Het is nu vr 19 apr 2024, 06:35


Terugroepactie Ampera-e en Bolt ivm branden; nieuwe accu

Alles over de Opel Ampera-e (& Chevrolet Bolt)
  • Auteur
  • Bericht
Offline

Jan Slomp

Newbie

  • Berichten: 10
  • Geregistreerd: zo 27 sep 2020, 11:18
  • km-stand: 40000
  • Lifetime: 0
  • Auto: Ampera-e

Re: Terugroepactie Ampera-e en Bolt ivm branden; nieuwe accu

Berichtvr 06 jan 2023, 23:25

Er was vanavond in meldpunt op npo2 een onderwerp over de Ampera problematiek en de dagvergoeding. Even terugkijken voor wie de uitzending gemist heeft.


Offline
Avatar gebruiker

Ruwils

Stamgast

  • Berichten: 372
  • Geregistreerd: zo 02 aug 2020, 16:24
  • km-stand: 30760
  • Lifetime: 0
  • Auto: Ampera-e

Re: Terugroepactie Ampera-e en Bolt ivm branden; nieuwe accu

Berichtza 07 jan 2023, 01:56

Jan Slomp schreef:Er was vanavond in meldpunt op npo2 een onderwerp over de Ampera problematiek en de dagvergoeding. Even terugkijken voor wie de uitzending gemist heeft.

Dank voor de tip!
Even kijken.

Heb de aflevering gezien. Een heel warrig en incompleet verhaal. Er wordt geschetst dat de Ampera-e een bereik heeft van tussen de 100 en 200 kilometer en wordt er totaal voorbijgegaan aan de problemen met de accu, waardoor de actieradius tijdelijk zo laag is geworden. Die vrouw zegt drie of vier updates te hebben gehad waarbij elke keer de actieradius lager werd totdat ze nog geen 100 kilometer kon rijden. Nonsens natuurlijk. We weten allemaal het percentage wat we kwijt zijn gedurende het "wachten" op de nieuwe accu.

Ook vertelde ze er niet bij dat de nieuwe accu groter is dan de originele. Wel lieten ze een fragment van een Bolt zien die in de brand staat. Maar geen woord verder over de definitieve oplossing die inmiddels voorhanden is en de vervangingsactie op dit moment loopt, wat natuurlijk de reden is van de vergoeding. Het is natuurlijk zuur voor die vrouw en blijft het een feit dat Opel dit aan iedere Ampera-e eigenaar had moeten melden en aanbieden.

Maar aan het eind van het programma is ons in feite niks nieuws verteld.
Wel grappig dat de presentatrice zelf een Chevrolet Bolt blijkt te rijden. Die zijn hier volgens mij nooit verkocht en alleen via speciale import hier gekomen.


Offline

Jan Slomp

Newbie

  • Berichten: 10
  • Geregistreerd: zo 27 sep 2020, 11:18
  • km-stand: 40000
  • Lifetime: 0
  • Auto: Ampera-e

Re: Terugroepactie Ampera-e en Bolt ivm branden; nieuwe accu

Berichtza 07 jan 2023, 20:13

Helemaal met je eens, warrig verhaal van mevrouw en weinig nieuws onder de zon.


Offline

remib

Newbie

  • Berichten: 31
  • Geregistreerd: za 15 mei 2021, 19:00
  • km-stand: 118000
  • Lifetime: 0
  • Auto: Ampera-e

Re: Terugroepactie Ampera-e en Bolt ivm branden; nieuwe accu

Berichtdi 10 jan 2023, 17:20

Ik ben zojuist gebeld, mijn accupakket wordt 27 januari vervangen. Ik heb een Ampera-e uit december 2017, met inmiddels ruim 120.000km op de teller.


Offline

adviss

Newbie

  • Berichten: 2
  • Geregistreerd: wo 18 dec 2013, 23:09
  • km-stand: 0
  • Lifetime: 0
  • Auto: Ampera

Re: Terugroepactie Ampera-e en Bolt ivm branden; nieuwe accu

Berichtwo 11 jan 2023, 14:02

Mijn accu wordt volgende week vervangen.

Mijn ampera-E is uit mei 2018.

Staat 78K op de teller.

Mooi nieuws, behalve dat er geen dagvergoeding van € 10,- van toepassing is.


Offline

Ampera-Ed

Newbie

  • Berichten: 24
  • Geregistreerd: vr 24 sep 2021, 15:26
  • Woonplaats: Goes
  • km-stand: 23000
  • Lifetime: 69
  • Auto: Ampera-e

Re: Terugroepactie Ampera-e en Bolt ivm branden; nieuwe accu

Berichtza 14 jan 2023, 13:03

Inmiddels rijd ik alweer een paar maandjes met de nieuwe accu. In Torque is de accu capaciteit inmiddels opgelopen van 59,3kWh direct na vervanging, naar 62,2kWh na een aantal laad cycli 10%-80% en dergelijke.

Ik heb de indruk dat snelladen niet heel snel meer gaat (bij een 50kW laadpaal waar ik vaak laad, zie ik vrijwel nooit meer de 45kW aantikken. Meestal blijft het onder de 40kW en lager (naarmate de accu voller is). Misschien komt dit ten dele door de lagere buitentemperatuur ?

