Het is nu do 28 maart 2024, 10:41


Terugroepactie Ampera-e en Bolt ivm branden; nieuwe accu

Alles over de Opel Ampera-e (& Chevrolet Bolt)
  • Auteur
  • Bericht
Offline

Geert2202

Newbie

  • Berichten: 25
  • Geregistreerd: zo 28 jun 2020, 14:21
  • km-stand: 0
  • Lifetime: 0
  • Auto: Ampera

Re: Terugroepactie Ampera-e en Bolt ivm branden; nieuwe accu

Berichtma 21 nov 2022, 23:58

Ruwils schreef:
Roos schreef:Ik vind jou helemaal niet sloom, integendeel, die 2000 euro zaak is nieuw voor mij, en de moeite voor alle forum leden om dat te volgen.

SlomeDuikelaar is inderdaad verre van sloom! :D

Ik denk eerlijk gezegd niet dat die zaak door de Tilburger gewonnen zal worden, want de voorwaarden van de regeling waren immers duidelijk en zijn de kopers ermee akkoord gegaan. Ik denk dat een rechter dit ook zo zal zien. Dat het niet helemaal klopt ben ik echter wel eens, want mijn voorraad auto was wel degelijk nieuw toen ik hem kocht met 36km op de teller, alleen stond die al vijf maanden (maart 2020) op kenteken toen ik hem kocht op 10 augustus. Als een auto aantoonbaar nieuw is zou het niet uit moeten maken of die al een tijdje op kenteken stond op het terrein van de dealer.

Aan de andere kant was ik maar wat blij met de occasionregeling, want ten tijde van de aankoop van de Ampera-e was de subsidiepot voor nieuwe auto's al leeg (juli 2020). Dus beter €2000,- subsidie dan helemaal niets!

Maar als het lukt is dat inderdaad €2000,- extra als het voor iedere voorraadauto geldt met terugwerkende kracht! Niet geschoten is sowieso mis, ben benieuwd!


Helaas, de Raad van State heeft het hoger beroep in de uitspraak van 9 november 2022 afgewezen


Offline
Avatar gebruiker

SlomeDuikelaar

Newbie

  • Berichten: 23
  • Geregistreerd: do 24 dec 2020, 09:59
  • km-stand: 45000
  • Lifetime: 0
  • Auto: Ampera-e

Re: Terugroepactie Ampera-e en Bolt ivm branden; nieuwe accu

Berichtdi 22 nov 2022, 10:49

Geert2202 schreef: Helaas, de Raad van State heeft het hoger beroep in de uitspraak van 9 november 2022 afgewezen


Oh damn, dit had ik helaas nog niet gezien. Zat iedere dag de pagina met de uitspraken van de RvS te refreshen...
Sorry, dat ik sommigen blij heb gemaakt met een dode mus... :eh:


Offline
Avatar gebruiker

Alex

Sponsor

  • Berichten: 3332
  • Geregistreerd: za 19 mei 2012, 09:28
  • Woonplaats: Amersfoort
  • km-stand: 230000
  • Lifetime: 21
  • Auto: Volt

Re: Terugroepactie Ampera-e en Bolt ivm branden; nieuwe accu

Berichtdi 22 nov 2022, 11:15

Theolaanen schreef:Vorig jaar oktober heb ik contact gehad met mijn dealer of het mogelijk was om de te vervangen accu te kopen en deze in te gaan zetten als thuis-accu (powerwall).

Ik heb toen als antwoord gekregen dat niet mogelijk is omdat alle accu's teruggaan naar LG.
Maar wellicht als er meer vraag komt naar de accu's, er toch een mogelijkheid wordt overwogen door Opel.

Ben benieuwd hoe er nu op wordt gereageerd door Opel.

