Het is nu wo 15 mei 2024, 00:49


Aankooptips?

Alles over de Opel Ampera-e (& Chevrolet Bolt)
  • Auteur
  • Bericht
Offline
Avatar gebruiker

Ivo

Beheerder

  • Berichten: 2686
  • Geregistreerd: di 21 feb 2012, 22:27
  • Woonplaats: Waalwijk
  • km-stand: 171000
  • Lifetime: 41
  • Auto: anders

Re: Aankooptips?

Berichtdo 24 maart 2022, 07:47

Volgens mij is de tip; laat deze gaan en zoek een andere. ;)
Amperaloos sinds 14/09/2018, na 77 maanden en 171.000 km


Offline

ruleco

Newbie

  • Berichten: 45
  • Geregistreerd: ma 20 dec 2021, 16:20
  • km-stand: 82000
  • Lifetime: 60
  • Auto: Ampera-e

Re: Aankooptips?

Berichtdo 24 maart 2022, 08:31

er zijn ook een aantal te koop voor 24 a 26 k met veel minder km op de teller.
hierbij een link Ik heb een mooie Opel Ampera-e, voor € 26900 gevonden op AutoTrack. Bekijk hem hier: https://www.autotrack.nl/a/opel-ampera- ... m_id=at005
voor 5 k meer heb je veel meer auto met betere garantie voorwaarden.
en gewoon door blijven gaan met afdingen tot ze je verzoeken om dan toch maar verder te kijken.
dan heb je vaak wel de bodem prijs te pakken.
ik denk dat je deze auto voor zeker een deal kan sluiten voor 21 k.


Offline
Avatar gebruiker

Ruwils

Stamgast

  • Berichten: 372
  • Geregistreerd: zo 02 aug 2020, 16:24
  • km-stand: 30760
  • Lifetime: 0
  • Auto: Ampera-e

Re: Aankooptips?

Berichtvr 25 maart 2022, 00:31

Dat "hele accuverhaal" waar je in eerste instantie van bent geschrokken moet je juist als iets positiefs zien. Want als je namelijk nu een tweedehands Ampera-e koopt, krijg je gegarandeerd een splinternieuwe accu die ook nog eens groter is dan het origineel (60kWh vs. 66kWh). Zelfs al koop je de eerste Ampera-e uit 2017. Met een nieuwe accu heb je in feite een nieuwe EV. Dus je kan rustig zeggen dat de beste deal voor een tweedehands EV die je nu kan scoren momenteel de Ampera-e is.


Offline

Nielsch

Newbie

  • Berichten: 13
  • Geregistreerd: za 09 dec 2017, 14:43
  • km-stand: 90000
  • Lifetime: 0
  • Auto: Ampera

Re: Aankooptips?

Berichtvr 25 maart 2022, 13:11

Ruwils schreef:Dat "hele accuverhaal" waar je in eerste instantie van bent geschrokken moet je juist als iets positiefs zien..


En precies dit dacht ik dus ook, maar heb ik nergens bevestigd gezien...
Maar ik dacht dat meteen weer: en wat als het een import auto is?
Of hij niet bij de Opel dealer in onderhoud is geweest...


Offline
Avatar gebruiker

Ruwils

Stamgast

  • Berichten: 372
  • Geregistreerd: zo 02 aug 2020, 16:24
  • km-stand: 30760
  • Lifetime: 0
  • Auto: Ampera-e

Re: Aankooptips?

Berichtvr 25 maart 2022, 18:05

Als je bevestiging zoekt, lees het forum maar eens door, vooral de sectie "Terugroepactie Ampera-e en Bolt ivm branden; nieuwe accu" ;)

En een terugroepactie is niet afhankelijk van de normale fabrieksgarantie anders dan die 8 jaar of 160.000km voor de accu en is ook niet afhankelijk of de auto wel of niet bij een dealer in onderhoud is geweest.
Alle Ampera-e's en Chevrolet Bolts krijgen een nieuwe 66kWh batterijpack.

Het kan alleen nog even duren omdat het in totaal zo'n 140.000 auto's betreft wereldwijd en de batterijfabrikant LG volop nieuwe en verbeterde batterijpacks aan het produceren is. De nieuwe packs komen druppelsgewijs binnen en wordt je vanzelf opgeroepen aan de hand van het VIN-nummer (chassisnummer) maar de volgorde blijkt geheel willekeurig te zijn dus weet je nooit wanneer je precies aan de beurt bent. Maar hoe langer het duurt, hoe langer je straks van je Ampera-e kan genieten!


Offline

Rongoos

Newbie

  • Berichten: 9
  • Geregistreerd: di 22 maart 2022, 11:53
  • km-stand: 0
  • Lifetime: 0
  • Auto: anders

Re: Aankooptips?

Berichtma 28 maart 2022, 20:52

Even die meneer die de Ampera e volledig afkraakt,, een kapotte spiegel is voor ieder merk een probleem, die zijn altijd duur. Is ook niet iets wat afbreuk doet aan de kwaliteit van een Ampera e. Verder vind ik het bijzonder ongepast om luidkeels op een Ampera e forum te gaan verkondigen dat je het een spuuglelijke auto vind en liever een youngtimer rijd.
De meeste hier kopen een ampera vanwege de range en de goede rij eigenschappen.

