Het is nu zo 05 mei 2024, 16:03


Terugroepactie Ampera-e en Bolt ivm branden; nieuwe accu

Alles over de Opel Ampera-e (& Chevrolet Bolt)
  • Auteur
  • Bericht
Offline

Rovenius

Newbie

  • Berichten: 23
  • Geregistreerd: di 23 maart 2021, 17:14
  • km-stand: 90000
  • Lifetime: 0
  • Auto: Ampera-e

Re: Terugroepactie Ampera-e en Bolt ivm branden; nieuwe accu

Berichtdi 30 aug 2022, 11:48

Lampion_NL schreef:26 Augustus belde de Opel dealer mij op met de mededeling dat de auto gerepareerd was. In eerste instantie dacht ik dat ze de software weer teruggezet hadden. Maar het bleek dat ze EEN NIEUWE BATTERIJ geplaatst hadden. Dus einde het einde van alle beperkingen! En een accu van 66 kWh. Alleen kan ik niets controleren. Geen oficiele bevestiging van de plaatsing, geen officiele garantieverklaring met ingangsdatum. Hoe is dit nu te controleren ? Op de nieuwe sticker op de accubak staat alleen een nummer: LIMN 24050952 4522155RES061767.


Wat een eigenaardige gang van zaken weer. Als ik jou was zou ik een officiële bevestiging eisen. Dat kan wellicht gewoon in je onderhoudsboekje. Stel dat je in de nabije toekomst een beroep wilt doen op de garantie. En wat als je de auto wilt verkopen? Voor een koper is het interessant om te weten dat er een nieuw accupakket in zit en per wanneer dat gebeurd is. Dat heeft grote invloed op de dagwaarde van de auto.


Offline
Avatar gebruiker

Ruwils

Stamgast

  • Berichten: 372
  • Geregistreerd: zo 02 aug 2020, 16:24
  • km-stand: 30760
  • Lifetime: 0
  • Auto: Ampera-e

Re: Terugroepactie Ampera-e en Bolt ivm branden; nieuwe accu

Berichtdi 30 aug 2022, 12:14

Lampion_NL schreef:Op de nieuwe sticker op de accubak staat alleen een nummer: LIMN 24050952 4522155RES061767.

Staat er geen 64kW op de sticker? Als dat er staat heb je idd een nieuw batterijpakket gehad. Als er nog 57kW staat dan heb je nog je oude pack.


Offline

Robw

Newbie

  • Berichten: 27
  • Geregistreerd: wo 07 nov 2018, 20:47
  • km-stand: 0
  • Lifetime: 0
  • Auto: anders

Re: Terugroepactie Ampera-e en Bolt ivm branden; nieuwe accu

Berichtdo 01 sep 2022, 15:25

Werd eerder deze week bebeld dat mijn accu eind van sep bij de dealer verwacht wordt en dat kort daarna een afspraak voor vervanging ingepland gaat worden. Ik hoop midden oktober in het andere draadje de vervanging te kunnen melden :D


Offline
Avatar gebruiker

ARMAND62

Newbie

  • Berichten: 46
  • Geregistreerd: vr 26 okt 2012, 20:18
  • Woonplaats: Borne
  • km-stand: 80000
  • Lifetime: 0
  • Auto: Ampera-e

Re: Terugroepactie Ampera-e en Bolt ivm branden; nieuwe accu

Berichtza 03 sep 2022, 11:51

Ik ben gisteren (2 september) door de lokale Peugeot/Opel dealer gebeld dat de accu bezorgd gaat worden. Op 21 september gaat de vervanging plaatsvinden.
Rijder van een electric blue Ampera e sinds 8 februari 2018


Offline
Avatar gebruiker

Ruwils

Stamgast

  • Berichten: 372
  • Geregistreerd: zo 02 aug 2020, 16:24
  • km-stand: 30760
  • Lifetime: 0
  • Auto: Ampera-e

Re: Terugroepactie Ampera-e en Bolt ivm branden; nieuwe accu

Berichtza 03 sep 2022, 13:26

Wauw, ik weet niet wat ik lees. Twee afspraken. De schot lijkt er in te komen!
Ik was gisteren nog bij mijn dealer voor de jaarlijkse onderhoudsbeurt. Even €290,- afgetikt voor o.a. een nieuw interieurfilter, nieuwe remvloeistof, ruitensproeiervloeistof en batterijtje voor de sleutel.
Toen ik de dealer vroeg of er ondertussen al batterijvervangingen zijn gedaan werd ontkennend gereageerd.
"Ergens" volgend jaar was de boodschap..


Offline

Roos

Vaste klant

  • Berichten: 135
  • Geregistreerd: za 27 jun 2020, 21:58
  • km-stand: 25000
  • Lifetime: 0
  • Auto: Ampera-e

Re: Terugroepactie Ampera-e en Bolt ivm branden; nieuwe accu

Berichtza 03 sep 2022, 14:29

Ook ik had dat gevoel bij de laatste beurt, maaaaar dat bedrag heb je na een maand weer terug van Opel.....


