Het is nu vr 29 maart 2024, 07:13


Terugroepactie Ampera-e en Bolt ivm branden; nieuwe accu

Alles over de Opel Ampera-e (& Chevrolet Bolt)
  • Auteur
  • Bericht
Offline
Avatar gebruiker

eriknatte

Bekende

  • Berichten: 57
  • Geregistreerd: ma 09 dec 2013, 00:18
  • Woonplaats: Hilversum
  • km-stand: 42213
  • Lifetime: 0
  • Auto: Ampera-e

Re: Terugroepactie Ampera-e en Bolt ivm branden; nieuwe accu

Berichtwo 08 feb 2023, 12:52

Ik werd zojuist gebeld door de dealer in Woerden dat er voor mijn Ampera-e in het kader van de terugroepactie een accu beschikbaar is! Eind maart 2023 wordt hij vervangen. Km stand 40.000. Bouwjaar 2019 - gekocht in 2021.
Er was iets met een sticker die je moet controleren, waar kan ik dat vinden?
Groet, Erik


Offline

Jan Slomp

Newbie

  • Berichten: 10
  • Geregistreerd: zo 27 sep 2020, 11:18
  • km-stand: 40000
  • Lifetime: 0
  • Auto: Ampera-e

Re: Terugroepactie Ampera-e en Bolt ivm branden; nieuwe accu

Berichtdo 09 feb 2023, 19:56

Heb het nagevraagd tot wanneer de dagvergoeding loopt. Bevestigd door dealer, dit is tot de dag van de accuvervanging.
Dit staat ook op de creditnota die ik ontvangen heb.


Offline

Jan Slomp

Newbie

  • Berichten: 10
  • Geregistreerd: zo 27 sep 2020, 11:18
  • km-stand: 40000
  • Lifetime: 0
  • Auto: Ampera-e

Re: Terugroepactie Ampera-e en Bolt ivm branden; nieuwe accu

Berichtvr 10 feb 2023, 23:59

Alias schreef:Inmiddels heb ik toch weer een nieuwe oproep voor vervanging van de accu gekregen, op 9 februari.
Dat wordt ook hoog tijd want een paar dagen geleden brandde ineens het oranje lampje en verscheen de mededeling dat een onderhoudsbeurt nodig was en het aandrijfvermogen beperkt was. Dus meteen naar de dealer, maar die had door drukte pas op 3 februari tijd voor een diagnose. Op de vraag of ik dan wel veilig kan rijden volgde een twijfelachtige bevestiging. Ik moest nog een keer voor werk een langere rit maken en kwam toen tot de ontdekking dat laden bij FastNed niet lukte. Dus de dealer gebeld en te horen gekregen dat dat een vaak voorkomend euvel is en de suggestie een andere laadpaal te proberen. Klopt dat? Geen van de 3 alternatieve laadpalen bood uitkomst. Dus pechhulp die eerst de ANWB inschakelde voor 280 euro maar die zelfs met opzoeken in boekjes en instructies niets kon bereiken. Dus crisis, want 120 km te gaan en maar gemiddeld 95 km actieradius. Toch heelhuids thuis gekomen door langzaam te rijden, maar t scheelde een haartje of een berging was noodzakelijk.Zijn er meer mensen met vergelijkbare ervaringen?
Kan met de nieuwe accu wel overal worden geladen? De grote mate van onduidelijkheid en mededelingen van de dealer die lijken te duiden op paniekvoetbal en noodoplossingen maken me wat onzeker. Zijn de nieuwe accu's echt anders en beter, worden de cellen wel allemaal vervangen? Gaat de geschiedenis zich herhalen of krijgen we garanties?


Ik heb vandaag ook de auto bij de dealer achtergelaten. Oranje lampje brand,melding onderhoud nodig en vermogen beperkt. Wil ook niet meer opladen. Storing is vooralsnog niet te vinden.


Offline
Avatar gebruiker

Ruwils

Stamgast

  • Berichten: 372
  • Geregistreerd: zo 02 aug 2020, 16:24
  • km-stand: 30760
  • Lifetime: 0
  • Auto: Ampera-e

Re: Terugroepactie Ampera-e en Bolt ivm branden; nieuwe accu

Berichtza 11 feb 2023, 09:50

Jan Slomp schreef:
Alias schreef:Inmiddels heb ik toch weer een nieuwe oproep voor vervanging van de accu gekregen, op 9 februari.
Dat wordt ook hoog tijd want een paar dagen geleden brandde ineens het oranje lampje en verscheen de mededeling dat een onderhoudsbeurt nodig was en het aandrijfvermogen beperkt was. Dus meteen naar de dealer, maar die had door drukte pas op 3 februari tijd voor een diagnose. Op de vraag of ik dan wel veilig kan rijden volgde een twijfelachtige bevestiging. Ik moest nog een keer voor werk een langere rit maken en kwam toen tot de ontdekking dat laden bij FastNed niet lukte. Dus de dealer gebeld en te horen gekregen dat dat een vaak voorkomend euvel is en de suggestie een andere laadpaal te proberen. Klopt dat? Geen van de 3 alternatieve laadpalen bood uitkomst. Dus pechhulp die eerst de ANWB inschakelde voor 280 euro maar die zelfs met opzoeken in boekjes en instructies niets kon bereiken. Dus crisis, want 120 km te gaan en maar gemiddeld 95 km actieradius. Toch heelhuids thuis gekomen door langzaam te rijden, maar t scheelde een haartje of een berging was noodzakelijk.Zijn er meer mensen met vergelijkbare ervaringen?
Kan met de nieuwe accu wel overal worden geladen? De grote mate van onduidelijkheid en mededelingen van de dealer die lijken te duiden op paniekvoetbal en noodoplossingen maken me wat onzeker. Zijn de nieuwe accu's echt anders en beter, worden de cellen wel allemaal vervangen? Gaat de geschiedenis zich herhalen of krijgen we garanties?


