Het is nu vr 29 maart 2024, 10:13


Ampera E Sleutel programmeren

Alles over de Opel Ampera-e (& Chevrolet Bolt)
  • Auteur
  • Bericht
Offline

Pirreke

Newbie

  • Berichten: 2
  • Geregistreerd: vr 21 aug 2020, 14:03
  • km-stand: 19000
  • Lifetime: 11
  • Auto: Ampera-e

Ampera E Sleutel programmeren

Berichtvr 21 aug 2020, 14:10

Als ik de filmpjes en de handleiding van de Bolt goed begrijp is het in America mogelijk een nieuwe sleutel thuis te programmeren, en in Canada met enkele restricties. Echter over het in Nederland zelf bij leren van een sleutel voor de Ampera E kan ik nergens iets vinden.

Case:

één van de sleutels die ik bij de Ampera E heb gekregen is zoek. Nu heb ik een gebruikte bij gekocht en die wil ik programmeren naast mijn originele sleutel. De werkwijze die ze in America volgen lijkt niet te werken bij mijn Ampera.

Iemand al ervaring mee?

Gr,


Peter


Offline
Avatar gebruiker

Ivo

Beheerder

  • Berichten: 2684
  • Geregistreerd: di 21 feb 2012, 22:27
  • Woonplaats: Waalwijk
  • km-stand: 171000
  • Lifetime: 41
  • Auto: anders

Re: Ampera E Sleutel programmeren

Berichtvr 21 aug 2020, 19:06

Voor een doos gebak doet een dealer veel, me dunkt.
Amperaloos sinds 14/09/2018, na 77 maanden en 171.000 km


Offline

pietampera

Bekende

  • Berichten: 74
  • Geregistreerd: za 30 jun 2018, 22:30
  • km-stand: 270000
  • Lifetime: 5
  • Auto: Ampera

Re: Ampera E Sleutel programmeren

Berichtza 22 aug 2020, 00:13

Je bedoelt denk ik "voor een zak geld"

Ik moet de eerste dealer nog tegenkomen die voor een gebakje wat doet.


Offline

tofelec

Stamgast

  • Berichten: 386
  • Geregistreerd: vr 15 jul 2016, 19:35
  • km-stand: 100027
  • Lifetime: 12
  • Auto: Ampera

Re: Ampera E Sleutel programmeren

Berichtza 22 aug 2020, 22:21

Pirreke schreef:Als ik de filmpjes en de handleiding van de Bolt goed begrijp is het in America mogelijk een nieuwe sleutel thuis te programmeren, en in Canada met enkele restricties. Echter over het in Nederland zelf bij leren van een sleutel voor de Ampera E kan ik nergens iets vinden.

Case:

één van de sleutels die ik bij de Ampera E heb gekregen is zoek. Nu heb ik een gebruikte bij gekocht en die wil ik programmeren naast mijn originele sleutel. De werkwijze die ze in America volgen lijkt niet te werken bij mijn Ampera.

Iemand al ervaring mee?

Gr,


Peter
met een vcx nano of een klone van mdi en een subrscriptie aan ac delco...maar je bent meer dan honderd euro kwijt,zonder te weten dat het werkt


Offline

Pirreke

Newbie

  • Berichten: 2
  • Geregistreerd: vr 21 aug 2020, 14:03
  • km-stand: 19000
  • Lifetime: 11
  • Auto: Ampera-e

Re: Ampera E Sleutel programmeren

Berichtma 24 aug 2020, 10:02

Wat mij het meest bevreemd is dat GM destijds blijkbaar de moeite heeft genomen een differentiatie te maken in software voor Chevrolet en Opel. Ik kan me haast niet voorstellen dat dit meerwerk loont. Logischer lijkt me dat er ergens een service menu verborgen zit in de software waarmee je aangeeft welke functies gelocked zijn voor bepaalde landen of regio's.

Opel heeft zelf de software niet geschreven verwacht ik, ook omdat het ogenschijnlijk deze zelfde auto is, zowel fysiek als softwarematig.

Heb inmiddels een afspraak staan bij een lokale Opel dealer.

Andere leuke uitdaging, de beugel waarmee je hem aan de sleutelbos kunt bevestigen met de sleutelpin er aan ga ik waarschijnlijk proberen 3D te printen. Onderdeel is belachelijk duur (100 ex btw) en voor mij niet heel nuttig als sleutel. Plan tot nu toe is om hem zo goed mogelijk na te maken in een CAD programma en vervolgens te printen :-D



Keer terug naar Ampera-e forum algemeen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google Adsense [Bot] en 4 gasten