Het is nu wo 15 mei 2024, 00:22


Terugroepactie Ampera-e en Bolt ivm branden; nieuwe accu

Alles over de Opel Ampera-e (& Chevrolet Bolt)
  • Auteur
  • Bericht
Offline

Theolaanen

Newbie

  • Berichten: 25
  • Geregistreerd: zo 21 jun 2015, 20:48
  • km-stand: 28800
  • Lifetime: 56
  • Auto: Ampera

Re: Terugroepactie Chevrolet Bolt ivm branden

Berichtzo 04 jul 2021, 21:16

Ik hoop niet dat dit na de update is:

https://www.dvhn.nl/groningen/Hoeveel-p ... 19402.html


Offline
Avatar gebruiker

Alex

Sponsor

  • Berichten: 3332
  • Geregistreerd: za 19 mei 2012, 09:28
  • Woonplaats: Amersfoort
  • km-stand: 230000
  • Lifetime: 21
  • Auto: Volt

Re: Terugroepactie Chevrolet Bolt ivm branden

Berichtma 05 jul 2021, 09:14

SlomeDuikelaar schreef:Bij de overgang van het plastic plaatwerk naar het metaal zie je een groot verschil qua orangepeel.
Na controle blijken bijna alle Ampera-E's in meer of mindere mate hier last van te hebben.

Daar hebben toch alle auto's last van?
Forum Sponsor, Buurauto
Chevrolet Volt, Viridian Joule, Xenon Pilot 6000k, Thule wingbar dakdragers, accident camera, korte dakantenne


Offline

Ruben

Bekende

  • Berichten: 87
  • Geregistreerd: do 14 mei 2020, 15:26
  • km-stand: 0
  • Lifetime: 0
  • Auto: Ampera-e

Re: Terugroepactie Chevrolet Bolt ivm branden

Berichtma 05 jul 2021, 13:57

Theolaanen schreef:Ik hoop niet dat dit na de update is:

https://www.dvhn.nl/groningen/Hoeveel-p ... 19402.html


Rest van de tekst (achter de paywall):

Aan de Lindenstraat in Alteveer (Groningen) vloog donderdagmiddag een elektrische auto in brand die in februari ook al vlam vatte: toen brandde een gedeelte van het dashboard weg. Dit keer raakte de auto zwaar beschadigd.
In mei 2020 ontstond kortsluiting in een lader van een andere elektrische auto van dezelfde eigenaren. Daardoor brandde hun schuurtje af.
De brandweer kon van de auto donderdag niet veel meer redden. Volgens de eigenaren begon de brand opnieuw in het dashboard.

Volgens mij begonnen de andere branden niet in het dashboard, maar onder de achterbank. Kan het mis hebben.


Offline

Ruben

Bekende

  • Berichten: 87
  • Geregistreerd: do 14 mei 2020, 15:26
  • km-stand: 0
  • Lifetime: 0
  • Auto: Ampera-e

Re: Terugroepactie Chevrolet Bolt ivm branden

Berichtma 05 jul 2021, 14:02

Ook de laatste update(s) laten doen. De auto gaf weer 492 km aan (met ac uit) op 100%. Net op tijd voor Frankrijk! Ben benieuwd of ik verschil ga merken bij de snellader onderweg.


Offline
Avatar gebruiker

Ruwils

Stamgast

  • Berichten: 372
  • Geregistreerd: zo 02 aug 2020, 16:24
  • km-stand: 30760
  • Lifetime: 0
  • Auto: Ampera-e

Re: Terugroepactie Chevrolet Bolt ivm branden

Berichtwo 07 jul 2021, 18:57

Ruben schreef:
Theolaanen schreef:Ik hoop niet dat dit na de update is:
https://www.dvhn.nl/groningen/Hoeveel-p ... 19402.html


Volgens mij begonnen de andere branden niet in het dashboard, maar onder de achterbank. Kan het mis hebben.

Ik denk dat dit gewoon domme pech is en er ergens sluiting zat in de elektronica achter het dashboard en dit verder niets met de batterij te maken heeft. Is wel exact hetzelfde model en kleur van mijn Ampera-e. Brrr...


Offline

Alias

Newbie

  • Berichten: 7
  • Geregistreerd: vr 22 jan 2021, 17:41
  • km-stand: 58000
  • Lifetime: 0
  • Auto: Ampera-e

Re: Terugroepactie Chevrolet Bolt ivm branden

Berichtdo 08 jul 2021, 09:23

Opgelet. Gisteren bij OPC Den Bosch de update gehad die alles op 100% capaciteit zou houden, niet dus! De actieradius is nog slechts 394 km na volledig opladen thuis. Zijn er meer die deze ervaring hebben?

