Beste Roos,
Thanks voor de snelle reactie
Het is inderdaad even wachten wat er gaat gebeuren. On Star is inderdaad een tweede verhaal waarvoor nog geen oplossing is. Ook vind ik de app van Opel echt waardeloos. Die doet bij mij nagenoeg niets en informatie krijgen van en over de status van het opladen en onderhoud lijkt me - in deze tijd - toch eenvoudig te regelen.
Ik vermoed dat Opel op dit moment echt afwacht wat GM gaat doen. Grootste deel van het probleem (gezien de verkochte aantallen daar en in Europa) zit daar. Ik vrees alleen dat GM ook niet echt vrolijk wordt van het idee om van ongeveer 70.000 auto’s de accu te gaan vervangen of ze terug te nemen. Een oplossing zal vermoedelijk niet heel eenvoudig zijn aangezien het angstvallig stil is bij GM hierover sinds de ontdekking enkele maanden geleden.
Voor Opel Nederlands is het probleem wat dat betreft kleiner omdat er volgens mij maar zo’n 1500 Ampera-e’s in ons land rondrijden (zijn wij even bijzonder
. En ja als Opel niet wil en het zou een juridisch getouwtrek worden, dan zijn 1500 autobezitters die zich verenigen er toch wel heel veel.
Ik ben ook erg benieuwd naar de snelheid van gezamenlijke rechtzaken die in Amerika gestart zijn. Wellicht dat daarin ook al wordt behandeld of het probleem überhaupt op te lossen is zonder de accu’s te vervangen.
Voordeel is wel dat wij verder erg tevreden zijn over de auto en nu maar hopen dat Opel met een nette oplossing komt zodat die tevredenheid blijft.
Misschien dat ik het eenvoudig kan zien (maar ik weet nog niet hoe) maar weet iemand hoeveel Opel Ampera-e rijders wr lid zijn van dit Forum?
Als het enige tijd gaat duren, zouden we altijd eens namens de leden gezamenlijk een briefje kunnen sturen aan Opel met de vraag of zij een tijdpad kunnen aangeven in de On star kwestie en de Accu kwestie. Dan is sowieso sterker dan dat 1 individu dat doet lijkt me.
@moderator: is het mogelijk om daar een poll over uit te zetten of zo onder de Ampera-e leden van dit forum?