Switch to full style
Alles over de Opel Ampera-e (& Chevrolet Bolt)
Plaats een reactie

Re: Terugroepactie Chevrolet Bolt ivm branden

ma 17 mei 2021, 08:51

RuudSchel schreef:
remib schreef:Wat ik niet lees op het forum, misschien overheen gekeken, maar bij mijn Ampera-E is niet alleen de capaciteit beperkt, maar ook de laadsnelheid. Bij FastNed laadt de auto nu op slechts 20kW. Ik vind die beperking tot 90% capaciteit nog wel mee te leven, bij lange ritten laden wij aan de snellader toch nooit veel meer dan 80%, maar 20kW laadsnelheid is gewoon killing. Dan sta je ruim 2 uur aan de lader voor 10% -> 80% (42kWh). Dan wordt het ritje naar Italië waar we in de zomer toch wel op rekenen niet echt haalbaar. Ik ben benieuwd of andere Ampera-E bezitters dit ook al hebben ervaren. Ook zou ik graag weten of de verwachting is dat de laadsnelheid ook weer terug gaat naar 50kW als het probleem wordt verholpen.
Ik sta bijna nooit aan de snellader, maar toevallig afgelopen zaterdag bij Shell 42kW geladen,


En? Hoe stond het met de laadsnelheid..? Twee uur bezig geweest om van 10 naar 80% te komen (of zoiets dergelijks)?

Re: Terugroepactie Chevrolet Bolt ivm branden

ma 17 mei 2021, 10:21

Beste Remib,
Die update (downgrade) hebben we maand geleden van Opel gekregen, de 10 % laad reductie was gelijk duidelijk, maar pas paar dagen geleden, toen ik in plaats van de standaard 6 amp naar10 wilde laden, lukte dat niet. Ampera laadt bij ons na de software update met max 6 amp., aanvinken 10 lukt, maar als je dan controleerd of het nog 10 is in laadscherm, is het weer terug naar 6. Met snelladers hebben we tot nu toe geen ervaring.

Re: Terugroepactie Chevrolet Bolt ivm branden

ma 17 mei 2021, 11:43

Beste allemaal,

Goed om te lezen dat er mogelijk een fix zit aan te komen! Ik was ook - naar aanleiding van de laatste berichten - benieuwd naar jullie laadervaringen.

Thuis laad ik aan een eigen laadpaal en dan laad ik zonder probleem met de maximale 1 fase laadsnelheid van 7,4 Kw.

Met snelladen heb ik net als Roos nog geen ervaring.

Mijn ervaring met een openbare laadpaal is nog beperkt tot twee keer. Een keer leek hij snel te laden, maar toen ik de auto kwam ophalen had hij blijkbaar best langzaam geladen want hij had bij lange na niet de ingestelde hoeveelheid gehaald.

De laatste keer was het meest bijzonder vond ik. Ik had de auto gezet bij een 22Kw paal (die zou per enkele fase voldoende snel moeten kunnen laden). Er stond geen andere auto aan die paal te laden, dus ik verwachte de maximale snelheid van 1 fase (volgens mij dus 22:3= 7,3) en dus ongeveer de maximale snelheid die haalbaar is (buiten het snelladen).
Bij het starten van het laden bleek uit de aangegeven eindtijd (17:15uur) dat hij inderdaad met ongeveer 7Kw zou laden. Kort daarna sprong die voorspelling van 17:15 uur naar 7:15 uur de volgende dag. Daarop heb ik de beperking van 6A naar 10A gezet en toen werd de eindtijd 22:45 uur. Scheelde al een stuk maar nog steeds veraf van wat ik rond 17:15 uur nodig zou hebben en had verwacht. Ik heb van alles geprobeerd maar ik kreeg de auto niet sneller aan het laden dan die 10A terwijl zowel de auto, de laadpaal als de kabel 32A aankunnen. Behoorlijk frustrerend, ik begreep ook niet waarom nu opeens er een laadbeperking van 10A was terwijl ik die thuis nog nooit heb gehad.

