Het is nu do 03 dec 2020, 18:31

Ampera of Ampera e

Alles over de Opel Ampera-e (& Chevrolet Bolt)
  • Auteur
  • Bericht

Aad van Breugel

Newbie

• km-stand: 60000
  • Lifetime: 7
  • Auto: Ampera

Ampera of Ampera e

Berichtdi 07 apr 2020, 07:33

Geachte forumleden,
ik overweeg om mijn Ampera te vervangen door een Ampera e. Ik meen ergens gelezen te hebben dat de Ampera comfortabeler rijdt dan de Ampera e. Ook met betrekking tot het comfort van de stoelen lees ik het een en ander op dit forum.
Zijn er leden die beide auto's gereden hebben en hier een mening over hebben.
Zou het zeer op prijs stellen.

vr.gr. Aad van Breugel

ereader

Bekende

• km-stand: 196000
  • Lifetime: 18
  • Auto: anders

Re: Ampera of Ampera e

Berichtdi 07 apr 2020, 16:35

Beste Aad,

Kort geleden had ik problemen met mijn Ampera (en nu heb ik de auto ook weg gedaan) en heb ongeveer 2 weken in een vervangende Ampera-e mogen rijden. Wat me in positieve zin op viel is de prachtige aandrijflijn. Het rijdt echt heel goed en een waanzinnige hoeveelheid trekkracht. Veel meer dan de Ampera. Qua ruimte is er veel meer binnenruimte maar de kofferbak is wel hoger maar ook smaller. En natuurlijk is de (elektrische) range veel groter dan de Ampera. Daarmee was het wat mij betreft ook wel gedaan.
Het is niet mijn model en ik vind de instrumenten niet fraai uitgevoerd. Ik vond de zittingen vrij hard. Ik had geen ‘klik’ met de auto.
Al met al was ik blij weer in mijn eigen Ampera te kunnen rijden (voor zover deze het deed).
Hopelijk kun je hier wat mee.

Groet, Bert
Niet meer de Ampera mei 2012, White Diamond Tri-Coat, Leather jet black/red, Bose sound system.
Inmiddels hebben we onze Hyundai Ioniq electric Comfort, Fiery red met Infinity Sound system

Aad van Breugel

Newbie

Berichtdi 07 apr 2020, 21:10

ereader schreef:Beste Aad,

Kort geleden had ik problemen met mijn Ampera (en nu heb ik de auto ook weg gedaan) en heb ongeveer 2 weken in een vervangende Ampera-e mogen rijden. Wat me in positieve zin op viel is de prachtige aandrijflijn. Het rijdt echt heel goed en een waanzinnige hoeveelheid trekkracht. Veel meer dan de Ampera. Qua ruimte is er veel meer binnenruimte maar de kofferbak is wel hoger maar ook smaller. En natuurlijk is de (elektrische) range veel groter dan de Ampera. Daarmee was het wat mij betreft ook wel gedaan.
Het is niet mijn model en ik vind de instrumenten niet fraai uitgevoerd. Ik vond de zittingen vrij hard. Ik had geen ‘klik’ met de auto.
Al met al was ik blij weer in mijn eigen Ampera te kunnen rijden (voor zover deze het deed).
Hopelijk kun je hier wat mee.

Groet, Bert

Hoi Bert,
na heel veel op dit forum over de e gelezen te hebben had ik ook al een bepaald idee gevormd. Ga in ieder geval een proefrit maken. Bedankt voor je feedback.
vr.gr. Aad van Breugel

HAL2001

Vaste klant

• km-stand: 130000
  • Lifetime: 27

Berichtzo 12 apr 2020, 22:36

Heel eerlijk: ik vind de Ampera al niet mooi maar de Ampera E is zo mogelijk nog erger...

sbogovac

Stamgast

• km-stand: 135578
  • Lifetime: 19

Berichtma 13 apr 2020, 17:36

HAL2001 schreef:Heel eerlijk: ik vind de Ampera al niet mooi maar de Ampera E is zo mogelijk nog erger...

Ik vond de Ampera bloed-lelijk in het begin en vervolgens bizar mooi. Maar de Ampera E vind ik "vleesch noch visch" (een beetje de Mitsubishi Space Wagon of Fiat Multipla van z'n generatie zeg maar...).
Opel Ampera, Lithium White, 2013, 135.578 km. Lifetime verbruik: 1,9 l./100km.

Aad van Breugel

Newbie

Berichtdo 16 apr 2020, 21:10

Wel, beste forumleden, vandaag een proefrit gemaakt met de Ampera E.
Hoewel ik het een leuke auto vind om te zien, was het een deceptie.
Bij het instappen en gaan zitten kreeg ik het idee op een klapstoel te gaan zitten, het scheen alsof ik door het zitkussen het stoelframe kon voelen. Verder is het interieur erg "plastiekerig". Kan niet tippen aan mijn Ampera, ook het rijden was wat stoterig en dribbelig op wat minder wegdek.
De prestaties zijn echter geweldig.
Maar daar laat ik het niet van afhangen.
Vandaag een dikke 100 electrische kilometers gereden met mijn Ampera en daar blijf ik bij.
Mogelijk in de toekomst een Kona.
Dit alles is natuurlijk mijn persoonlijke ervaring en ter Leringh ende Vermaeck.
vrgr. Aad van Breugel.

wimtim

Newbie

• km-stand: 42000
  • Lifetime: 20
  • Auto: Ampera-e

Berichtvr 29 mei 2020, 16:32

Ik heb ze beide. De Chevrolet Volt al 7 jaar en de Ampera E ruim 2 jaar. De stoelen van de Volt zijn zeker beter en omdat het zwaartepunt lager is, stuurt hij ook scherper. Veel rijders hebben ook kritiek op de stoelen van de Ampera E , maar voor mij (ik ben 1.73) zijn ze goed. Voor langere en zwaardere personen kon dit wel een anders uitvallen.
Zoals anderen al schreven, de aandrijflijn van de Ampera E is fantastisch. Ik ben er vorig jaar mee mee naar Zwitserland op vakantie geweest en dat ging prima.
De KIA Niro heeft een net iets grotere accu en range en ook de binnenruimte is wat groter. . De Kona heeft dezelfde range, maar is kleiner van binnen. Als de prijs niet uitmaakt zou ik voor de Kia kiezen
Al met al is mijn oordeel heel positief. Als het 2020 model van de Chevrolet Bolt met een iets grotere accu hier ook als Ampera E te koop zou komen, zou ik er zo weer een kopen.

Keer terug naar Ampera-e forum algemeen