Ik zit ook in de twijfel modus, ga ik het aandurven om electrisch te rijden. Als de aan te schaffen EV je hoofdauto is dan moet je goed beseffen waar je aan begint. Ik heb ook geen oprit waar een wallbox geplaatst kan worden, dus ik ben aangewezen op de laadpalen in de buurt. 6 stuks in de onmiddelijke omgeving, nu nog voldoende maar het aantal ev's groeit denk ik explosief dit jaar.

Verder hebben we allemaal ervaring met een ice auto en de betrouwbaarheid daarvan, een EV is volkomen nieuw en propvol software en electronica. Hoe betrouwbaar is dit allemaal. Niemand kan daar echt antwoord opgeven omdat de meeste pas kort in een EV rijden. Voor de andere twijfelaar ook op de hyundai zit een terugroep actie om de batterij te vervangen. Dit zijn dingen die je als nieuwe aankomende EV rijder kunnen afschrikken maar aan de andere kant heeft het niks te maken met de betrouwbaarheid maar meer met brandgevaar van de accu bij opladen. Aan de andere kant hebben we allemaal diverse artikelen in huis die opgeladen moeten worden en wat we dus ook zonder nadenken doen.

Ik heb al voor 90% besloten dat ik electrisch ga rijden en dan in de Ampera e of de hyundai Kona. Welke het gaat worden?
De ampera maakt de grootste kans want het budget is ong 25000 euro en daar vind je bijna geen kona voor. De 10% twijfel hoop ik de komende weken nog ergens te vinden :D


Offline

HAL2001

Stamgast

  • Berichten: 255
  • Geregistreerd: ma 02 apr 2018, 18:43
  • Woonplaats: Zuiden van het land
  • km-stand: 166800
  • Lifetime: 28
  • Auto: Ampera

Re: Aankooptips?

Berichtma 28 maart 2022, 21:24

-
Laatst bijgewerkt door HAL2001 op ma 11 apr 2022, 22:36, in totaal 1 keer bewerkt.
Ampereloos sinds 5 juli 2022


Offline
Avatar gebruiker

Alex

Sponsor

  • Berichten: 3332
  • Geregistreerd: za 19 mei 2012, 09:28
  • Woonplaats: Amersfoort
  • km-stand: 230000
  • Lifetime: 21
  • Auto: Volt

Re: Aankooptips?

Berichtdi 29 maart 2022, 09:15

Rongoos schreef:.... ampera ....

Gratis tip: Als je het over de Ampera E hebt, schrijf dan ook Ampera E en niet Ampera. Scheelt een hoop spraakverwarring, want de context is niet voor iedereen altijd duidelijk namelijk, het zijn twee volstrekt verschillende auto's.
Forum Sponsor, Buurauto
Chevrolet Volt, Viridian Joule, Xenon Pilot 6000k, Thule wingbar dakdragers, accident camera, korte dakantenne


Offline
Avatar gebruiker

Ruwils

Stamgast

  • Berichten: 372
  • Geregistreerd: zo 02 aug 2020, 16:24
  • km-stand: 30760
  • Lifetime: 0
  • Auto: Ampera-e

Re: Aankooptips?

Berichtzo 10 apr 2022, 21:03

HAL2001 schreef:En ondertussen kijk ik k rustig naar een youngtimer. Want autorijden moet wel leuk zijn.

Hier krijg is dus kromme tenen van.
Met een EV rijden is dus niet leuk?

Nou, ik heb heel wat auto's in mijn leven gehad, van benzine, LPG tot turbodiesels en altijd veel gereden (zat in de buitendienst) en ik kan je toch echt vertellen dat een EV velen malen beter rijdt dan welke fossiele auto dan ook. Er is geen enkele schakel- of automaatbak die zo soepel rijdt. En dan het instant koppel van een EV, zeker die van de Ampera-e, hoezo niet leuk? Er is niets zo lekker als die heerlijke push in je rug, daar kan geen turbodiesel tegen op.

En dan heb je het over een youngtimer, dus nog niet eens een oldtimer. Youngtimers zijn vooral stinkbakken van 15-20 jaar oud. Ik rij vaak achter Polen in zo'n auto. Vaak Audi's of VW Passat TDI'tjes. Nou lekker walmen als je er achter rijdt. Als dat een definitie is van "leuk rijden" dan zit je hier echt op het verkeerde forum. Als het nou een echte klassieke oldtimer was dan kon ik me bij dat "leuk rijden" nog wel iets voorstellen.

Maar nogmaals, om de Ampera (of het nou een "e" is of niet, je gaf aan beide lelijk te vinden) hier op het forum af te branden slaat gewoon nergens op. Ga dan naar een youngtimer forum o.i.d.


Offline

HAL2001

Stamgast

  • Berichten: 255
  • Geregistreerd: ma 02 apr 2018, 18:43
  • Woonplaats: Zuiden van het land
  • km-stand: 166800
  • Lifetime: 28
  • Auto: Ampera

Re: Aankooptips?

Berichtzo 10 apr 2022, 21:17

-
Laatst bijgewerkt door HAL2001 op ma 11 apr 2022, 22:36, in totaal 1 keer bewerkt.
Ampereloos sinds 5 juli 2022


VorigeVolgende

Keer terug naar Ampera-e forum algemeen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten

cron