Het is nu do 18 apr 2024, 02:42


OnStar stopt per 31/12/2020

Alles over de Opel Ampera-e (& Chevrolet Bolt)
  • Auteur
  • Bericht
Offline

drummer

Bekende

  • Berichten: 58
  • Geregistreerd: za 02 mei 2020, 10:55
  • km-stand: 1100
  • Lifetime: 1
  • Auto: Ampera-e

Re: OnStar stopt per 31/12/2020

Berichtza 17 sep 2022, 12:58

Roos schreef:Beste Drummer, wellicht domme vraag, maar staat Keypass op dat moment in beeld op je Ampera scherm? En staat Keypass aan met vinkje.
Als ik doe wat jij beschrijft komt er een ander beeld op het Ampera scherm, waarbij je moet toestaan dat je verder wil, en dan pas komt er een QR plaatje op je scherm wat je moet fotograferen met je telefoontje, die foto wordt dan door je app gelezen en dan pas gaat ie verbinden. Klinkt ingewikkelder dan het is.

Wat je ook zou kunnen proberen is om het met een andere Android telefoon te koppelen en kijken of dat wel lukt. Met mijn eigen tel. lukte het vrij snel toen ik wist hoe het moest, met die van mijn partner (nog) niet.....?

ik heb Keypass wel aangezet maar niet in beeld (stond op home scherm) . Dat ga ik nog proberen.


Offline
Avatar gebruiker

Ruwils

Stamgast

  • Berichten: 372
  • Geregistreerd: zo 02 aug 2020, 16:24
  • km-stand: 30760
  • Lifetime: 0
  • Auto: Ampera-e

Re: OnStar stopt per 31/12/2020

Berichtza 17 sep 2022, 13:17

verhoevend schreef:Ik gebruik inderdaad android.
Maar bluetooth doet het dus in de auto als de auto 'uit" staat?
Dus die myopel zou het dan ook moeten doen?
Anyway hoe installeer ik de my chevrolet app op een iphone?
Of welke app gebruiken jullie?
Want met iphone is die zone afgeschermd.

Wederom bedankt!!!
Ik heb dit een aantal pagina's terug uitgebreid beschreven.
Uiteraard werkt de (KeyPass) bluetooth van de auto als deze uitstaat, anders zouden remote functies natuurlijk nooit kunnen werken. De MyOpel app werkt niet, want daar zit de KeyPass finctionaliteit niet (meer) in en moet je dus de MyChevrolet app gebruiken. De MyOpel bluetoothverbinding is alleen voor handsfree bellen e.d. niet voor de remote functies. Dat werkt echt alleen met KeyPass en is totaal gescheiden van de bluetoothverbinding met MyOpel bluetooth.


Offline

drummer

Bekende

  • Berichten: 58
  • Geregistreerd: za 02 mei 2020, 10:55
  • km-stand: 1100
  • Lifetime: 1
  • Auto: Ampera-e

Re: OnStar stopt per 31/12/2020

Berichtzo 18 sep 2022, 13:34

Roos schreef:Beste Drummer, wellicht domme vraag, maar staat Keypass op dat moment in beeld op je Ampera scherm? En staat Keypass aan met vinkje.
Als ik doe wat jij beschrijft komt er een ander beeld op het Ampera scherm, waarbij je moet toestaan dat je verder wil, en dan pas komt er een QR plaatje op je scherm wat je moet fotograferen met je telefoontje, die foto wordt dan door je app gelezen en dan pas gaat ie verbinden. Klinkt ingewikkelder dan het is.

Wat je ook zou kunnen proberen is om het met een andere Android telefoon te koppelen en kijken of dat wel lukt. Met mijn eigen tel. lukte het vrij snel toen ik wist hoe het moest, met die van mijn partner (nog) niet.....?

Beste Roos,
Ik heb het ook met een andere telefoon geprobeerd. Lukt ook niet. Maar wat bedoel je precies met "staat Keypass op dat moment in beeld op je Ampera scherm? "? Is dat het scherm waar je het keypass vinkje aan zet en waar ook staat "KeyPass apparatern beheren"?


Offline
Avatar gebruiker

Ruwils

Stamgast

  • Berichten: 372
  • Geregistreerd: zo 02 aug 2020, 16:24
  • km-stand: 30760
  • Lifetime: 0
  • Auto: Ampera-e

Re: OnStar stopt per 31/12/2020

Berichtzo 18 sep 2022, 19:14

Ja.
Kijk daar eens of er al apparaten in staan. Zoja, haal deze dan eens weg en probeer opnieuw te koppelen via de MyChevrolet app.
Ik heb geen Android telefoon, maar zou het wellicht ook kunnen zijn dat je op je telefoon moet instellen dat de bluetooth "vindbaar" voor andere apparaten moet zijn.


