Het is nu zo 28 apr 2024, 08:15


OnStar stopt per 31/12/2020

Alles over de Opel Ampera-e (& Chevrolet Bolt)
  • Auteur
  • Bericht
Offline
Avatar gebruiker

Ruwils

Stamgast

  • Berichten: 372
  • Geregistreerd: zo 02 aug 2020, 16:24
  • km-stand: 30760
  • Lifetime: 0
  • Auto: Ampera-e

Re: OnStar stopt per 31/12/2020

Berichtwo 07 sep 2022, 11:26

Roos schreef:Zag dat je meerdere telefoons kunt koppelen aan Keypass, maar dat lukte niet, totdat ik ontdekte dat je net als bij andere apps, zoals bijv. Andoid Auto, veel moet machtigen. Ga naar applogo, aanklikken/vasthouden, dan naar app info en dan bija alles toestaan. Zonder toegang maken fotos , kun je de QR code niet naar de app sturen, en dan blijft ie daar steeds op hangen......

Ben mede dankzij input Ruwils, heeeel stuk verder!!!

Mooi dat het gelukt is!
Het is zeker mogelijk meerdere toestellen in Keypass te koppelen, ik heb immers mijn iPad Pro ook toegevoegd en nu staan er twee toestellen in de Keypass lijst en werken ze beide.


Offline

verhoevend

Newbie

  • Berichten: 3
  • Geregistreerd: wo 07 sep 2022, 12:33
  • km-stand: 0
  • Lifetime: 0
  • Auto: Ampera

Re: OnStar stopt per 31/12/2020

Berichtwo 07 sep 2022, 12:36

Vandaag keypass geactiveerd en de registratie is succesvol.
Echter wanneer ik de auto uitzet en op slot doet de app niks meer.
Heeft dat te maken met het feit dat Opel OnStar is gestopt?
Dus heb je eigenlijk niks aan deze My Chevrolet app?
Of doe ik iets verkeerd?


Offline

drummer

Bekende

  • Berichten: 58
  • Geregistreerd: za 02 mei 2020, 10:55
  • km-stand: 1100
  • Lifetime: 1
  • Auto: Ampera-e

Re: OnStar stopt per 31/12/2020

Berichtwo 07 sep 2022, 13:38

Roos schreef:
Ruwils schreef:
Roos schreef:Dat laatste lukte bij mij niet. De Chevy app was op zoek naar bluetooth net naam Mychevy, en kon die niet vinden omdat onze europa bleutooth Myopel heet. En weet niet of je dat kan veranderen? Kan ook zijn dat er andere reden is, maar dit was mijn conclusie???

MyOpel is de "gewone" Bluetoothverbinding voor telefoon handsfree bellen e.d.

Je moet echt de KeyPass Bluetooth hebben. Kijk even of er in de auto bij KeyPass niet al een andere telefoon is gekoppeld waarmee KeyPass wil verbinden. Dat had ik in het begin ook en was waarschijnlijk mijn vorige telefoon die ik toen een keer had gekoppeld waar ik bij gebrek aan de MyChevrolet app verder niets mee kon want in de MyOpel app was de KeyPass functionaliteit immers al verwijderd.

Ik heb die oude koppeling toen verwijderd waarna KeyPass mijn huidige telefoon zag waarmee ik verbinding kon maken middels de QR code die op het scherm verscheen waarmee ik de telefoon kon koppelen. Op je telefoon moet dan ook KeyPass zichbaar worden als Bluetooth verbinding.

Eenmaal verbonden start je de MyChevrolet app die om toestemming vraagt om via Bluetooth te verbinden waarna je akkoord geeft en je er mee aan de slag kan. Als "Gast" inloggen, Chevrolet Bolt 2017-2019 selecteren en geen VIN invoeren en op "Save" tappen waarna het zou moeten werken.

[edit]
Belangrijk is dat je de Keypass setup vanuit de MyChevrolet app draait en Keypass in je auto aanstaat en je op het Keypass scherm in de auto staat (helemaal naar beneden scrollen bij settings).

Ik heb zojuist hetzelfde geintje uitgehaald met mijn iPad en dat werkt ook prima. :D
Dus ik kan nu zowel op mijn iPhone als mijn iPad, die altijd op de tafel ligt, de auto bedienen. Zeker met voorverwarmen als het straks weer kouder wordt wat makkelijker is dan met de toetscombinatie van de sleutel wat vaak fout ging (wat was de combinatie ook alweer?) en ik alsnog in een koude auto stapte..



BEDANKT RUWILS!
Heb eerst de allerlaatste app versie gedownloaden, van APKmirror, versie 5.17.1 , geinstalleerd, en toen auto in. Mijn telefoon was al gekoppeld met MyOpel en dat heb ik gewoon zo gelaten, en was geen beperking.

