Het is nu wo 15 mei 2024, 00:54


Terugroepactie Ampera-e en Bolt ivm branden; nieuwe accu

Alles over de Opel Ampera-e (& Chevrolet Bolt)
  • Auteur
  • Bericht
Offline

Theolaanen

Newbie

  • Berichten: 25
  • Geregistreerd: zo 21 jun 2015, 20:48
  • km-stand: 28800
  • Lifetime: 56
  • Auto: Ampera

Re: Terugroepactie Chevrolet Bolt ivm branden

Berichtdo 15 jul 2021, 19:27

Hallo Ruwils,

Gaf de laadpaal ook aan dat de auto was opgeladen?


Offline

Jan'sAmpera-e

Newbie

  • Berichten: 21
  • Geregistreerd: di 22 sep 2020, 10:07
  • km-stand: 14000
  • Lifetime: 16
  • Auto: Ampera-e

Re: Terugroepactie Chevrolet Bolt ivm branden

Berichtvr 16 jul 2021, 13:19

Hieronder de mededeling van Chevrolet met betrekking tot de recentste accubranden van de Bolt 2017-2019 na de software updates. Opel houdt zich vooralsnog stil.

https://electrek.co/2021/07/14/gm-chevy ... ges-fires/


Offline

Roos

Vaste klant

  • Berichten: 135
  • Geregistreerd: za 27 jun 2020, 21:58
  • km-stand: 25000
  • Lifetime: 0
  • Auto: Ampera-e

Re: Terugroepactie Chevrolet Bolt ivm branden

Berichtvr 16 jul 2021, 13:46

BEDANKT! Ziet er niet goed uit.....of wel als we allemaal een nieuw accupakket krijgen met meer laadcapaciteit......


Offline

Ellen

Newbie

  • Berichten: 25
  • Geregistreerd: vr 24 mei 2013, 07:49
  • km-stand: 4000
  • Lifetime: 0
  • Auto: Ampera-e

Re: Terugroepactie Chevrolet Bolt ivm branden

Berichtza 17 jul 2021, 12:08

Mijn auto is maandag onder handen genomen. Eergisteren voor het eerst geladen en alles leek goed te gaan, eindelijk weer meer dan 400 km range!
Maar de laadpaal stond inderdaad nog op 'blauw' alsof hij nog aan het laden was zoals Theolaanen ook al meldde. Ik heb daar verder niet bij stil gestaan, maar eigenlijk is dat natuurlijk niet goed.
Aan de andere kant: de auto stond wel op 'volledig opgeladen', dus ik neem aan dat hij dat geen stroom meer afneemt en (dus?) niet overladen kan worden. Maar er zit dus blijkbaar nog wel een probleem in de communicatie met de laadpaal!

Ik laad voorlopig nog maar even zoveel mogelijk overdag in het weekend. Met al dat thuiswerken rij ik toch niet veel kilometers...


Offline
Avatar gebruiker

Ruwils

Stamgast

  • Berichten: 372
  • Geregistreerd: zo 02 aug 2020, 16:24
  • km-stand: 30760
  • Lifetime: 0
  • Auto: Ampera-e

Re: Terugroepactie Chevrolet Bolt ivm branden

Berichtma 19 jul 2021, 14:32

Theolaanen schreef:Hallo Ruwils,

Gaf de laadpaal ook aan dat de auto was opgeladen?

Bij aankomst gaf de paal inderdaad aan nog te laden (pulserend groen licht op de paal), maar de auto gaf aan dat deze vol was. Omdat ik hem op 80% had gezet gaf deze inderdaad netjes 80% aan wat aangeeft dat er niet overladen wordt.

Het lijkt inderdaad dus op een communicatieprobleem met terugkoppeling naar de paal toe dat deze kan stoppen met laden. Ik weet alleen niet of de paal dan ook meer voor de stroom rekent zodat je dus een hogere rekening krijgt, maar ik neem aan dat een paal pas gaat "tellen" als er daadwerkelijk stroom wordt afgenomen.

Ik kan dat niet checken omdat de paal op mijn werk gratis is en ik daar geen pasje voor nodig heb.


Offline

Cuprani

Newbie

  • Berichten: 17
  • Geregistreerd: za 20 maart 2021, 17:12
  • km-stand: 45000
  • Lifetime: 0
  • Auto: Ampera-e

Re: Terugroepactie Chevrolet Bolt ivm branden

Berichtdi 20 jul 2021, 13:38

Ik heb vorige week de herstel actie laten uitvoeren voor de accu, en de terugroepactie van de remmen laten uitvoeren.
Toen ik weg reed bij de dealer was alles goed.

Vervogens bij thuiskomst Ampera aan de laadpaal gehangen.
Volgende ochtend.. storing in de auto.

Er brand een storingslampje en geeft een melding "hoogspannings laadsysteem".
Auto rijdt verder als normaal, maar hij laadt nu wel weer zeer beperkt op.

Ik rij 100% binnen de bebouwde kom en rij vrij sportief. Dus voor de terugroepactie kon ik laden tot ongeveer 300 km actieradius (gemiddeld, niet Max).
Na de eerste terugroepactie was dit nog maar 260 km.
Nu na de herstel actie waarmee alles opgelost zou zijn, laadt de Ampera nog maar op tot 220 a 230 km.

