Het is nu vr 29 maart 2024, 07:29


Terugroepactie Ampera-e en Bolt ivm branden; nieuwe accu

Alles over de Opel Ampera-e (& Chevrolet Bolt)
  • Auteur
  • Bericht
Offline
Avatar gebruiker

Ruwils

Stamgast

  • Berichten: 372
  • Geregistreerd: zo 02 aug 2020, 16:24
  • km-stand: 30760
  • Lifetime: 0
  • Auto: Ampera-e

Re: Terugroepactie Ampera-e en Bolt ivm branden; nieuwe accu

Berichtma 15 aug 2022, 20:01

Slordig dat ze de teruggetrokken "foute" software toch hebben geïnstalleerd. Maar waarom doen ze nu zo moeilijk?
Ik had precies hetzelfde en bij mij hebben ze de oude software weer teruggezet (of nieuwe software geïnstalleerd zonder de fout) waardoor mijn auto weer normaal doet. Dat kunnen ze bij jouw auto ook doen lijkt me want ik weet zeker dat dit een software-issue is en ik denk niet dat je batterij het "totaal begeven" heeft.

Maar wellicht krijg je nu "voorrang" op een nieuwe batterij dus dat is dan weer een voordeel. Maar het blijft vreemd dat de ene dealer paniekeriger reageert dan de andere terwijl het met andere software op te lossen is en je gewoon kan blijven doorrijden met je auto tot de definitieve batterijvervanging. Het lijkt wel of dealers niet goed geïnformeerd worden over de software-updates.


Offline

jover

Newbie

  • Berichten: 5
  • Geregistreerd: vr 25 sep 2020, 15:36
  • km-stand: 1500
  • Lifetime: 0
  • Auto: Ampera-e

BegiRe: Terugroepactie Ampera-e en Bolt ivm branden; nieuwe

Berichtvr 19 aug 2022, 17:56

Ruwils schreef:Slordig dat ze de teruggetrokken "foute" software toch hebben geïnstalleerd. Maar waarom doen ze nu zo moeilijk?
Ik had precies hetzelfde en bij mij hebben ze de oude software weer teruggezet (of nieuwe software geïnstalleerd zonder de fout) waardoor mijn auto weer normaal doet. Dat kunnen ze bij jouw auto ook doen lijkt me want ik weet zeker dat dit een software-issue is en ik denk niet dat je batterij het "totaal begeven" heeft.

Maar wellicht krijg je nu "voorrang" op een nieuwe batterij dus dat is dan weer een voordeel. Maar het blijft vreemd dat de ene dealer paniekeriger reageert dan de andere terwijl het met andere software op te lossen is en je gewoon kan blijven doorrijden met je auto tot de definitieve batterijvervanging. Het lijkt wel of dealers niet goed geïnformeerd worden over de software-updates.

Begin april is mij dit ook overkomen. Mijn dealer zegt nog steeds dat de update niet terug te draaien is.


Offline

Roos

Vaste klant

  • Berichten: 134
  • Geregistreerd: za 27 jun 2020, 21:58
  • km-stand: 25000
  • Lifetime: 0
  • Auto: Ampera-e

Re: Terugroepactie Ampera-e en Bolt ivm branden; nieuwe accu

Berichtvr 19 aug 2022, 18:53

Er is een verschil tussen dealers en experts. Bij sommige dealers werken gemotiveerde experts. Van Mossel in Den Bosch heeft er een.


Offline
Avatar gebruiker

Ruwils

Stamgast

  • Berichten: 372
  • Geregistreerd: zo 02 aug 2020, 16:24
  • km-stand: 30760
  • Lifetime: 0
  • Auto: Ampera-e

Re: Terugroepactie Ampera-e en Bolt ivm branden; nieuwe accu

Berichtza 20 aug 2022, 15:57

Ik heb een tijdje zitten lurken op het Chevy Bolt forum en daar melden meerdere Bolt eigenaren hetzelfde probleem.

Er zou een software-update zijn dat valse meldingen en noodloopbeperkingen verhelpt die veroorzaakt worden door de eerder geïnstalleerde diagnostische software waardoor de auto in noodloop gaat en de "Vermogen aandrijving beperkt" melding verschijnt en je o.a. niet verder kunt laden dan 30%.

Waarschijnlijk heeft mijn auto deze update gehad en zou deze update dus bekend moeten zijn bij de dealers.

Afbeelding


Offline

Michiel van G.