Maar goed, een uur later bij de auto gaan kijken en toen stond als beoogde eindtijd opeens 17:30 uur en was hij op volle snelheid aan het laden.

Herkent iemand dit en weet iemand waarom hij soms wel en soms niet die 6A of 10A beperking aanzet en soms dus niet. Het is wel vervelend als je geen idee hebt hoeveel de auto gaat laden als je ergens heen gaat wat verder weg en weer terug moet.

Ben erg benieuwd naar jullie ervaringen!

Re: Terugroepactie Chevrolet Bolt ivm branden

ma 17 mei 2021, 23:59

Donnie schreef:Beste allemaal,

Goed om te lezen dat er mogelijk een fix zit aan te komen! Ik was ook - naar aanleiding van de laatste berichten - benieuwd naar jullie laadervaringen.

Thuis laad ik aan een eigen laadpaal en dan laad ik zonder probleem met de maximale 1 fase laadsnelheid van 7,4 Kw.

Met snelladen heb ik net als Roos nog geen ervaring.

Mijn ervaring met een openbare laadpaal is nog beperkt tot twee keer. Een keer leek hij snel te laden, maar toen ik de auto kwam ophalen had hij blijkbaar best langzaam geladen want hij had bij lange na niet de ingestelde hoeveelheid gehaald.

De laatste keer was het meest bijzonder vond ik. Ik had de auto gezet bij een 22Kw paal (die zou per enkele fase voldoende snel moeten kunnen laden). Er stond geen andere auto aan die paal te laden, dus ik verwachte de maximale snelheid van 1 fase (volgens mij dus 22:3= 7,3) en dus ongeveer de maximale snelheid die haalbaar is (buiten het snelladen).
Bij het starten van het laden bleek uit de aangegeven eindtijd (17:15uur) dat hij inderdaad met ongeveer 7Kw zou laden. Kort daarna sprong die voorspelling van 17:15 uur naar 7:15 uur de volgende dag. Daarop heb ik de beperking van 6A naar 10A gezet en toen werd de eindtijd 22:45 uur. Scheelde al een stuk maar nog steeds veraf van wat ik rond 17:15 uur nodig zou hebben en had verwacht. Ik heb van alles geprobeerd maar ik kreeg de auto niet sneller aan het laden dan die 10A terwijl zowel de auto, de laadpaal als de kabel 32A aankunnen. Behoorlijk frustrerend, ik begreep ook niet waarom nu opeens er een laadbeperking van 10A was terwijl ik die thuis nog nooit heb gehad.

Maar goed, een uur later bij de auto gaan kijken en toen stond als beoogde eindtijd opeens 17:30 uur en was hij op volle snelheid aan het laden.

Herkent iemand dit en weet iemand waarom hij soms wel en soms niet die 6A of 10A beperking aanzet en soms dus niet. Het is wel vervelend als je geen idee hebt hoeveel de auto gaat laden als je ergens heen gaat wat verder weg en weer terug moet.

Ben erg benieuwd naar jullie ervaringen!

Reacties op bovenstaande post svp in dit topic plaatsen: viewtopic.php?f=17&t=3891.
Dan houden we dit topic voor de terugroepactie.

Mijn dank,
Poul

Re: Terugroepactie Chevrolet Bolt ivm branden

vr 21 mei 2021, 20:18

Beste Forum leden<

Ik vrees het het ergste voor de accu-update en Onstar.

"Mes in dealernetwerk Peugeot, Citroën, Fiat en Opel: ‘Een bloedbad dreigt’
Autogigant Stellantis - moederbedrijf van bekende merken als Peugeot, Citroën, Fiat, Opel, Jeep en Chrysler - gaat zijn Nederlandse dealernetwerk reorganiseren. Alle dealers hebben deze week een brief op de mat gekregen waarin staat dat hun verkoop- en distributiecontracten per 1 juni 2023 worden beëindigd.