Ik heb vandaag ook de auto bij de dealer achtergelaten. Oranje lampje brand,melding onderhoud nodig en vermogen beperkt. Wil ook niet meer opladen. Storing is vooralsnog niet te vinden.

Als het probleem van het "beperkte aandrijfvermogen" zich voordoet is het laden uit veiligheidsoverwegingen beperkt tot 30%. Dit kun je dan ook zien in het laadmenu bij de schuifbalk of "slider" waar je het laadpercentage kan instellen of bij de heuveltop reserve instelling bij de eerste modellen van 2017. Die staat dan op 30% en kun je niet verhogen. Bij mij was het probleem, die veroorzaakt werd door de eerdere beperkende software, met een softwareupdate opgelost.

Ik was op dat moment ook nog wachtende op een nieuw batterijpack. Dat overigens echt een heel nieuw pack is. Er vind geen vervanging plaats van individuele cellen. Dat kan ook niet vanwege de andere chemistry en verhoogde capaciteit van de nieuwe cellen. Je kan deze niet mixen en zou dan onbalans in het pack veroorzaken. Als je het fijne er van wil weten zou ik toch aanraden dit topic eens goed door te lezen, er is heel veel informatie te vinden over het batterijprobleem. Nog een goede bron is het forum van onze Amerikaanse vrienden het Chevy Bolt EV Forum.


Offline

Ampera54

Newbie

  • Berichten: 7
  • Geregistreerd: vr 10 jan 2020, 21:48
  • km-stand: 47000
  • Lifetime: 0
  • Auto: Ampera-e

Re: Terugroepactie Ampera-e en Bolt ivm branden; nieuwe accu

Berichtzo 12 feb 2023, 15:41

Vorige week gebeld door dealer Jansen van Kouwen dat de accu van mijn Ampera-e kan worden vervangen. Datum staat gepland op 03 maart as.. Daarmee is deze vervelende toestand afgelopen en kunnen we weer verder op vol vermogen. :clap:
Laatst bijgewerkt door Ampera54 op do 23 feb 2023, 11:33, in totaal 1 keer bewerkt.


Offline

Jan Slomp

Newbie

  • Berichten: 10
  • Geregistreerd: zo 27 sep 2020, 11:18
  • km-stand: 40000
  • Lifetime: 0
  • Auto: Ampera-e

Re: Terugroepactie Ampera-e en Bolt ivm branden; nieuwe accu

Berichtzo 19 feb 2023, 13:03

Ruwils schreef:
Jan Slomp schreef:
Alias schreef:Inmiddels heb ik toch weer een nieuwe oproep voor vervanging van de accu gekregen, op 9 februari.
Dat wordt ook hoog tijd want een paar dagen geleden brandde ineens het oranje lampje en verscheen de mededeling dat een onderhoudsbeurt nodig was en het aandrijfvermogen beperkt was. Dus meteen naar de dealer, maar die had door drukte pas op 3 februari tijd voor een diagnose. Op de vraag of ik dan wel veilig kan rijden volgde een twijfelachtige bevestiging. Ik moest nog een keer voor werk een langere rit maken en kwam toen tot de ontdekking dat laden bij FastNed niet lukte. Dus de dealer gebeld en te horen gekregen dat dat een vaak voorkomend euvel is en de suggestie een andere laadpaal te proberen. Klopt dat? Geen van de 3 alternatieve laadpalen bood uitkomst. Dus pechhulp die eerst de ANWB inschakelde voor 280 euro maar die zelfs met opzoeken in boekjes en instructies niets kon bereiken. Dus crisis, want 120 km te gaan en maar gemiddeld 95 km actieradius. Toch heelhuids thuis gekomen door langzaam te rijden, maar t scheelde een haartje of een berging was noodzakelijk.Zijn er meer mensen met vergelijkbare ervaringen?
Kan met de nieuwe accu wel overal worden geladen? De grote mate van onduidelijkheid en mededelingen van de dealer die lijken te duiden op paniekvoetbal en noodoplossingen maken me wat onzeker. Zijn de nieuwe accu's echt anders en beter, worden de cellen wel allemaal vervangen? Gaat de geschiedenis zich herhalen of krijgen we garanties?