/Users/LWRO/Downloads/IMG_3954.JPG


Offline

Ruben

Bekende

  • Berichten: 87
  • Geregistreerd: do 14 mei 2020, 15:26
  • km-stand: 0
  • Lifetime: 0
  • Auto: Ampera-e

Re: Terugroepactie Chevrolet Bolt ivm branden

Berichtdo 08 jul 2021, 13:40

Jure schreef:Gister mijn update gehaald in Delfgauw bij motorhuis. 's avonds aan de lader thuis gehangen. Vanochtend kon ik er niet meer mee rijden. Zegt dat accu niet is geladen en "propulsion power is reduced". Sta nu op pech hulp te wachten...


Heftig, laat ons maar weten hoe het verder gaat! Hoe leeg was de accu toen je hem aan de stekker hing?


Offline
Avatar gebruiker

SlomeDuikelaar

Newbie

  • Berichten: 23
  • Geregistreerd: do 24 dec 2020, 09:59
  • km-stand: 45000
  • Lifetime: 0
  • Auto: Ampera-e

Re: Terugroepactie Chevrolet Bolt ivm branden

Berichtdo 08 jul 2021, 14:39

Alex schreef:
SlomeDuikelaar schreef:Bij de overgang van het plastic plaatwerk naar het metaal zie je een groot verschil qua orangepeel.
Na controle blijken bijna alle Ampera-E's in meer of mindere mate hier last van te hebben.

Daar hebben toch alle auto's last van?


Het klopt dat, sinds het gebruik van een meer eco vriendelijke lak, het spuiten van plastic lastiger (anders) is dan metalen plaatdelen door het minder uitvloeien. Bij inspectie van mijn auto, is alleen vlakbij de overgang van plastic naar metaal op de voorbumper het plastic slecht gespoten. De rest van de bumper en de achterbumper zijn niet slecht gespoten.

Het lukt mij helaas niet om een foto toe te voegen (max 1KB?)


Offline
Avatar gebruiker

Ruwils

Stamgast

  • Berichten: 372
  • Geregistreerd: zo 02 aug 2020, 16:24
  • km-stand: 30760
  • Lifetime: 0
  • Auto: Ampera-e

Re: Terugroepactie Chevrolet Bolt ivm branden

Berichtzo 11 jul 2021, 19:32

@Jure,
Tjemig... Ik heb morgenochtend 12 juli de afspraak bij de dealer voor de update en de eerste beurt. Ben benieuwd..

@Alias,
Was was je range voor de update? Misschien moet het systeem opnieuw "inleren" voordat de juiste actieradius zichtbaar wordt?


Offline
Avatar gebruiker

Ruwils

Stamgast

  • Berichten: 372
  • Geregistreerd: zo 02 aug 2020, 16:24
  • km-stand: 30760
  • Lifetime: 0
  • Auto: Ampera-e

Re: Terugroepactie Chevrolet Bolt ivm branden

Berichtma 12 jul 2021, 12:31

Zojuist terug van de garage.

Auto heeft zijn eerste beurtje gehad (€153,62) en twee softwareupdates. Eéntje natuurlijk voor de batterij en de tweede was voor de remkrachtmodule waar ook een softwarefout in schijnt te zitten waardoor er bij het remmen een tikkend geluid kan optreden. Zelf nooit iets van gemerkt overigens.

De batterij was ongeveer 75% geladen. Komende week op mijn werk eens tot 100% laden om te kijken hoe de actieradius is, maar waarschijnlijk moet het systeem opnieuw inleren.

Ook nog even terloops gevraagd over OnStar, maar dat komt echt niet meer terug wisten ze me te vertellen, maar dat wist ik al omdat Opel natuurlijk alleen nog maar het PSA-systeem van Opel Connect ondersteunt.
Op de vraag over een compensatie werd ontkennend gereageerd.

Dat wordt dus maar even een mailtje sturen naar Opel, want ik ben van mening dat hier wel een compensatie tegenover moet staan.
Laatst bijgewerkt door Ruwils op ma 12 jul 2021, 14:08, in totaal 1 keer bewerkt.


VorigeVolgende

Keer terug naar Ampera-e forum algemeen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten

cron