Inderdaad gaat het inloggen met app niet, krijg melding "unable to retrieve details", dus dan maar verder als gast. (Je emailadres moet bij een US dealer geregistreerd staan denk ik). Kies bij regio voor US, midden oosten heeft geen Bolt van voor 2021 en leest wat moeilijk.....

Toen via Key Fob naar Keypass.... en tot verbazing ging dat deze keer heel vlot, koppeling via Ampera scherm, QR code kwam in beeld, toestemming voor maken foto door Chevy app, en voordat ik het wist was ik verbonden.

In de auto commandos gegeven, die werkten goed, auto geparkeerd en nu werkt het niet. Denk dat door al het beton van ons appartement, ook al sta ik op balkon, bleutooth de auto niet bereikt en vise versa.....?

Zag dat je meerdere telefoons kunt koppelen aan Keypass, maar dat lukte niet, totdat ik ontdekte dat je net als bij andere apps, zoals bijv. Andoid Auto, veel moet machtigen. Ga naar applogo, aanklikken/vasthouden, dan naar app info en dan bija alles toestaan. Zonder toegang maken fotos , kun je de QR code niet naar de app sturen, en dan blijft ie daar steeds op hangen......

Ben mede dankzij input Ruwils, heeeel stuk verder!!!

Na het lezen van bovenstaande dacht ik, laat ik het nog eens proberen. Ik heb de app, versie 5.17.1 gedownload en geinstalleerd. In de auto via menu keypass aangezet en vervolgens app gestart, sign in als gast, voor regio heb ik US gekozen. Daarna Key fob gekozen > Run KeyPass Setup > Start setup. Dan geeft ie "Searching for Vehicle". Na krijg ik dan de melding "We were unable to find any vehicles" :(
En daar stopt het voor mij.
PS ik nergens gezien dat ik mijn telefoon moet koppelen met myChevrolet of iets dergelijks. Telefoon is wel gekoppeld met myOpel.

Wat doe ik verkeerd?


Offline

Roos

Vaste klant

  • Berichten: 135
  • Geregistreerd: za 27 jun 2020, 21:58
  • km-stand: 25000
  • Lifetime: 0
  • Auto: Ampera-e

Re: OnStar stopt per 31/12/2020

Berichtwo 07 sep 2022, 14:09

Beste Drummer, heb je in de app aangevinkt dat ie alles mag? Dus App-Info, Machtigingen en daar aanvinken wat je toestaat. Bij mij alles aangevinkt behalve agenda en contacten. Verder als ie dan voertuig nog steeds niet kan vinden, vise versa, auto uit en weer aan, en/of alle apps sluiten op je tel. en weer opnieuw beginngen..... Laat ff weten of het gelukt is?


Offline

Roos

Vaste klant

  • Berichten: 135
  • Geregistreerd: za 27 jun 2020, 21:58
  • km-stand: 25000
  • Lifetime: 0
  • Auto: Ampera-e

Re: OnStar stopt per 31/12/2020

Berichtwo 07 sep 2022, 14:11

En dat je tel. al gekoppeld is met MyOpel verstoord niets in mijn geval. Gewoon zo laten!


Offline
Avatar gebruiker

Ruwils

Stamgast

  • Berichten: 372
  • Geregistreerd: zo 02 aug 2020, 16:24
  • km-stand: 30760
  • Lifetime: 0
  • Auto: Ampera-e

Re: OnStar stopt per 31/12/2020

Berichtwo 07 sep 2022, 20:13

De handsfree MyOpel verbinding staat helemaal los van de Keypass verbinding.
Dus even kijken in Keypass of daar een toestel in de lijst staat.
Met de MyChevrolet app moet de vraag voor toestemming worden gevraagd waarna de QR-code zou moeten verschijnen waarna je je telefoon moet kunnen koppelen.


Offline

drummer

Bekende

  • Berichten: 58
  • Geregistreerd: za 02 mei 2020, 10:55
  • km-stand: 1100
  • Lifetime: 1
  • Auto: Ampera-e

Re: OnStar stopt per 31/12/2020

Berichtwo 07 sep 2022, 22:07

morgen gs ik het proberen. ik houd jullie op de hoogte


Offline

drummer

Bekende

  • Berichten: 58
  • Geregistreerd: za 02 mei 2020, 10:55
  • km-stand: 1100
  • Lifetime: 1
  • Auto: Ampera-e

