Het is nu do 28 maart 2024, 10:54


Terugroepactie Ampera-e en Bolt ivm branden; nieuwe accu

Alles over de Opel Ampera-e (& Chevrolet Bolt)
  • Auteur
  • Bericht
Offline

Geert2202

Newbie

  • Berichten: 25
  • Geregistreerd: zo 28 jun 2020, 14:21
  • km-stand: 0
  • Lifetime: 0
  • Auto: Ampera

Re: Terugroepactie Chevrolet Bolt ivm branden

Berichtdi 13 apr 2021, 16:55

Ik heb een brief hierover geschreven naar Opel Nederland. Die verwezen me naar de dealer. Ik heb een brief geschreven naar Driessen Eindhoven, de dealer. Geen enkele reactie na 5 weken.Vervolgens 4 keer gebeld, en elke keer zat de persoon die het in behandeling heeft in bespreking. Hij zou terugbellen maar niks daarvan. De laatste keer weer in bespreking en zou hij een mail terugsturen. Maar nog steeds geen enkele reactie. Ik voel me niet serieus genomen en heb geen vertrouwen in een oplossing, laat staan een snelle oplossing.


Offline

jorisvanderveen

Newbie

  • Berichten: 7
  • Geregistreerd: ma 12 apr 2021, 22:16
  • km-stand: 133487
  • Lifetime: 16
  • Auto: Ampera

Re: Terugroepactie Chevrolet Bolt ivm branden

Berichtvr 16 apr 2021, 20:31

Ik ben wel benieuwd als ze dit probleem hebben opgelost. Ik las dat GM nog een keer met de Chevrolet Bolt zal proberen met hun nieuwe Bolt EV hatchback en Bolt EUV. Natuurlijk was hun imago geschaad door de gebrekkige accu, maar de komst van Tesla Model 3 zorgde ook voor problemen. Ik vind wel dat GM een fout maakt door de vernieuwde modellen op een oud platform uit te brengen.


Offline

jerver

Newbie

  • Berichten: 10
  • Geregistreerd: zo 22 sep 2013, 23:19
  • km-stand: 4000
  • Lifetime: 0
  • Auto: Ampera-e

Re: Terugroepactie Chevrolet Bolt ivm branden

Berichtdo 29 apr 2021, 19:48

Op chevy bolt forum wordt gemeld dat de fix gereed lijkt te zijn.

https://www.chevybolt.org/threads/the-2019-bolt-ev-recall-update-is-here.38311/


Offline

Roos

Vaste klant

  • Berichten: 134
  • Geregistreerd: za 27 jun 2020, 21:58
  • km-stand: 25000
  • Lifetime: 0
  • Auto: Ampera-e

Re: Terugroepactie Chevrolet Bolt ivm branden

Berichtdo 29 apr 2021, 20:01

Bedankt Jerver, begrijp dat er zowel hardware als sofware wordt aangepast. Ben benieuwd hoe snel Europa aan de beurt is?


Offline
Avatar gebruiker

Ruwils

Stamgast

  • Berichten: 372
  • Geregistreerd: zo 02 aug 2020, 16:24
  • km-stand: 30760
  • Lifetime: 0
  • Auto: Ampera-e

Re: Terugroepactie Chevrolet Bolt ivm branden

Berichtvr 30 apr 2021, 15:46

Volgens de tread op het ChevyBolt forum zou het gaan om een BMS-update met diagnostische software.
Hier een overzicht die gepost zou zijn naar de dealers (Chevrolet USA welteverstaan).

Via een "insider" genaamd kallisti5 zou deze informatie "gelekt" zijn:

Post van kallisti5 op Reddit

Naast de update wordt er dus met een test gekeken naar de staat van de individuele cellen in het pack en deze eventueel vervangen als ze beneden een bepaalde waarde zitten. Echter maak ik uit de reacties op dat deze test de staat van de individuele cellen veel "ruimer" interpreteert dan de grens die de technische manual stelt..

Ene Gjetson reageert met het volgende:

I am not impressed at all. The 2017 service manual said that all cell groups must be within 0.030 volts of each other. If any exceeded that range, the section or sections containing that cell group, or cell groups, must be replaced.

