Ruwils schreef:Roos schreef:Dat laatste lukte bij mij niet. De Chevy app was op zoek naar bluetooth net naam Mychevy, en kon die niet vinden omdat onze europa bleutooth Myopel heet. En weet niet of je dat kan veranderen? Kan ook zijn dat er andere reden is, maar dit was mijn conclusie???
MyOpel is de "gewone" Bluetoothverbinding voor telefoon handsfree bellen e.d.
Je moet echt de KeyPass Bluetooth hebben. Kijk even of er in de auto bij KeyPass niet al een andere telefoon is gekoppeld waarmee KeyPass wil verbinden. Dat had ik in het begin ook en was waarschijnlijk mijn vorige telefoon die ik toen een keer had gekoppeld waar ik bij gebrek aan de MyChevrolet app verder niets mee kon want in de MyOpel app was de KeyPass functionaliteit immers al verwijderd.
Ik heb die oude koppeling toen verwijderd waarna KeyPass mijn huidige telefoon zag waarmee ik verbinding kon maken middels de QR code die op het scherm verscheen waarmee ik de telefoon kon koppelen. Op je telefoon moet dan ook KeyPass zichbaar worden als Bluetooth verbinding.
Eenmaal verbonden start je de MyChevrolet app die om toestemming vraagt om via Bluetooth te verbinden waarna je akkoord geeft en je er mee aan de slag kan. Als "Gast" inloggen, Chevrolet Bolt 2017-2019 selecteren en geen VIN invoeren en op "Save" tappen waarna het zou moeten werken.
[edit]
Belangrijk is dat je de Keypass setup vanuit de MyChevrolet app draait en Keypass in je auto aanstaat en je op het Keypass scherm in de auto staat (helemaal naar beneden scrollen bij settings).
Ik heb zojuist hetzelfde geintje uitgehaald met mijn iPad en dat werkt ook prima.
Dus ik kan nu zowel op mijn iPhone als mijn iPad, die altijd op de tafel ligt, de auto bedienen. Zeker met voorverwarmen als het straks weer kouder wordt wat makkelijker is dan met de toetscombinatie van de sleutel wat vaak fout ging (wat was de combinatie ook alweer?) en ik alsnog in een koude auto stapte..
BEDANKT RUWILS!
Heb eerst de allerlaatste app versie gedownloaden, van APKmirror, versie 5.17.1 , geinstalleerd, en toen auto in. Mijn telefoon was al gekoppeld met MyOpel en dat heb ik gewoon zo gelaten, en was geen beperking.
Inderdaad gaat het inloggen met app niet, krijg melding "unable to retrieve details", dus dan maar verder als gast. (Je emailadres moet bij een US dealer geregistreerd staan denk ik). Kies bij regio voor US, midden oosten heeft geen Bolt van voor 2021 en leest wat moeilijk.....
Toen via Key Fob naar Keypass.... en tot verbazing ging dat deze keer heel vlot, koppeling via Ampera scherm, QR code kwam in beeld, toestemming voor maken foto door Chevy app, en voordat ik het wist was ik verbonden.
In de auto commandos gegeven, die werkten goed, auto geparkeerd en nu werkt het niet. Denk dat door al het beton van ons appartement, ook al sta ik op balkon, bleutooth de auto niet bereikt en vise versa.....?
Zag dat je meerdere telefoons kunt koppelen aan Keypass, maar dat lukte niet, totdat ik ontdekte dat je net als bij andere apps, zoals bijv. Andoid Auto, veel moet machtigen. Ga naar applogo, aanklikken/vasthouden, dan naar app info en dan bija alles toestaan. Zonder toegang maken fotos , kun je de QR code niet naar de app sturen, en dan blijft ie daar steeds op hangen......
Ben mede dankzij input Ruwils, heeeel stuk verder!!!