Het is nu vr 29 maart 2024, 06:51


OnStar stopt per 31/12/2020

Alles over de Opel Ampera-e (& Chevrolet Bolt)
  • Auteur
  • Bericht
Offline

Roos

Vaste klant

  • Berichten: 134
  • Geregistreerd: za 27 jun 2020, 21:58
  • km-stand: 25000
  • Lifetime: 0
  • Auto: Ampera-e

Re: OnStar stopt per 31/12/2020

Berichtma 20 sep 2021, 09:55

Bedankt voor de reacties op mijn suggestie "op zoek naar een slimme" , ik ga contact zoeken met Oekraine en laat jullie horen hoe en wat.


Offline

HdB

Newbie

  • Berichten: 41
  • Geregistreerd: ma 20 sep 2021, 20:05
  • km-stand: 18000
  • Lifetime: 0
  • Auto: Ampera-e

Re: OnStar stopt per 31/12/2020

Berichtma 20 sep 2021, 20:37

De mensen van Jamp (http://www.jamp.no, https://www.instagram.com/jampeurope) lijken ook vorderingen te maken. Ik kreeg laatst een uitnodiging voor een enquete. Hierin stonden o.a. de volgende vragen:
Would you like to participate in a pilot test? (early stage and same solution as final commercial solution)
,
Do you see it as okay to install a 3rd party solution (hardware) that replaces the OnStar module? ( on approved certified workshop). The 3rd party solution will not occupy the OBD2-port.


Ook las ik op een Duits forum dat Opel Zwitserland (?) samen met een auto/softwarebedrijf een soort vervanging van Onstar ontwikkeld heeft dat via de OBD poort aangesloten kan worden. Dat leek echter alleen gebruikt te kunnen worden om op afstand het laden in de gaten te houden.


Offline

ottensh

Newbie

  • Berichten: 11
  • Geregistreerd: di 10 apr 2018, 10:05
  • km-stand: 0
  • Lifetime: 0
  • Auto: geen

Re: OnStar stopt per 31/12/2020

Berichtvr 24 sep 2021, 15:43

Hoi,

Ik heb een poging gedaan om voor Onstar een compensatie te krijgen. Opel Nederland geeft aan dat ik daarvoor niet in aanmerking kom omdat ik na de gratis proefperiode geen betaald abonnement heb afgesloten.

Is dit inderdaad een legitieme uitsluitende voorwaarde of een afschrikkingstactiek?

M.vr.gr. Huib


Offline

0rudy0

Newbie

  • Berichten: 1
  • Geregistreerd: za 12 aug 2017, 23:29
  • km-stand: 1
  • Lifetime: 0
  • Auto: Ampera

Re: OnStar stopt per 31/12/2020

Berichtwo 20 jul 2022, 16:25

Hallo,
heeft iemand hier al een oplossing voor gevonden voor de Iphone gebruikers?
Groetjes een nieuwe ampera rijder!


Offline
Avatar gebruiker

Ruwils

Stamgast

  • Berichten: 372
  • Geregistreerd: zo 02 aug 2020, 16:24
  • km-stand: 30760
  • Lifetime: 0
  • Auto: Ampera-e

Re: OnStar stopt per 31/12/2020

Berichtwo 17 aug 2022, 11:56

Omdat het me toch dwars zat ben ik gisteren toch maar weer eens aan het experimenteren geslagen om KeyPass werkend te krijgen op mijn iPhone. Ik had al verhalen gelezen dat je een apart Apple ID moet aanmaken voor de Verenigde Staten om in de Amerikaanse Appstore te kunnen komen waar je de MyChevrolet app kan downloaden, want die is immers niet beschikbaar in de Nederlandse Appstore.

Maar dat was voor mij geen optie, want als je van Apple ID wisselt op je telefoon moet je eerst "uitloggen" met je oude Apple ID. Dat "uitloggen" betekent niets anders dan je telefoon leegmaken om deze opnieuw te installeren met de nieuwe Apple ID. Natuurlijk kun je een backup maken, maar alle gekoppelde zaken zoals bankpassen in je Apple wallet e.d. komen dan ook te vervallen en had ik geen zin om dit nadien weer helemaal opnieuw in te moeten gaan stellen en te koppelen. Ook moet je dan weer opnieuw inloggen in alle geïnstalleerde apps.

Later las ik dat het toch mogelijk moet zijn je bestaande Apple ID tijdelijk over te zetten naar een andere regio, in dit geval de United States. Belangrijk: dit moet je doen door tijdelijk je bestaande Nederlandse adresgegevens door een willekeurig Amerikaans adres te vervangen. Je kan bijvoorbeeld het adres van een hotel o.i.d. gebruiken. Maar ik liep iedere keer tegen de betaalopties aan die je moet instellen. Je zou een Amerikaanse creditcard o.i.d. moeten hebben, al het andere wordt niet geaccepteerd, ook niet mijn Mastercard van de Rabo. Zelfs mijn Paypal account kon niet gekoppeld worden, want die moet tegenwoordig in hetzelfde land zijn geregistreerd als het land waarbij je het wil gebruiken. Tot zover het "wereldwijde" gemak van Paypal!

Maar... uiteindelijk na veel testen en proberen blijkt dat je helemaal geen verplichte betaalmethode hoeft toe te voegen. Gewoon op "None" tappen en opeens was mijn iPhone Amerikaans geworden! :clap:
En ja hoor, ik kon de MyChevrolet app installeren. Mijn telefoon vervolgens gekoppeld aan KeyPass in de auto en waarempel, ik kon zaken op afstand bedienen zoals voorverwarmen/koelen, deuren openen en sluiten, bendenspanning uitlezen, verlichting/toeter bedienen, en de laadstatus bekijken op een comfortabele afstand van de auto via Bluetooth.

