die werkt. Via apkmirror alleen versies gevonden waarmee ik al helemaal niet in het keyfob-menu of remote control kon komen en waarvoor een abonnement lijkt te moeten worden afgesloten. Via apkpure wel versies gevonden waarin keyfob en remote control menus zichtbaar zijn, maar deze stoppen spontaan tijdens het verbinden met de Ampera. Zijn er mensen die wel een werkende Android versie hebben weten te installeren? Zo ja, van welke website is deze apk dan gedownload?
Rijder van een electric blue Ampera e sinds 8 februari 2018


VorigeVolgende

Keer terug naar Ampera-e forum algemeen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten

cron