Volgens Stellantis is het gehele dealernetwerk per 31 mei dit jaar opgezegd voor alle merken, die het bedrijf in ons land verkoopt.

Re: Terugroepactie Chevrolet Bolt ivm branden

di 25 mei 2021, 10:47

Theolaanen schreef:Beste Forum leden<

Ik vrees het het ergste voor de accu-update en Onstar.

"Mes in dealernetwerk Peugeot, Citroën, Fiat en Opel: ‘Een bloedbad dreigt’
Autogigant Stellantis - moederbedrijf van bekende merken als Peugeot, Citroën, Fiat, Opel, Jeep en Chrysler - gaat zijn Nederlandse dealernetwerk reorganiseren. Alle dealers hebben deze week een brief op de mat gekregen waarin staat dat hun verkoop- en distributiecontracten per 1 juni 2023 worden beëindigd.

Volgens Stellantis is het gehele dealernetwerk per 31 mei dit jaar opgezegd voor alle merken, die het bedrijf in ons land verkoopt.


Te.erg.voor.woorden.

Zo zou je niet met mensen om moeten willen gaan. In dit geval met de dealerbedrijven en hun werknemers, maar dus ook niet met ons als eindgebruikers.

Nu ben ik al aan het overstappen (de nieuwe auto is besteld) maar erg jammer van dit vroeger o zo mooie merk (een van de betere herinneringen aan mijn vader is toen hij zijn nieuwe Kadett voor cash kocht en ik mee mocht naar de dealer om hem op te halen en en passant de folie van het stuur mocht pulken). Sindsdien heb ik de service/klantgerichtheid alleen maar zien afnemen...

Nooit.meer.Opel.

En dat terwijl mijn beide Opels twee van de drie (Kia is de derde) beste auto's waren (qua prijs/kwaliteit, onderhoud en restwaarde)... zonde.

Re: Terugroepactie Chevrolet Bolt ivm branden

do 27 mei 2021, 13:08

Voor de Bolt is nu de oplossing voor het probleem beschikbaar lees ik op https://www.reddit.com/r/BoltEV/comment ... 2018_bolt/

Zie ook https://my.chevrolet.com/how-to-support ... ltevrecall

Re: Terugroepactie Chevrolet Bolt ivm branden

vr 28 mei 2021, 15:29

remib schreef:Voor de Bolt is nu de oplossing voor het probleem beschikbaar lees ik op https://www.reddit.com/r/BoltEV/comment ... 2018_bolt/

Zie ook https://my.chevrolet.com/how-to-support ... ltevrecall


Okey... dus een deels hardware (na controle/identificatie die leidt tot vervanging van specifieke/gefaalde onderdelen) en deels software (voor die identificatie en pro-actieve monitoring in de toekomst) oplossing...

We gaan't zien. In ieder geval progressie... (regressie?)

Re: Terugroepactie Chevrolet Bolt ivm branden

wo 02 jun 2021, 08:30

Goedemorgen allen,

Ik bracht zojuist mijn ampera-e weg voor een bandenwissel en men wist te melden dat de oplossing voor het accuprobleem voorhanden was en dat ze de auto gingen updaten. Updaten neemt maar liefst 1,5 uur in beslag!
Waarschijnlijk nog wat controles (en ruitensproeiervloeistof bijvullen ;) )

Groet Edwin

Re: Terugroepactie Chevrolet Bolt ivm branden

wo 02 jun 2021, 12:00

edjekadetje schreef:Goedemorgen allen,

Ik bracht zojuist mijn ampera-e weg voor een bandenwissel en men wist te melden dat de oplossing voor het accuprobleem voorhanden was en dat ze de auto gingen updaten. Updaten neemt maar liefst 1,5 uur in beslag!
Waarschijnlijk nog wat controles (en ruitensproeiervloeistof bijvullen ;) )

Groet Edwin


Goed nieuws! Dank voor de terugkoppeling!

En hoe staat het nu met het bereik/verbruik..?
Plaats een reactie