JacquelineM schreef:Ruwils schreef:JacquelineM schreef:Vanmorgen mijn Ampera-e (dec2017) bij de dealer achtergelaten. Software update uitgevoerd op 30 maart, tot gisteren probleemloos, maar nu kan ik dus ook niet meer laden. Leenauto meegekregen, wachten op wat Opel Nederland gaat doen.
Dit is auto nummer 3 bij mijn dealer met dit probleem.
Wauw, dit is best wel heftig. Ik heb tot nu toe geen last met laden (afkloppen)
Gaf de auto ook nog een foutmelding tijdens de poging tot laden of gebeurt er gewoon helemaal niks?
Auto stopte na laden tot ongeveer 100 km. Storingslampje brandde, melding in display “Vermogen aandrijving beperkt” . Nog een keer laden zelfde effect, ben toen gelijk naar dealer gereden. Inmiddels bericht gekregen dat het nu bij Opel Duitsland ligt. In de loop van volgende week waarschijnlijk nader bericht. Dealer verwacht dat de oplossing zal zijn: accu vervangen. Dit betekent hopelijk voorrang op de wachtlijst hiervoor.
Vanmiddag bij het wegrijden opeens gepingel en een oranje storingslampje, en de melding "Vermogen aandrijving beperkt" op het display. Ook kan ik niet meer laden. De ring van de lader blijft geel en word niet blauw zoals normaal en op het display van de auto staat "batterij volledig opgeladen".
Dit lijkt dus hetzelfde probleem te zijn als hierboven van JacquelineM en MJLangeveld. (ik heb de update op 22 maart gehad) Balen dat ik dit net op vrijdagmiddag moet ontdekken. Kan dus pas maandag met de auto naar de dealer..
Omdat de 12v accu wel eens voor vage problemen kan zorgen heb ik onderstaande geprobeerd om te kijken of het daarmee wellicht kon worden opgelost:
* De 12 volt batterij met een 12v autoacculader opgeladen, voltages zijn goed - geen resultaat.
* De 12 volt batterij een kwartier losgekoppeld van de negatieve pool - geen resultaat.
In het laadmenu staat de slider van het laadniveau op 30%. Dit handmatig terugzetten naar 80 of 100% werkt niet, hij floept na een paar seconden weer terug naar 30%. Ook werkt de regeneratie en dus de L-mode een stuk minder en werken de flippers aan het stuur niet. Dus weer ouderwets remmen met het voetje. Ook kwam ik er vandaag (zondagmiddag) achter dat de airco het niet doet. Net nu met dat hete weer! Waarschijnlijk is die uit veiligheidsoverwegingen ook uitgeschakeld.
Ook heb ik nog even met EngineLink en de LELink OBDII dongle de batterijvoltages bekeken en die zagen er normaal uit. Wel kwamen er twee foutcodes naar voren: P1E00 en P0BBE. Die heb ik even opgezocht en vooral de laatste code baart mij zorgen omdat die het volgende laat zien: "Hybrid Battery Pack Voltage Variation"
Ik vermoed dat de software inconsistenties heeft gevonden in de HV batterij.
Afijn, maandag maar naar de dealer.