Offline

Roos

Vaste klant

  • Berichten: 135
  • Geregistreerd: za 27 jun 2020, 21:58
  • km-stand: 25000
  • Lifetime: 0
  • Auto: Ampera-e

Re: OnStar stopt per 31/12/2020

Berichtzo 18 sep 2022, 19:59

Hallo Drummer, ben nu buiten NL zonder Ampera, anders had ik wat plaatjes van het Ampera scherm kunnen maken tijdens het koppelen van Keypass met een tel. Zowel je tel als Keypass moeten toestemming geven, dat gebeurd op scherm van de Ampera en op je tel scherm. En als je dat Keypass scherm niet aan hebt staan is er geen vooruitgang.


Offline

drummer

Bekende

  • Berichten: 58
  • Geregistreerd: za 02 mei 2020, 10:55
  • km-stand: 1100
  • Lifetime: 1
  • Auto: Ampera-e

Re: OnStar stopt per 31/12/2020

Berichtwo 21 sep 2022, 12:21

Roos schreef:Hallo Drummer, ben nu buiten NL zonder Ampera, anders had ik wat plaatjes van het Ampera scherm kunnen maken tijdens het koppelen van Keypass met een tel. Zowel je tel als Keypass moeten toestemming geven, dat gebeurd op scherm van de Ampera en op je tel scherm. En als je dat Keypass scherm niet aan hebt staan is er geen vooruitgang.


Onderstaande scherm heb ik voor me als ik in myChevrolet "Key fob gekozen > Run KeyPass Setup > Start setup" start. Na een tijdje krijg ik dan: "We were unable to find any vehicles". Op scherm van Ampera gebeurt er helemaal niets :( :x
Afbeelding

Zoals je ziet heb ik geen andere apparaten geactiveerd in keypass
Afbeelding

Speelt onderstaande scherm wellicht nog een rol? Of is dat voor OnStar en kan dat sowieso uit?
Afbeelding


Offline
Avatar gebruiker

Ruwils

Stamgast

  • Berichten: 372
  • Geregistreerd: zo 02 aug 2020, 16:24
  • km-stand: 30760
  • Lifetime: 0
  • Auto: Ampera-e

Re: OnStar stopt per 31/12/2020

Berichtdo 22 sep 2022, 00:49

Het zou moeten werken zo aan je plaatjes te zien. Ik denk toch dat er iets met je telefoon is of dat de bluetooth daarvan uitstaat of niet gevonden kan worden. Heb je het al met een andere telefoon geprobeerd?


Offline

Heinemancp

Newbie

  • Berichten: 16
  • Geregistreerd: do 04 aug 2022, 07:07
  • km-stand: 89000
  • Lifetime: 1
  • Auto: Ampera-e

Re: OnStar stopt per 31/12/2020

Berichtdo 22 sep 2022, 07:55

de tip is: telefoon op vliegtuigmodus en dan keypass proberen te activeren. dan bluetooth aan als erom gevraagd wordt.


Offline

Roos

Vaste klant

  • Berichten: 135
  • Geregistreerd: za 27 jun 2020, 21:58
  • km-stand: 25000
  • Lifetime: 0
  • Auto: Ampera-e

Re: OnStar stopt per 31/12/2020

Berichtdo 22 sep 2022, 07:58

En zie ook https://m.youtube.com/watch?v=h2EGLeCW1_0
Er zijn meer youtube filmpjes over Keypass.
Succes Drummer!


Offline

drummer

Bekende

  • Berichten: 58
  • Geregistreerd: za 02 mei 2020, 10:55
  • km-stand: 1100
  • Lifetime: 1
  • Auto: Ampera-e

Re: OnStar stopt per 31/12/2020

Berichtdo 22 sep 2022, 21:08

Bluetooth staat aan, telefoon is ook verbonden met myOpel. Ik heb ook het fimpje bekeken. Dat is precies wat ik ook doe. Helaas het lukt niet. Ik denk dat ik er maar mee stop. Was wel leuk geweest maar zonder keypass red ik het al ruim 2,5 jaar. Dus dan maar zonder.
In ieder geval bedankt voor jullie reactie!! Daar heeft het niet aan gelegen.


VorigeVolgende

Keer terug naar Ampera-e forum algemeen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten

cron