Het is nu vr 19 apr 2024, 05:43


Nieuwe versie OnStar

Alles over de Opel Ampera-e (& Chevrolet Bolt)
  • Auteur
  • Bericht
Offline

HJee

Newbie

  • Berichten: 38
  • Geregistreerd: vr 27 okt 2017, 21:29
  • km-stand: 0
  • Lifetime: 0
  • Auto: Ampera

Re: Nieuwe versie OnStar

Berichtdi 17 maart 2020, 22:49

Dit kan met de afstandsbediening van de auto.

1. Druk op 'Auto op slot'
2. Houdt de cirkel met de pijl lang ingedrukt. De auto gaat nu voorverwarmen. Als de verlicht op 'Auto' staat dan gaan de lampen aan.


Offline

Ruben

Bekende

  • Berichten: 87
  • Geregistreerd: do 14 mei 2020, 15:26
  • km-stand: 0
  • Lifetime: 0
  • Auto: Ampera-e

Re: Nieuwe versie OnStar

Berichtza 16 mei 2020, 10:09

Ik behoor pas kort tot de Ampera e club en ik heb nog helemaal geen gebruik gemaakt van MyOpel, Keypas of Onstar. Ik wist wel dat de samenwerking met OnStar stopt. Er is wel een MyOpel account aangemaakt.

Is er nu nog een mogelijkheid om op een app te zien hoe vol de accu is? Voor als je aan het lunchen bent tijdens het laden langs de snelweg :)

En een offtopic vraagje: kan ik ergens zien hoeveel procent de accu gevuld is?


Offline

Roos

Vaste klant

  • Berichten: 135
  • Geregistreerd: za 27 jun 2020, 21:58
  • km-stand: 25000
  • Lifetime: 0
  • Auto: Ampera-e

Re: Nieuwe versie OnStar

Berichtza 04 jul 2020, 11:31

Hallo Jure, welke apk versie van OnStar heb je daarvoor gebruikt?
Groeten,
Roos

Jure schreef:Allen, ik heb een aantal dagen geleden de MyOpel app op Android geüpdate. Vervolgens kon ik niet meer inloggen en kreeg een error (107) dat ik contact moest opnemen met een Onstar advisor.
Gedaan, maar zij konden mij niet helpen.
Ik heb verder geen abonnement met Onstar, maar wil wel via keypass een aantal dingen kunnen checken en doen. Dat gaat dus niet meer met de nieuwe app.
Update zelf dus niet!!

Ik heb gelukkig een oudere versie van de apk kunnen vinden en nu werkt alles weer.


Offline

Roos

Vaste klant

  • Berichten: 135
  • Geregistreerd: za 27 jun 2020, 21:58
  • km-stand: 25000
  • Lifetime: 0
  • Auto: Ampera-e

Re: Nieuwe versie OnStar

Berichtma 06 jul 2020, 10:31

Bedankt voor je reactie Jure, wat je nog kan proberen en bij mij werkt is de op mijn Samsung na inloggen op OnStar portal opgeslagen link naar de webpagina. Op een Android telefoon via menu toevoegen aan startscherm. Rechts bovenin die pagina zit een afstandsbediening plaatje, waarmee je ook verschillende zaken kunt aan en uitzetten na invullen van je pincode. Succes!

Jure schreef:Sorry Roos, het heeft even gewerkt met een oude apk versie, maar inmiddels ook niet meer. Ik heb dus geen app meer voor de auto...
Gebruik indien nodig de autosleutel om op voorhand op temperatuur te brengen.


Offline

Roos

Vaste klant

  • Berichten: 135
  • Geregistreerd: za 27 jun 2020, 21:58
  • km-stand: 25000
  • Lifetime: 0
  • Auto: Ampera-e

Re: Nieuwe versie OnStar

Berichtwo 08 jul 2020, 10:04

Ik heb in app wel kilometers "deze maand" maar kan geen totaal vinden. En bij laadtoestand % staat ook km. We hebben de auto nu 2 weken, aanvankelijk werkte de app helemaal niet, na bellen met OnStar via blauwe knopje, bleek dat er geen proef abo's meer zijn, en dat er voor de service betaald moest worden. Als test heb ik toen 1 maand betaald, en...... alles werkt. Ik ben tevreden over OnStar, en ga ervan uit dat Opel eind dit jaar met een vervanger komt die minstens net zo goed is......


Offline

Ruben

Bekende

  • Berichten: 87
  • Geregistreerd: do 14 mei 2020, 15:26
  • km-stand: 0
  • Lifetime: 0
  • Auto: Ampera-e

Re: Nieuwe versie OnStar

Berichtdo 17 sep 2020, 09:03

Heeft iemand nog wat vernomen, of er een aanpassing op de My Opel app komt eind dit jaar o.i.d.?

Kan me ergens toch niet voorstellen dat het echt einde verhaal is qua uitlezen van de auto op afstand.