Offline

Almerejin

Newbie

  • Berichten: 10
  • Geregistreerd: wo 07 sep 2022, 14:38
  • km-stand: 85000
  • Lifetime: 14
  • Auto: Ampera-e

Re: Terugroepactie Ampera-e en Bolt ivm branden; nieuwe accu

Berichtvr 09 sep 2022, 07:24

Onze Ampie staat sinds 29 juli stil. Eerst een Astra station gekregen, daarna een Crossland. Wij hebben betoogd dat dit geen gelijkwaardige vervangende auto’s zijn en dat de dagvergoeding zou moeten blijven.
Op 28 augustus is de Crossland omgeruild voor een Citroën ë-C4 en vandaag bevestiging gekregen dat de dagvergoeding tot laatstgenoemde datum wordt uitbetaald. Wij zijn tevreden, mooie auto voor een ultralange proefrit.


Offline

Huppie

Newbie

  • Berichten: 2
  • Geregistreerd: za 19 maart 2022, 10:37
  • km-stand: 84212
  • Lifetime: 0
  • Auto: Ampera-e

Re: Terugroepactie Ampera-e en Bolt ivm branden; nieuwe accu

Berichtza 17 sep 2022, 20:32

robsloetjes schreef:Heeft iemand enig idee of dit voor een tweedehands auto ook los te peuteren is? €300/maand is een flink bedrag! :angel:


Ik heb hier uitvoerig discussies over gevoerd met mijn dealer maar volgens de dealer is het standpunt van de garantieafdeling van Opel Nederland dat het kwaad bekend was toen ik de auto kocht en ik dus wist dat ik daar rekening mee moest houden. Het vreemde was dat ik vóór ik tot aanschaf overging van de klantenservice van Opel Nederland te horen had gekregen dat ik die regeling gewoon via de dealer aan zou kunnen vragen.

Om een lang verhaal kort te maken, ik was van plan het Juridisch Loket te raadplegen om te kijken wat mijn rechten zijn hierin maar heb ondertussen een belletje gekregen dat de vervangende accu besteld gaat worden. Ik heb het druk genoeg met andere dingen in het leven dus denk dat ik het er maar bij laat.

Mijn tip zou zijn: Begin bij je dealer en als je er niet uit komt win direct advies in bij het Juridisch Loket. Het artikel van de ANWB dat een ander al gelinkt heeft geeft een boel context en ook hun mening is dat je er gewoon recht op hebt. Dat gezegd hebbende hebben ze natuurlijk ook wel een punt: De terugroepactie was waarschijnlijk al bekend toen jij de auto kocht dus je had dit kunnen weten...


Offline

Michiel van G.

Newbie

  • Berichten: 36
  • Geregistreerd: za 26 jun 2021, 15:27
  • km-stand: 160000
  • Lifetime: 0
  • Auto: Ampera-e

Re: Terugroepactie Ampera-e en Bolt ivm branden; nieuwe accu

Berichtma 03 okt 2022, 13:01

Zojuist ook gebeld: accu wordt 6 oktober vervangen! :mrgreen:


Offline

ruleco

Newbie

  • Berichten: 45
  • Geregistreerd: ma 20 dec 2021, 16:20
  • km-stand: 82000
  • Lifetime: 60
  • Auto: Ampera-e

Re: Terugroepactie Ampera-e en Bolt ivm branden; nieuwe accu

Berichtdo 13 okt 2022, 07:43

helaas gisteren kreeg ik de melding accu is helemaal vol geladen.
en het aandrijfvermogen is beperkt.
Opel stern Purmerend gebeld en probleem uit gelegd.
vroeg om een leenauto zodat er rustig naar konden kijken.
werd mij verteld kan maar dan moeten we deze huren en de kosten die wij maken zijn voor u.
niet akkoord gegaan en werd verder niet meer geholpen.

nu wordt ik verder geholpen door Opel in Hilversum aangezien ik daar vlakbij werk.
heb ook Opel nederland gebeld en een klacht ingediend tegen Stern Opel Purmerend.

maar nu mijn vraag:
kan ik met de auto rijden ?
kan nog 160km en dus beperkt vermogen.
maar de auto wordt best warm terwijl de kachel uitstaat, en hoor dar de accu zwaar wordt gekoeld.??
volgens Opel Hilversum moet dat mogelijk zijn.?
iemand hier ervaring mee?
moet namelijk 50km afleggen naar de garage in huizen.?
hoor graag wat jullie hiervan vinden.

gr ruleco


VorigeVolgende

Keer terug naar Ampera-e forum algemeen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 5 gasten

cron