Verder hoor ik tijdens snelladen licht "borrelen" van de koelvloeistof, kan mij niet herinneren dat dit ook gebeurde voor de vervanging.

Accu is vervangen op 28 nov, dagvergoeding over de voorliggende dagen van november niet meer ontvangen.

Redenen om nog eens terug te gaan naar Van Mossel ?


Offline

Rovenius

Newbie

  • Berichten: 23
  • Geregistreerd: di 23 maart 2021, 17:14
  • km-stand: 90000
  • Lifetime: 0
  • Auto: Ampera-e

Re: Terugroepactie Ampera-e en Bolt ivm branden; nieuwe accu

Berichtza 14 jan 2023, 16:32

Ampera-Ed schreef:Inmiddels rijd ik alweer een paar maandjes met de nieuwe accu. In Torque is de accu capaciteit inmiddels opgelopen van 59,3kWh direct na vervanging, naar 62,2kWh na een aantal laad cycli 10%-80% en dergelijke.

Ik heb de indruk dat snelladen niet heel snel meer gaat (bij een 50kW laadpaal waar ik vaak laad, zie ik vrijwel nooit meer de 45kW aantikken. Meestal blijft het onder de 40kW en lager (naarmate de accu voller is). Misschien komt dit ten dele door de lagere buitentemperatuur ?

Verder hoor ik tijdens snelladen licht "borrelen" van de koelvloeistof, kan mij niet herinneren dat dit ook gebeurde voor de vervanging.

Accu is vervangen op 28 nov, dagvergoeding over de voorliggende dagen van november niet meer ontvangen.

Redenen om nog eens terug te gaan naar Van Mossel ?


Offline

Rovenius

Newbie

  • Berichten: 23
  • Geregistreerd: di 23 maart 2021, 17:14
  • km-stand: 90000
  • Lifetime: 0
  • Auto: Ampera-e

Re: Terugroepactie Ampera-e en Bolt ivm branden; nieuwe accu

Berichtza 14 jan 2023, 16:33

Zeker terug gaan naar Van Mossel Ampera-ed. Je hebt gewoon nog recht op €270,-. Wij kregen ook keurig de resterende dagen uitbetaald. Zoals het hoort.


Offline
Avatar gebruiker

Ruwils

Stamgast

  • Berichten: 372
  • Geregistreerd: zo 02 aug 2020, 16:24
  • km-stand: 30760
  • Lifetime: 0
  • Auto: Ampera-e

Re: Terugroepactie Ampera-e en Bolt ivm branden; nieuwe accu

Berichtza 14 jan 2023, 16:45

Ik heb ook tot op de dag voor de vervanging de dagvergoeding gekregen. Hoewel ik na de vervanging van mijn dealer meteen netjes een creditnota kreeg voor het resterende bedrag, moest ik er -alweer- achteraan mailen bij het Stern hoofdkantoor. Sinds de overname van mijn dealer hebben ze nog geen één keer een bedrag overgemaakt zonder dat ik er om moest vragen, heel frustrerend. Maar goed, dat is achter de rug nu en toch genoten van de vergoeding.


Offline

Alias

Newbie

  • Berichten: 7
  • Geregistreerd: vr 22 jan 2021, 17:41
  • km-stand: 58000
  • Lifetime: 0
  • Auto: Ampera-e

Re: Terugroepactie Ampera-e en Bolt ivm branden; nieuwe accu

Berichtza 28 jan 2023, 12:18

Inmiddels heb ik toch weer een nieuwe oproep voor vervanging van de accu gekregen, op 9 februari.
Dat wordt ook hoog tijd want een paar dagen geleden brandde ineens het oranje lampje en verscheen de mededeling dat een onderhoudsbeurt nodig was en het aandrijfvermogen beperkt was. Dus meteen naar de dealer, maar die had door drukte pas op 3 februari tijd voor een diagnose. Op de vraag of ik dan wel veilig kan rijden volgde een twijfelachtige bevestiging. Ik moest nog een keer voor werk een langere rit maken en kwam toen tot de ontdekking dat laden bij FastNed niet lukte. Dus de dealer gebeld en te horen gekregen dat dat een vaak voorkomend euvel is en de suggestie een andere laadpaal te proberen. Klopt dat? Geen van de 3 alternatieve laadpalen bood uitkomst. Dus pechhulp die eerst de ANWB inschakelde voor 280 euro maar die zelfs met opzoeken in boekjes en instructies niets kon bereiken. Dus crisis, want 120 km te gaan en maar gemiddeld 95 km actieradius. Toch heelhuids thuis gekomen door langzaam te rijden, maar t scheelde een haartje of een berging was noodzakelijk.Zijn er meer mensen met vergelijkbare ervaringen?
Kan met de nieuwe accu wel overal worden geladen? De grote mate van onduidelijkheid en mededelingen van de dealer die lijken te duiden op paniekvoetbal en noodoplossingen maken me wat onzeker. Zijn de nieuwe accu's echt anders en beter, worden de cellen wel allemaal vervangen? Gaat de geschiedenis zich herhalen of krijgen we garanties?


VorigeVolgende

Keer terug naar Ampera-e forum algemeen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten

cron