Offline

Ruben

Bekende

  • Berichten: 87
  • Geregistreerd: do 14 mei 2020, 15:26
  • km-stand: 0
  • Lifetime: 0
  • Auto: Ampera-e

Re: Nieuwe versie OnStar

Berichtza 19 sep 2020, 11:45

Zelf maar even wat onderzoek gedaan bij onze oosterburen: https://www.goingelectric.de/forum/viewtopic.php?f=312&t=31883.

Er is een bedrijf bezig een alternatief voor OnStar te ontwikkelen. Hierover wordt medio oktober tijdens een Ampera e treffen in Duitsland een presentatie gegeven. Ook schijnt Opel de Ampera e nog niet opgegeven te hebben en is mogelijk bezig om Opel Connect ook geschikt te krijgen. Kennelijk kan dat niet eerder dan 1 januari 2021 omdat dan de voertuigidentificatienummers overgedragen kunnen worden.

Ook wel aardig, iemand in Oekraïne heeft ontdekt hoe je zelf een 4g simkaart kan inbouwen voor WiFi aan boord. Mij te technisch! https://bit.ly/2v4leWy


Offline

Roos

Vaste klant

  • Berichten: 135
  • Geregistreerd: za 27 jun 2020, 21:58
  • km-stand: 25000
  • Lifetime: 0
  • Auto: Ampera-e

Re: Nieuwe versie OnStar

Berichtza 19 sep 2020, 12:11

Bedankt Ruben, ook voor die 2 links! De huidige OnStar communicatie door Opel Europa is gewoon pruts, en geeft veel negatieve publiciteit. Dat er een oplossing gaat komen is wettelijk geregeld, sinds 2018 is er Europese wetgeving die eCall bij nieuw afgeleverde autos verplicht.

En door de inbouwen simkaart link van Ruben, vraag ik me af hoe die telefonische On Star communicatie nu verloopt? Kan me niet voorstellen dat dat zonder simkaart werkt? Tevens kun je via een On Star abo van je Ampera een hotspot maken, denk echt dat er ergens al een simkaart in zit???


Offline

Ruben

Bekende

  • Berichten: 87
  • Geregistreerd: do 14 mei 2020, 15:26
  • km-stand: 0
  • Lifetime: 0
  • Auto: Ampera-e

Re: Nieuwe versie OnStar

Berichtwo 23 sep 2020, 09:27

Roos schreef:Bedankt Ruben, ook voor die 2 links! De huidige OnStar communicatie door Opel Europa is gewoon pruts, en geeft veel negatieve publiciteit. Dat er een oplossing gaat komen is wettelijk geregeld, sinds 2018 is er Europese wetgeving die eCall bij nieuw afgeleverde autos verplicht.

En door de inbouwen simkaart link van Ruben, vraag ik me af hoe die telefonische On Star communicatie nu verloopt? Kan me niet voorstellen dat dat zonder simkaart werkt? Tevens kun je via een On Star abo van je Ampera een hotspot maken, denk echt dat er ergens al een simkaart in zit???


https://www.gm-volt.com/threads/question-sim-location-for-the-onstar.252962/

Kennelijk zit er een Gobi in: "Qualcomm Gobi is a family of embedded mobile broadband modem products by Qualcomm. Gobi technology 2 was designed to allow for any product with the embedded solution to connect to the internet anywhere a wireless carrier provides data coverage." Dus geen simkaartje helaas :)

Alhoewel ik de toegevoegde waarde van onboard 4g/WiFi beperkt vind. Die ene keer dat het nodig is zet ik wel een hotspotje op mijn telefoon aan!


Offline

sbogovac

Harde kern

  • Berichten: 509
  • Geregistreerd: za 10 feb 2018, 20:30
  • km-stand: 138578
  • Lifetime: 18
  • Auto: Ampera

Re: Nieuwe versie OnStar

Berichtwo 23 sep 2020, 12:28

Ruben schreef:[...] Alhoewel ik de toegevoegde waarde van onboard 4g/WiFi beperkt vind. Die ene keer dat het nodig is zet ik wel een hotspotje op mijn telefoon aan!


Voor onze auto's geldt dat (van die beperkte toegevoegde waarde) inderdaad. Maar zoals bijvoorbeeld Tesla laat zien kun je er wel echt wat mee.

Wellicht even het verkeerde voorbeeld (omdat dit via WiFi gaat) maar Tesla's worden "gewoon" gratis geupdated terwijl ze voor je deur geparkeerd staan. Vreemd toch om daarvoor naar de garage te moeten en voor te moeten betalen...?
Amperaloos sinds 13/6/2021, nu: BMW 330e (en BMW 225xe als boodschappenwagen) dus nog steeds PHEV enthusiast.


Volgende

Keer terug naar Ampera-e forum algemeen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 10 gasten

cron