Newbie

  • Berichten: 36
  • Geregistreerd: za 26 jun 2021, 15:27
  • km-stand: 160000
  • Lifetime: 0
  • Auto: Ampera-e

Re: Terugroepactie Ampera-e en Bolt ivm branden; nieuwe accu

Berichtzo 21 aug 2022, 10:26

Het is handig om het servicebulletin mee te geven aan je dealer. Best kans dat ze daarmee de eerdere versie van de software kunnen terugzetten.

Bij mij werkt het tot op heden allemaal oké (de 80%-update), maar mocht het problemen gaan geven is dat het geen wat ik ga doen.

De bulletin nummers zijn hier te vinden:

https://www.carproblemzoo.com/tsb/chevrolet/boltev/


Offline

robsloetjes

Newbie

  • Berichten: 8
  • Geregistreerd: di 23 aug 2022, 09:44
  • km-stand: 0
  • Lifetime: 0
  • Auto: Ampera

Re: Terugroepactie Ampera-e en Bolt ivm branden; nieuwe accu

Berichtdi 23 aug 2022, 14:07

In het kader van 'niet geschoten is altijd mis':
Dit weekend haal ik mijn Ampera-e op bij de garage. De oude accu zit hier nog in dus ik wacht op bericht voor de terugroepactie. Nu lees ik dat verschillende forumleden dagvergoedingen krijgen tot de dag dat de accu vervangen is. Heeft iemand enig idee of dit voor een tweedehands auto ook los te peuteren is? €300/maand is een flink bedrag! :angel:


Offline

Roos

Vaste klant

  • Berichten: 134
  • Geregistreerd: za 27 jun 2020, 21:58
  • km-stand: 25000
  • Lifetime: 0
  • Auto: Ampera-e

Re: Terugroepactie Ampera-e en Bolt ivm branden; nieuwe accu

Berichtwo 24 aug 2022, 19:11

Wordt vlgs mij via dealer door Opel NL betaald....gewoon doen, met terugwerkende kracht.... Succes!


Offline

Ruben

Bekende

  • Berichten: 86
  • Geregistreerd: do 14 mei 2020, 15:26
  • km-stand: 0
  • Lifetime: 0
  • Auto: Ampera-e

Re: Terugroepactie Ampera-e en Bolt ivm branden; nieuwe accu

Berichtdo 25 aug 2022, 09:14

robsloetjes schreef:In het kader van 'niet geschoten is altijd mis':
Dit weekend haal ik mijn Ampera-e op bij de garage. De oude accu zit hier nog in dus ik wacht op bericht voor de terugroepactie. Nu lees ik dat verschillende forumleden dagvergoedingen krijgen tot de dag dat de accu vervangen is. Heeft iemand enig idee of dit voor een tweedehands auto ook los te peuteren is? €300/maand is een flink bedrag! :angel:


Misschien refereren aan dit bericht bij het aanvragen: https://www.anwb.nl/experts/auto/147/te ... e-20-c-189


Offline

robsloetjes

Newbie

  • Berichten: 8
  • Geregistreerd: di 23 aug 2022, 09:44
  • km-stand: 0
  • Lifetime: 0
  • Auto: Ampera

Re: Terugroepactie Ampera-e en Bolt ivm branden; nieuwe accu

Berichtvr 26 aug 2022, 15:39

Bedankt voor jullie reacties! Dan ga ik het gewoon proberen. Zal niet makkelijk worden aangezien ik hem niet bij een officiële dealer maar bij een regulier garagebedrijf heb gekocht. We gaan het zien ;-)


Offline

Lampion_NL

Newbie

  • Berichten: 6
  • Geregistreerd: di 05 jul 2022, 10:20
  • km-stand: 16300
  • Lifetime: 8
  • Auto: Ampera

Re: Terugroepactie Ampera-e en Bolt ivm branden; nieuwe accu

Berichtma 29 aug 2022, 12:46

26 Augustus belde de Opel dealer mij op met de mededeling dat de auto gerepareerd was. In eerste instantie dacht ik dat ze de software weer teruggezet hadden. Maar het bleek dat ze EEN NIEUWE BATTERIJ geplaatst hadden. Dus einde het einde van alle beperkingen! En een accu van 66 kWh. Alleen kan ik niets controleren. Geen oficiele bevestiging van de plaatsing, geen officiele garantieverklaring met ingangsdatum. Hoe is dit nu te controleren ? Op de nieuwe sticker op de accubak staat alleen een nummer: LIMN 24050952 4522155RES061767.


VorigeVolgende

Keer terug naar Ampera-e forum algemeen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 23 gasten

cron