Ik ben uiteraard direct terug gegaan. Ik heb ze gevraagd of ze niet per ongeluk de oude terugroepactie hebben toegepast en weer 10% laadcapaciteit hebben gepikt. Maar dat zou niet het geval zijn.

Vervolgens heb ik hem daar een week achter gelaten (is was een weekje op vakantie).
Bij terugkomst direct weer opgehaald, conclusie was dat ze niet weten wat er mis is, maar ze konden me wel vertellen dat het niks met de software update te maken had.... jaja.. vreemd verhaal. Nooit wat mis, en nu na de update ineens problemen..

Ze hebben in ieder geval daar niet de juiste tools in huis om aan de Ampera E te mogen sleutelen, dus daarom is er nu een nieuwe afspraak voor mij gemaakt bij een andere vestiging van hun.

Ik vind het wel een heel vreemd verhaal worden zo, maar ik wacht de diagnose wel even af.
Ik heb nu een afspraak voor 2 augustus. Ondertussen rijdt en laadt de Ampera prima, alleen staat de storing er dus nog in en laadt hij niet verder dan 230 km actieradius.


Offline
Avatar gebruiker

Ruwils

Stamgast

  • Berichten: 372
  • Geregistreerd: zo 02 aug 2020, 16:24
  • km-stand: 30760
  • Lifetime: 0
  • Auto: Ampera-e

Re: Terugroepactie Chevrolet Bolt ivm branden

Berichtwo 21 jul 2021, 15:15

Cuprani schreef:Na de eerste terugroepactie was dit nog maar 260 km.
Nu na de herstel actie waarmee alles opgelost zou zijn, laadt de Ampera nog maar op tot 220 a 230 km.

Ik ben uiteraard direct terug gegaan. Ik heb ze gevraagd of ze niet per ongeluk de oude terugroepactie hebben toegepast en weer 10% laadcapaciteit hebben gepikt. Maar dat zou niet het geval zijn.

Dat is wel vreemd, dat hij juist minder range geeft dan voor de update.
Als je hem vol laadt, zijn dan wel alle streepjes groen?
Bij de eerste update waarbij er 90% veiligheidsmarge werd ingebouwd, bleef het bovenste streepje donker.
Dus nu zouden alle streepjes weer groen moeten branden na een volledige laadsessie.


Offline

Robw

Newbie

  • Berichten: 27
  • Geregistreerd: wo 07 nov 2018, 20:47
  • km-stand: 0
  • Lifetime: 0
  • Auto: anders

Re: Terugroepactie Chevrolet Bolt ivm branden

Berichtwo 21 jul 2021, 17:55

Ik zag vanmorgen ook dat de laadpaal op blauw stond. Mijn aanname is dat de auto stroom nodig heeft om de batterij te koelen of verwarmen. Op de slimmer meter zie ik niet echt een duidelijk stroom verbruik bij accu opgeladen en blauwe lampje op de laadpaal aan.

Ellen schreef:Mijn auto is maandag onder handen genomen. Eergisteren voor het eerst geladen en alles leek goed te gaan, eindelijk weer meer dan 400 km range!
Maar de laadpaal stond inderdaad nog op 'blauw' alsof hij nog aan het laden was zoals Theolaanen ook al meldde. Ik heb daar verder niet bij stil gestaan, maar eigenlijk is dat natuurlijk niet goed.
Aan de andere kant: de auto stond wel op 'volledig opgeladen', dus ik neem aan dat hij dat geen stroom meer afneemt en (dus?) niet overladen kan worden. Maar er zit dus blijkbaar nog wel een probleem in de communicatie met de laadpaal!

Ik laad voorlopig nog maar even zoveel mogelijk overdag in het weekend. Met al dat thuiswerken rij ik toch niet veel kilometers...


Offline

Jan'sAmpera-e

Newbie

  • Berichten: 21
  • Geregistreerd: di 22 sep 2020, 10:07
  • km-stand: 14000
  • Lifetime: 16
  • Auto: Ampera-e

Re: Terugroepactie Chevrolet Bolt ivm branden

Berichtwo 21 jul 2021, 20:20

Een update waar je niet vrolijk van wordt. De klantvriendelijkheid van GM, hoe zou Opel dat doen? Ik vrees het ergste!
https://electrek.co/2021/07/20/gm-leave ... last-year/


Offline

Rovenius

Newbie

  • Berichten: 23
  • Geregistreerd: di 23 maart 2021, 17:14
  • km-stand: 90000
  • Lifetime: 0
  • Auto: Ampera-e

Re: Terugroepactie Chevrolet Bolt ivm branden

Berichtvr 23 jul 2021, 19:17

Dit is een heel interessante ontwikkeling in de VS. Ze gaan nu wel accu's vervangen. Benieuwd wanneer dit gevolgen gaat hebben voor de Ampera-e in Nederland.
https://www.nu.nl/economie/6147373/gene ... evaar.html


VorigeVolgende

Keer terug naar Ampera-e forum algemeen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten

cron