Ik heb vandaag ook de auto bij de dealer achtergelaten. Oranje lampje brand,melding onderhoud nodig en vermogen beperkt. Wil ook niet meer opladen. Storing is vooralsnog niet te vinden.

Als het probleem van het "beperkte aandrijfvermogen" zich voordoet is het laden uit veiligheidsoverwegingen beperkt tot 30%. Dit kun je dan ook zien in het laadmenu bij de schuifbalk of "slider" waar je het laadpercentage kan instellen of bij de heuveltop reserve instelling bij de eerste modellen van 2017. Die staat dan op 30% en kun je niet verhogen. Bij mij was het probleem, die veroorzaakt werd door de eerdere beperkende software, met een softwareupdate opgelost.

Ik was op dat moment ook nog wachtende op een nieuw batterijpack. Dat overigens echt een heel nieuw pack is. Er vind geen vervanging plaats van individuele cellen. Dat kan ook niet vanwege de andere chemistry en verhoogde capaciteit van de nieuwe cellen. Je kan deze niet mixen en zou dan onbalans in het pack veroorzaken. Als je het fijne er van wil weten zou ik toch aanraden dit topic eens goed door te lezen, er is heel veel informatie te vinden over het batterijprobleem. Nog een goede bron is het forum van onze Amerikaanse vrienden het Chevy Bolt EV Forum.

Probleem is opgelost met een software-update, had inderdaad te maken met de eerder geïnstalleerde beperkende software


Offline

HHRND

Newbie

  • Berichten: 19
  • Geregistreerd: zo 27 maart 2022, 18:26
  • km-stand: 82000
  • Lifetime: 75
  • Auto: Ampera-e

Re: Terugroepactie Ampera-e en Bolt ivm branden; nieuwe accu

Berichtdo 23 feb 2023, 09:55

Zo leren we er steeds een beetje bij.
Dank voor het delen.


Offline

Ampera54

Newbie

  • Berichten: 7
  • Geregistreerd: vr 10 jan 2020, 21:48
  • km-stand: 47000
  • Lifetime: 0
  • Auto: Ampera-e

Re: Terugroepactie Ampera-e en Bolt ivm branden; nieuwe accu

Berichtdi 14 maart 2023, 23:51

Ampera54 schreef:Vorige week gebeld door dealer Jansen van Kouwen dat de accu van mijn Ampera-e kan worden vervangen. Datum staat gepland op 03 maart as.. Daarmee is deze vervelende toestand afgelopen en kunnen we weer verder op vol vermogen. :clap:


De vervanging van de accu is op 03 maart jl. vlekkeloos verlopen. Gewassen en uitgezogen stond mijn Ampera-e weer klaar voor een volgende ronde met 8 jaar garantie/160.000 km.


Offline

adjepatatje007

Newbie

  • Berichten: 14
  • Geregistreerd: wo 16 maart 2022, 17:13
  • Woonplaats: Nijmegen
  • km-stand: 78335
  • Lifetime: 0
  • Auto: Ampera-e

Re: Terugroepactie Ampera-e en Bolt ivm branden; nieuwe accu

Berichtma 30 okt 2023, 12:11

[quote="Ruwils"] .... Om de één of andere reden heeft de Chevrolet Bolt en dus de Opel Ampera-e geen warmtepomp terwijl veel andere EV's dat wel hebben.........



Ik merk aan mijn Ampera E dat er wel warmte uit de blazer komt terwijl de heat of airco optie uit staat. M.A.W. als ik de temperatuur op bijvoorbeeld 26 graden zet komt er warme lucht uit. Stel ik de knop in op bijvoorbeeld 22 dan stopt dit en wordt er gewone buitentemperatuur lucht geblazen. Dit allemaal zonder dat de heater of airco ingeschakeld is.

Iemand een verklaring voor?


Offline
Avatar gebruiker

Ruwils

Stamgast

  • Berichten: 372
  • Geregistreerd: zo 02 aug 2020, 16:24
  • km-stand: 30760
  • Lifetime: 0
  • Auto: Ampera-e

Re: Terugroepactie Ampera-e en Bolt ivm branden; nieuwe accu

Berichtma 30 okt 2023, 13:20

adjepatatje007 schreef:
Ruwils schreef: .... Om de één of andere reden heeft de Chevrolet Bolt en dus de Opel Ampera-e geen warmtepomp terwijl veel andere EV's dat wel hebben.........


Ik merk aan mijn Ampera E dat er wel warmte uit de blazer komt terwijl de heat of airco optie uit staat. M.A.W. als ik de temperatuur op bijvoorbeeld 26 graden zet komt er warme lucht uit. Stel ik de knop in op bijvoorbeeld 22 dan stopt dit en wordt er gewone buitentemperatuur lucht geblazen. Dit allemaal zonder dat de heater of airco ingeschakeld is.

Iemand een verklaring voor?

Dat je toch warme (of koude airco) lucht krijgt zonder dat je dit hebt ingesteld komt waarschijnlijk omdat je "automatische ontwaseming" aan heb staan. Dit had ik ook. Toen ik dit in het infotainment menu had uitgezet was dit over.


VorigeVolgende

Keer terug naar Ampera-e forum algemeen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 18 gasten

cron