They got tired of replacing sections, so in the revised service manual they greatly increased the range of acceptable cell group voltages to 0.070 volts difference between the AVERAGE of cell groups, and any cell group.

Now they are saying that they will replace any section with cell group/s greater than 0.08 volts from the average, which, if they really used only two decimal places, could be 0.084 volts.

We have had at least a dozen forum members get sections replaced over the last few years. Most of those would not have qualified for replacement, under this new "standard."

Kortom, of we hier nou blij mee moeten zijn is nog maar de vraag..
En dan moet GM dit ook nog uitrollen naar Opel natuurlijk.. Ben benieuwd hoe dit bij ons vorm gaat krijgen.


Offline

Jan'sAmpera-e

Newbie

  • Berichten: 21
  • Geregistreerd: di 22 sep 2020, 10:07
  • km-stand: 14000
  • Lifetime: 16
  • Auto: Ampera-e

Re: Terugroepactie Chevrolet Bolt ivm branden

Berichtvr 30 apr 2021, 19:12

Hier een discussie in het Duitse Ampera-e forum. Het lijkt dat ook daar de oplossing binnenkort wordt aangeboden. Kijk bij 20 april en later:

https://www.goingelectric.de/forum/view ... &start=150


Offline

Jan'sAmpera-e

Newbie

  • Berichten: 21
  • Geregistreerd: di 22 sep 2020, 10:07
  • km-stand: 14000
  • Lifetime: 16
  • Auto: Ampera-e

Re: Terugroepactie Chevrolet Bolt ivm branden

Offline

Roos

Vaste klant

  • Berichten: 134
  • Geregistreerd: za 27 jun 2020, 21:58
  • km-stand: 25000
  • Lifetime: 0
  • Auto: Ampera-e

Re: Terugroepactie Chevrolet Bolt ivm branden

Berichtwo 05 mei 2021, 10:17

Bedankt Jan, dat kan een heel lang staartje worden....


Offline

Theolaanen

Newbie

  • Berichten: 25
  • Geregistreerd: zo 21 jun 2015, 20:48
  • km-stand: 28800
  • Lifetime: 56
  • Auto: Ampera

Re: Terugroepactie Chevrolet Bolt ivm branden

Berichtvr 07 mei 2021, 20:58

Geachte forum leden,

Ik heb van mijn dealer deze mail ontvangen:

"Graag breng ik u op de hoogte van nieuwe informatie die ik heb ontvangen met betrekking tot de tijdelijk aangepaste actieradius van uw Opel Ampera-e. Zoals door Opel is aangegeven is er in de tussentijd hard gewerkt aan een definitieve oplossing. Ik kan u bij deze bevestigen dat de oplossing er aan komt en de actuele verwachting is dat de oplossing eind mei 2021 voor u beschikbaar zal zijn.

De oplossing zal bestaan uit een controle van het accu pakket en een software update waarmee de laadcapaciteit weer terug naar 100% gaat en het veiligheidsrisico wordt geëlimineerd. Opel schat in dat bij minder dan 1% van de gevallen het accu pakket niet door de controles komt en vervangen dient te worden om weer van de volledige actieradius gebruik te kunnen maken.

Ik ga er van uit dat ik u hiermee voor nu voldoende heb geïnformeerd "

Gezien het feit dat de dealer meldt dat de update eind mei beschikbaar is, ga ik een afspraak inplannen bij de dealer op 1 juni 2021 voor de update. Hoe jullie op de hoogte.


Offline

Roos

Vaste klant

  • Berichten: 134
  • Geregistreerd: za 27 jun 2020, 21:58
  • km-stand: 25000
  • Lifetime: 0
  • Auto: Ampera-e

Re: Terugroepactie Chevrolet Bolt ivm branden

Berichtza 08 mei 2021, 14:50

Dus er zit al beweging in, valt niet tegen, welke dealer is dat?


VorigeVolgende

Keer terug naar Ampera-e forum algemeen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 12 gasten