Re: OnStar stopt per 31/12/2020

Berichtdo 08 sep 2022, 21:28

drummer schreef:morgen gs ik het proberen. ik houd jullie op de hoogte

Het was dus de bedoeling om het vandaag te proberen. Maar toen ik vanmorgen weg wilde werkte mijn infotainment system nauwelijks meer. Het scherm deed het nog wel, geen radio, bij starten van Android Auto zag ik alleen het Ampera-e scherm. Toch maar gaan rijden. Geen muziek, geen navigatie. Na een uur nog niets.
Toen ik op het werk was heb ik de myChevrolet- en de AAWireless app (voor draadloos Android Auto) verwijderd.
Toen ik weer naar huis ging kwam er wel geluid uit de radio, maar de knoppen om bv de bron te kiezen of harder en zachter deden nog steeds niet. Android Auto deed het wel, dwz de FlitsMeister deed het incl geluid maar Spotify leek het wel te doen maar ik hoorde niets, radio speelde gewoon door. Bellen ging ook niet.
Thuis de auto weggezet. Na twee uur naar de auto, met de reserve sleutel (omdat ik dacht dat die, omdat die andere instellingen heeft, eea misschien wel zou werken). En ja hoor, alles werkte weer. Auto uitgezet, andere sleutel gehaald, wat denk je... alles werkt normaal.
Met expirimeteren met de myChervrolet app wacht ik ff tot het weekend. Eerst even zien of het morgen allemaal nog stabiel werkt. AAWireless heb ik wel weer geinstalleerd en dat werkt ook weer goed
Geen idee wat nu de oorzaak was en waarom de functies zo een voor een terugkwamen. Zou het te maken kunnen hebben met myChevrolte- of AAWireless app?

Is er iemand deze problemen herkent?


Offline
Avatar gebruiker

Poul

Moderator

  • Berichten: 2062
  • Geregistreerd: vr 18 mei 2012, 21:15
  • Woonplaats: Rotterdam
  • km-stand: 185000
  • Lifetime: 29
  • Auto: Ampera

Re: OnStar stopt per 31/12/2020

Berichtdo 08 sep 2022, 23:28

drummer schreef:
drummer schreef:morgen gs ik het proberen. ik houd jullie op de hoogte

Het was dus de bedoeling om het vandaag te proberen. Maar toen ik vanmorgen weg wilde werkte mijn infotainment system nauwelijks meer. Het scherm deed het nog wel, geen radio, bij starten van Android Auto zag ik alleen het Ampera-e scherm. Toch maar gaan rijden. Geen muziek, geen navigatie. Na een uur nog niets.
Toen ik op het werk was heb ik de myChevrolet- en de AAWireless app (voor draadloos Android Auto) verwijderd.
Toen ik weer naar huis ging kwam er wel geluid uit de radio, maar de knoppen om bv de bron te kiezen of harder en zachter deden nog steeds niet. Android Auto deed het wel, dwz de FlitsMeister deed het incl geluid maar Spotify leek het wel te doen maar ik hoorde niets, radio speelde gewoon door. Bellen ging ook niet.
Thuis de auto weggezet. Na twee uur naar de auto, met de reserve sleutel (omdat ik dacht dat die, omdat die andere instellingen heeft, eea misschien wel zou werken). En ja hoor, alles werkte weer. Auto uitgezet, andere sleutel gehaald, wat denk je... alles werkt normaal.
Met expirimeteren met de myChervrolet app wacht ik ff tot het weekend. Eerst even zien of het morgen allemaal nog stabiel werkt. AAWireless heb ik wel weer geinstalleerd en dat werkt ook weer goed
Geen idee wat nu de oorzaak was en waarom de functies zo een voor een terugkwamen. Zou het te maken kunnen hebben met myChevrolte- of AAWireless app?

Is er iemand deze problemen herkent?


Het lijkt op een euvel dat de eerste generatie Ampera's ook had. Zie viewtopic.php?f=20&t=1213&p=22687&hilit=Vastgelopen+scherm#p22687.

Bij mij werd het veroorzaakt doordat ik diverse POI had aanstaan in m'n navigatiescherm. Als ik die uitzette was het euvel van een vastlopend scherm kwijt.

Groeten,
Poul
Sinds 9 december 2013 model 2013; Lithium White met Jet Black bekleding, navigatie, Opel Eye, Xenon 6000k. ;)


Offline

verhoevend

Newbie

  • Berichten: 3
  • Geregistreerd: wo 07 sep 2022, 12:33
  • km-stand: 0
  • Lifetime: 0
  • Auto: Ampera

Re: OnStar stopt per 31/12/2020

Berichtvr 09 sep 2022, 09:51

Hallo allemaa,

Vandaag keypass geactiveerd en de registratie is succesvol.
Echter wanneer ik de auto uitzet en op slot doet de app niks meer.
Heeft dat te maken met het feit dat Opel OnStar is gestopt?
Dus heb je eigenlijk niks aan deze My Chevrolet app?
Of doe ik iets verkeerd?

Ik hoor graag van jullie.

Dank je!


VorigeVolgende

Keer terug naar Ampera-e forum algemeen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 5 gasten