Wat onder garantie wordt vervangen, gaat overal en altijd terug en komt niet legaal opnieuw op de markt. Da's nergens zo. Ja, misschien bij lekkende balpennen: "Hou die ouwe maar, ik gooi hem toch weg."
Forum Sponsor, Buurauto
Chevrolet Volt, Viridian Joule, Xenon Pilot 6000k, Thule wingbar dakdragers, accident camera, korte dakantenne


Offline

RenevdLans

Newbie

  • Berichten: 4
  • Geregistreerd: zo 09 aug 2020, 17:22
  • km-stand: 30000
  • Lifetime: 0
  • Auto: Ampera-e

Re: Terugroepactie Ampera-e en Bolt ivm branden; nieuwe accu

Berichtdi 22 nov 2022, 11:52

Krijg zojuist een belletje van motorhuis dat de batt. 14 dec wordt vervangen en of ik hem op 13 dec kan brengen met zo weinig km nog op de klok. Blij mee…..


Offline

Rovenius

Newbie

  • Berichten: 23
  • Geregistreerd: di 23 maart 2021, 17:14
  • km-stand: 90000
  • Lifetime: 0
  • Auto: Ampera-e

Re: Terugroepactie Ampera-e en Bolt ivm branden; nieuwe accu

Berichtdo 24 nov 2022, 19:13

Ook wij kregen een telefoontje. Op 14 december wordt het nieuwe accupakket geïnstalleerd. We gaan de €300,- per maand missen, maar wat een weelde dat we de oude accu's (92.000km op de teller) kunnen inruilen voor een nieuw en groter accupakket!


Offline
Avatar gebruiker

SlomeDuikelaar

Newbie

  • Berichten: 23
  • Geregistreerd: do 24 dec 2020, 09:59
  • km-stand: 45000
  • Lifetime: 0
  • Auto: Ampera-e

Re: Terugroepactie Ampera-e en Bolt ivm branden; nieuwe accu

Berichtvr 25 nov 2022, 12:43

De nieuwe batterij is geplaatst. Gistermorgen ingeleverd om 08:00 en vanmorgen kon ik hem ophalen.
Hij was gisteravond klaar, maar ze wilden hem graag volledig opgeladen teruggeven.
De range stond op MAX521 AVG442 MIN311 bij 10 graden Celcius, niet gek. ;)

Helaas was nog niet alles geregeld wat ik gevraagd had. In het onderhoudsboekje, geen aantekening van vervanging.
Dit werd gelijk alsnog gedaan. Geen hardcopy met bewijs vervanging en de garantie van 8 jaar. Geen creditnota van resterende bedrag (€550). Komen per post, want de garantie afhandelaar was er niet.

Al met al mag ik niet klagen met de Ampera-E:
Aanschafwaarde:- €33.945,=
Subsidie SEPP: + €2.000,=
Dagvergoeding: + €4.210,=
Km vergoeding: + €8.645,=
Onderhoud: - €511,= (1e beurt gratis, 2e beurt a €270, lassen bijrijdersstoel en 2 nieuwe voorbanden ivm schroef...)

Resultaat: - €19.601,=
Dagwaarde: + €27.650,=
Verkoopwaarde: circa €30.000,= op gaspedaal
Staat er zelfs een te koop met meer km's voor €32.000,= een black friday super deal :P

Qua laadkosten bijna geen uitgaven ivm gratis laden op het werk en thuis liggen er 16 panelen op het dak. :)


Offline
Avatar gebruiker

Ruwils

Stamgast

  • Berichten: 372
  • Geregistreerd: zo 02 aug 2020, 16:24
  • km-stand: 30760
  • Lifetime: 0
  • Auto: Ampera-e

Re: Terugroepactie Ampera-e en Bolt ivm branden; nieuwe accu

Berichtvr 25 nov 2022, 16:50

SlomeDuikelaar schreef:De nieuwe batterij is geplaatst. Gistermorgen ingeleverd om 08:00 en vanmorgen kon ik hem ophalen.
Hij was gisteravond klaar, maar ze wilden hem graag volledig opgeladen teruggeven.
De range stond op MAX521 AVG442 MIN311 bij 10 graden Celcius, niet gek. ;)

