Het is nu do 03 dec 2020, 18:00

Nieuwe versie OnStar

Alles over de Opel Ampera-e (& Chevrolet Bolt)
  • Auteur
  • Bericht

Roos

Newbie

• km-stand: 2000
  • Lifetime: 0
  • Auto: Ampera-e

Re: Nieuwe versie OnStar

Berichtwo 08 jul 2020, 10:04

Ik heb in app wel kilometers "deze maand" maar kan geen totaal vinden. En bij laadtoestand % staat ook km. We hebben de auto nu 2 weken, aanvankelijk werkte de app helemaal niet, na bellen met OnStar via blauwe knopje, bleek dat er geen proef abo's meer zijn, en dat er voor de service betaald moest worden. Als test heb ik toen 1 maand betaald, en...... alles werkt. Ik ben tevreden over OnStar, en ga ervan uit dat Opel eind dit jaar met een vervanger komt die minstens net zo goed is......

Jure

Newbie

• km-stand: 1097
  • Lifetime: 7

Berichtdo 09 jul 2020, 18:53

Dan begrijp ik het. Ik wil geen maandelijks bedrag betalen wat inclusief hoort te zijn (naar mijn mening).
Maar ik overleef het wel zonder de App. Jammer.

Ruben

Newbie

• km-stand: 0

Berichtdo 17 sep 2020, 09:03

Heeft iemand nog wat vernomen, of er een aanpassing op de My Opel app komt eind dit jaar o.i.d.?

Kan me ergens toch niet voorstellen dat het echt einde verhaal is qua uitlezen van de auto op afstand.

Ruben

Newbie

Berichtza 19 sep 2020, 11:45

Zelf maar even wat onderzoek gedaan bij onze oosterburen: https://www.goingelectric.de/forum/viewtopic.php?f=312&t=31883.

Er is een bedrijf bezig een alternatief voor OnStar te ontwikkelen. Hierover wordt medio oktober tijdens een Ampera e treffen in Duitsland een presentatie gegeven. Ook schijnt Opel de Ampera e nog niet opgegeven te hebben en is mogelijk bezig om Opel Connect ook geschikt te krijgen. Kennelijk kan dat niet eerder dan 1 januari 2021 omdat dan de voertuigidentificatienummers overgedragen kunnen worden.

Ook wel aardig, iemand in Oekraïne heeft ontdekt hoe je zelf een 4g simkaart kan inbouwen voor WiFi aan boord. Mij te technisch! https://bit.ly/2v4leWy

Roos

Newbie

• km-stand: 2000

Berichtza 19 sep 2020, 12:11

Bedankt Ruben, ook voor die 2 links! De huidige OnStar communicatie door Opel Europa is gewoon pruts, en geeft veel negatieve publiciteit. Dat er een oplossing gaat komen is wettelijk geregeld, sinds 2018 is er Europese wetgeving die eCall bij nieuw afgeleverde autos verplicht.

En door de inbouwen simkaart link van Ruben, vraag ik me af hoe die telefonische On Star communicatie nu verloopt? Kan me niet voorstellen dat dat zonder simkaart werkt? Tevens kun je via een On Star abo van je Ampera een hotspot maken, denk echt dat er ergens al een simkaart in zit???

Ruben

Newbie

Berichtwo 23 sep 2020, 09:27

Roos schreef:Bedankt Ruben, ook voor die 2 links! De huidige OnStar communicatie door Opel Europa is gewoon pruts, en geeft veel negatieve publiciteit. Dat er een oplossing gaat komen is wettelijk geregeld, sinds 2018 is er Europese wetgeving die eCall bij nieuw afgeleverde autos verplicht.

En door de inbouwen simkaart link van Ruben, vraag ik me af hoe die telefonische On Star communicatie nu verloopt? Kan me niet voorstellen dat dat zonder simkaart werkt? Tevens kun je via een On Star abo van je Ampera een hotspot maken, denk echt dat er ergens al een simkaart in zit???

https://www.gm-volt.com/threads/question-sim-location-for-the-onstar.252962/

Kennelijk zit er een Gobi in: "Qualcomm Gobi is a family of embedded mobile broadband modem products by Qualcomm. Gobi technology 2 was designed to allow for any product with the embedded solution to connect to the internet anywhere a wireless carrier provides data coverage." Dus geen simkaartje helaas :)

Alhoewel ik de toegevoegde waarde van onboard 4g/WiFi beperkt vind. Die ene keer dat het nodig is zet ik wel een hotspotje op mijn telefoon aan!

sbogovac

Stamgast

• km-stand: 135578
  • Lifetime: 19
  • Auto: Ampera

Berichtwo 23 sep 2020, 12:28

Ruben schreef:[...] Alhoewel ik de toegevoegde waarde van onboard 4g/WiFi beperkt vind. Die ene keer dat het nodig is zet ik wel een hotspotje op mijn telefoon aan!

Voor onze auto's geldt dat (van die beperkte toegevoegde waarde) inderdaad. Maar zoals bijvoorbeeld Tesla laat zien kun je er wel echt wat mee.

Wellicht even het verkeerde voorbeeld (omdat dit via WiFi gaat) maar Tesla's worden "gewoon" gratis geupdated terwijl ze voor je deur geparkeerd staan. Vreemd toch om daarvoor naar de garage te moeten en voor te moeten betalen...?
Opel Ampera, Lithium White, 2013, 135.578 km. Lifetime verbruik: 1,9 l./100km.

Ruben

Newbie

Berichtwo 23 sep 2020, 19:50

sbogovac schreef:
Ruben schreef:[...] Alhoewel ik de toegevoegde waarde van onboard 4g/WiFi beperkt vind. Die ene keer dat het nodig is zet ik wel een hotspotje op mijn telefoon aan!

Voor onze auto's geldt dat (van die beperkte toegevoegde waarde) inderdaad. Maar zoals bijvoorbeeld Tesla laat zien kun je er wel echt wat mee.

Wellicht even het verkeerde voorbeeld (omdat dit via WiFi gaat) maar Tesla's worden "gewoon" gratis geupdated terwijl ze voor je deur geparkeerd staan. Vreemd toch om daarvoor naar de garage te moeten en voor te moeten betalen...?

Ja, helemaal eens. Terwijl ik je antwoord lees bedenk ik me dat diezelfde module ook gebruikt werd door de voormalig werkende app om laadstatus te controleren en voor te verwarmen aan te zetten, dus wel iets meer dan alleen onboard WiFi.

Volgens mij gaan Opel en het dealernetwerk het al zwaar genoeg krijgen, dat ze updates liever in de werkplaats blijven doen :)

Vorige

Keer terug naar Ampera-e forum algemeen