Even die meneer die de Ampera e volledig afkraakt,, een kapotte spiegel is voor ieder merk een probleem, die zijn altijd duur. Is ook niet iets wat afbreuk doet aan de kwaliteit van een Ampera e. Verder vind ik het bijzonder ongepast om luidkeels op een Ampera e forum te gaan verkondigen dat je het een spuuglelijke auto vind en liever een youngtimer rijd.
De meeste hier kopen een ampera vanwege de range en de goede rij eigenschappen.
Ik zit ook in de twijfel modus, ga ik het aandurven om electrisch te rijden. Als de aan te schaffen EV je hoofdauto is dan moet je goed beseffen waar je aan begint. Ik heb ook geen oprit waar een wallbox geplaatst kan worden, dus ik ben aangewezen op de laadpalen in de buurt. 6 stuks in de onmiddelijke omgeving, nu nog voldoende maar het aantal ev's groeit denk ik explosief dit jaar.
Verder hebben we allemaal ervaring met een ice auto en de betrouwbaarheid daarvan, een EV is volkomen nieuw en propvol software en electronica. Hoe betrouwbaar is dit allemaal. Niemand kan daar echt antwoord opgeven omdat de meeste pas kort in een EV rijden. Voor de andere twijfelaar ook op de hyundai zit een terugroep actie om de batterij te vervangen. Dit zijn dingen die je als nieuwe aankomende EV rijder kunnen afschrikken maar aan de andere kant heeft het niks te maken met de betrouwbaarheid maar meer met brandgevaar van de accu bij opladen. Aan de andere kant hebben we allemaal diverse artikelen in huis die opgeladen moeten worden en wat we dus ook zonder nadenken doen.
Ik heb al voor 90% besloten dat ik electrisch ga rijden en dan in de Ampera e of de hyundai Kona. Welke het gaat worden?
De ampera maakt de grootste kans want het budget is ong 25000 euro en daar vind je bijna geen kona voor. De 10% twijfel hoop ik de komende weken nog ergens te vinden