Hierna kon ik de iPhone ook weer op dezelfde wijze terugzetten naar de Nederlandse regio op mijn eigen adres en blijft de MyChevrolet app gewoon werken.

Eenmaal in de MyChevrolet app wordt er gevraagd een account aan te maken. Hierbij moet je verplicht je VIN nummer ingeven, maar die van de Opel Ampera-e wordt niet geaccepteerd. Dit is echter niet nodig en kun je gewoon als "Gast" inloggen. Daar kun je als auto de Chevrolet Bolt van tussen 2017 en 2019 selecteren (niet de nieuwere modellen, dan werkt het niet) en kun je het veld voor VIN leeg laten en op "Save" tappen waarna MyChevrolet app gereed is en je het Dashboard kan openen.

Dit ter informatie voor mensen met een iPhone die dit ook willen, doe je voordeel ermee zou ik zeggen. ;)

Edit:

Ondertussen gemerkt dat de MyChevrolet app gewoon geupdate wordt als er een nieuwe versie is, ook al is mijn iPhone Nederlands! Ik had de update uitgevoerd en werkte gewoon. Soms moet je je telefoon opnieuw koppelen aan de MyChevrolet app bij een nieuwe versie via KeyPass. Dus eerst verwijderen in Keypass en weer opnieuw toevoegen. maar tot nu (maart 2023) heb ik dat niet meer gehad.
Laatst bijgewerkt door Ruwils op vr 31 maart 2023, 13:02, in totaal 3 keer bewerkt.


Offline

ruleco

Newbie

  • Berichten: 45
  • Geregistreerd: ma 20 dec 2021, 16:20
  • km-stand: 82000
  • Lifetime: 60
  • Auto: Ampera-e

Re: OnStar stopt per 31/12/2020

Berichtwo 17 aug 2022, 13:00

ik heb een paar abonnementen via mijn apple id lopen.
als ik verander van regio dan worden die allemaal automatisch stop gezet.
dus durf het niet aan om het te proberen.
iemand een idee om dat weer te omzeilen??


Offline

Roos

Vaste klant

  • Berichten: 134
  • Geregistreerd: za 27 jun 2020, 21:58
  • km-stand: 25000
  • Lifetime: 0
  • Auto: Ampera-e

Re: OnStar stopt per 31/12/2020

Berichtwo 17 aug 2022, 13:25

Vind het leuk dat je dit al bereikt hebt Ruwils, maar Bleutooth is toch max 10 meter?


Offline
Avatar gebruiker

Ruwils

Stamgast

  • Berichten: 372
  • Geregistreerd: zo 02 aug 2020, 16:24
  • km-stand: 30760
  • Lifetime: 0
  • Auto: Ampera-e

Re: OnStar stopt per 31/12/2020

Berichtwo 17 aug 2022, 14:49

ruleco schreef:ik heb een paar abonnementen via mijn apple id lopen.
als ik verander van regio dan worden die allemaal automatisch stop gezet.
dus durf het niet aan om het te proberen.
iemand een idee om dat weer te omzeilen??

Het klopt dat je alleen van regio kan veranderen als je geen lopende abonnementen of tegoed hebt op dat betreffende Apple ID. Ik had geen abonnementen meer dus durfde ik het wel aan. Ook had ik ergens gelezen dat je maar één keer per jaar van regio kan veranderen, maar dat blijkt gelukkig niet te kloppen, want ik kon na installatie van de MyChevrolet app meteen weer terug naar Nederland.


Offline
Avatar gebruiker

Ruwils

Stamgast

  • Berichten: 372
  • Geregistreerd: zo 02 aug 2020, 16:24
  • km-stand: 30760
  • Lifetime: 0
  • Auto: Ampera-e

Re: OnStar stopt per 31/12/2020

Berichtwo 17 aug 2022, 15:02

Roos schreef:Vind het leuk dat je dit al bereikt hebt Ruwils, maar Bleutooth is toch max 10 meter?

Het bereik van Bluetooth is veel groter dan die van de Keyfob. 30-50 meter moet geen probleem zijn.
Ik werk in een datacenter en luister, als ik aan het werk ben aan servers, naar podcasts en muziek met mijn draadloze Sony XM4 hoofdtelefoon via Bluetooth en kan ik het hele datacenter doorlopen als ik mijn telefoon aan het begin bij de ingang laat liggen en ik naar de andere kant loop zonder dat het geluid wegvalt. En dan heb ik het over een afstand ter grootte van een voetbalveld.

Het is natuurlijk geen volledige vervanging van OnStar, maar iig heel wat beter dan de Keyfob en je kan weer je laadniveau op afstand vanuit huis zien wat erg prettig is. Ook preconditionering is fijner dan met de Keyfob.


Offline

Roos

Vaste klant

  • Berichten: 134
  • Geregistreerd: za 27 jun 2020, 21:58
  • km-stand: 25000
  • Lifetime: 0
  • Auto: Ampera-e

Re: OnStar stopt per 31/12/2020

Berichtwo 17 aug 2022, 15:57

Dat klinkt inderdaad veel beter die reikwijdte. Jaar geleden heb ik lang geknutseld, op mijn android de myChevrolet app geinstalleerd, na openen toont de app 2019 Bolt EV, met aantal menufuncties, wat mij toen niet gelukt is om die app te verbinden met onze Ampera....
Ook account aanmaken was een punt. We zijn nu niet in NL, als we weer terug zijn ga ik er nogmaals naar kijken.


VorigeVolgende

Keer terug naar Ampera-e forum algemeen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 33 gasten

cron