Apart dat er bij jou 521km range staat. Bij mij stond er bij afhalen iets meer dan 300km op de GOM. Gisteren heb ik hem weer helemaal vol geladen. Een paar dagen daarvoor daarvoor had ik hem niet helemaal vol geladen, dus is er wat verkleuring. Na het volledig laden gisteren na het werk stond de range op 310 km. Hopelijk trekt dat nog bij en ben nu aan het kijken hoeveel kilometer ik er mee kan rijden als ik hem bijna leeg rij. Ik ga er maar van uit dat dat nog bijtrekt, er zijn geen rare afwijkingen te zien in de celvoltages.


Offline

Ampera-Ed

Newbie

  • Berichten: 24
  • Geregistreerd: vr 24 sep 2021, 15:26
  • Woonplaats: Goes
  • km-stand: 23000
  • Lifetime: 69
  • Auto: Ampera-e

Re: Terugroepactie Ampera-e en Bolt ivm branden; nieuwe accu

Berichtma 28 nov 2022, 11:42

Vanmorgen vroeg mijn Ampera-E gebracht bij Van Mossel in Goes voor vervanging van de accu.
Met nog < 25km op de GOM - "Laag" knipperend scherm ;)


Offline

Heinemancp

Newbie

  • Berichten: 16
  • Geregistreerd: do 04 aug 2022, 07:07
  • km-stand: 89000
  • Lifetime: 1
  • Auto: Ampera-e

Re: Terugroepactie Ampera-e en Bolt ivm branden; nieuwe accu

Berichtma 28 nov 2022, 12:22

Ampera-Ed schreef:Vanmorgen vroeg mijn Ampera-E gebracht bij Van Mossel in Goes voor vervanging van de accu.
Met nog < 25km op de GOM - "Laag" knipperend scherm ;)


Wat tof dat jij in de toekomst kan posten! (11:42), hier is nog 11.22u


Offline
Avatar gebruiker

Ruwils

Stamgast

  • Berichten: 372
  • Geregistreerd: zo 02 aug 2020, 16:24
  • km-stand: 30760
  • Lifetime: 0
  • Auto: Ampera-e

Re: Terugroepactie Ampera-e en Bolt ivm branden; nieuwe accu

Berichtma 28 nov 2022, 17:49

Ik weet niet wat ik van mijn nieuwe batterij moet denken.
Vorige week had ik hem helemaal volgeladen en stond er iets van 350km op de GOM meter. Ik dacht, "het zal wel, de computer zal vast nog wel moeten "wennen" aan de nieuwe hogere capaciteit". Ik heb hem vandaag nagenoeg leeggereden met nog 25 kilometer te gaan (drie oranje streepjes) met de "laad binnenkort" melding. Ik heb nu 276km gereden en EngineLink gaf via de OBDII dongle een capaciteit aan van 55kWh.

Met die resterende 25 kilometers nog te gaan zou ik dan uitkomen op een range van krap 300 kilometer wat ik wel heel erg weinig vind, zelfs met de verwarming aan. Dat haalde ik al makkelijk met de 80% limiet van de oude accu.
Vreemd genoeg zie ik geen afwijkingen in de voltages..

Zijn er meer mensen bij wie de GOM meter na accuvervanging iets van 350 km range aangaf en het daarna opliep?
Ik vind met name de "Battery Capacity Estimated" van 55kWh nogal zorgelijk.

Afbeelding

Ik ga hem vanavond weer helemaal vol laden en de komende week weer leegrijden en als ik weer zo weinig range heb en geen verbetering in het aantal kWh's zie dan ga ik aan de bel trekken bij de dealer..
Laatst bijgewerkt door Ruwils op ma 28 nov 2022, 18:13, in totaal 2 keer bewerkt.


VorigeVolgende

Keer terug naar Ampera-e forum algemeen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 12 gasten

cron