Het is nu do 25 apr 2024, 02:14


Aankooptips?

Alles over de Opel Ampera-e (& Chevrolet Bolt)
  • Auteur
  • Bericht
Offline

sbogovac

Harde kern

  • Berichten: 509
  • Geregistreerd: za 10 feb 2018, 20:30
  • km-stand: 138578
  • Lifetime: 18
  • Auto: Ampera

Re: Aankooptips?

Berichtma 11 apr 2022, 09:05

HAL2001 schreef:Jonge jonge wat een niveau. De Ampera is een auto die je met hoofd koopt. Niet met het hart. En als je onder youngtimers VW’s en Audi’s bedoelt dan heb je echt geen idee wateren youngtimer is. Geeft niks. Iemand vragen eg om een mening en die heb ik gegeven. Kennelijk mag die hier alleen positief zijn. Jammer. Daar heb je namelijk niks aan als je aankooptips wilt.


Dank je Hal,

Ik zit ook echt niet te wachten op een echokamertje/circlejerk...

Zelf vond ik het totale gemis aan ondersteuning en reserveonderdelen/onderhoudsmogelijkheden genoeg om van de Ampera af te stappen. Was een tijdje leuk... (daarvoor een Vovlo S80 [full-options] youngtimer gereden, was zeker ook een tijdje leuk).

Daarnaast heb ik (ook wederom zelf) nog steeds last van "range anxiety"; dus een EV is voor mij (persoonlijk!) nog een brug te ver. k'Blijf wel enthousiast over het PHEV principe.
Amperaloos sinds 13/6/2021, nu: BMW 330e (en BMW 225xe als boodschappenwagen) dus nog steeds PHEV enthusiast.


Offline
Avatar gebruiker

Ruwils

Stamgast

  • Berichten: 372
  • Geregistreerd: zo 02 aug 2020, 16:24
  • km-stand: 30760
  • Lifetime: 0
  • Auto: Ampera-e

Re: Aankooptips?

Berichtma 11 apr 2022, 11:49

Iemand die aankooptips zoekt voor een EV, zit niet te wachten op tips voor een youngtimer of wat voor fossiel voertuig dan ook. Over niveau gesproken..


Offline

HAL2001

Stamgast

  • Berichten: 255
  • Geregistreerd: ma 02 apr 2018, 18:43
  • Woonplaats: Zuiden van het land
  • km-stand: 166800
  • Lifetime: 28
  • Auto: Ampera

Re: Aankooptips?

Berichtma 11 apr 2022, 11:50

-
Laatst bijgewerkt door HAL2001 op ma 11 apr 2022, 22:37, in totaal 1 keer bewerkt.
Ampereloos sinds 5 juli 2022


Offline
Avatar gebruiker

Poul

Moderator

  • Berichten: 2062
  • Geregistreerd: vr 18 mei 2012, 21:15
  • Woonplaats: Rotterdam
  • km-stand: 185000
  • Lifetime: 29
  • Auto: Ampera

Re: Aankooptips?

Berichtma 11 apr 2022, 22:05

HAL2001 schreef:
Ruwils schreef:Iemand die aankooptips zoekt voor een EV, zit niet te wachten op tips voor een youngtimer of wat voor fossiel voertuig dan ook. Over niveau gesproken..


Gelukkig heb ik dan ook niet gegeven. Lezen blijft moeilijk.

Zullen we weer On-Topic gaan en dergelijke Off-Topic opmerkingen achterwege laten?

Groeten,
Poul
Sinds 9 december 2013 model 2013; Lithium White met Jet Black bekleding, navigatie, Opel Eye, Xenon 6000k. ;)


Offline

Rongoos

Newbie

  • Berichten: 9
  • Geregistreerd: di 22 maart 2022, 11:53
  • km-stand: 0
  • Lifetime: 0
  • Auto: anders

Re: Aankooptips?

Berichtdo 21 apr 2022, 07:49

Ik ben inmiddels weer een weekje of 3 verder met de zoektocht naar een gebruikte EV. Ik kreeg hierboven een link met een gebruikte ampera e met 36k op de klok, proefrit gemaakt en ik was erg enthousiast. Ik kreeg ook nog een hele mooie inruilrpijs, maar de financieen zijn nog niet binnen dus kon geen deal maken, de verkoper deed echter niet moeilijk en wilde hem wel vasthouden tot het geld binnen is. Ik durfde het niet aan omdat ik de kona 39kwh ook op mijn lijstje had staan. Ook daar een proefrit in gemaakt en zeer enthousiast. Tja welke moet het nu worden? na weer een paar dagen twijfelen was de Kona verkocht en inmiddels is de Ampera e waar ik in had proefgereden dus ook verkocht :roll:

We beginnen weer opnieuw.
Eergisteren een proefrit gemaakt in een oranje chevrolet Bolt, en er gingen me dingen opvallen. Ik heb nogal een groot postuur, 2 mtr lang en een breed achterwerk. ik zat dus op de wang van de stoel en dat voelde ik na een kwartiertje rijden wel. Ook vond ik de zijspiegels behoorlijk klein en weinig zicht op de dode hoek. Maar jongens wat en powerhouse die auto. Wat een heerlijk vermogen heeft dat ding.

Gisteren weer een proefrit gemaakt in een kona met 12k op de teller en ik was al wat minder enthousiast. De auto reed prima hoor, maar mijn knie rust tegen de hoge midden console en ik kreeg daar na een 10 minuten al een soort drukpijn van. phoe kun je nagaan als je een wat langere rit gaat maken. Dus ook hier weer twijfels. En de actieradius van de Kona is weer wat lager als de Ampera.

Deze verkoper had ook een Mazda MX30 staan en jeetje wat zit dat lekker en wat een mooi dashboard. In het zwart en nog 2000 euro goedkoper dan de Kona, maar de actieradius in de winter is echt te klein voor mij, daar ik geen oplaad mogelijkheid heb thuis. Wat een dillema's allemaal. Ondertussen was ik ook al bij de MG dealer geweest en deze zit prima maar ze hebben vergeten er een in diepte verstelbaar stuurwiel in te zetten dus als ik met het stuur in mijn hand naar rechts stuur kom ik niet verder dan mijn knie. te gevaarlijk dus bij een uitwijk manouvre.

Verder wil ik met mijn slechte rug en 2 mtr lengte niet in een kleiner en lager model rijden. Dus vandaag gaan we weer een proefrit maken in een Ampera e met 16k op de klok en een nieuwe accu. Als de stoelen me verder niet irriteren dan ga ik proberen een beslissing te nemen en een deal te sluiten.


Offline
Avatar gebruiker

Ruwils

Stamgast

  • Berichten: 372
  • Geregistreerd: zo 02 aug 2020, 16:24
  • km-stand: 30760
  • Lifetime: 0
  • Auto: Ampera-e

Re: Aankooptips?

Berichtdo 21 apr 2022, 10:51

Mooi verhaal!

Goed dat je zo kritisch kijkt naar een gebruikte EV, je wilt er toch wel een tijdje in rijden! Het is inderdaad een nadeel van de Bolt en dus ook de Ampera-e dat de stoelen wat smal zijn. Ik heb ook een slechte/versleten rug en moet zeggen dat ik desondanks prima zit in de Ampera-e zonder rugpijn,. Ik ben rond de 95 kilo en 1.90m lang.

Ook de splinternieuwe accu (nu of straks!) blijft een groot voordeel van de Ampera-e. En als die er al inzit is dat helemaal meegenomen. Ik hoop dat het je met de financiën lukt en je een mooie deal kunt sluiten.

Succes!


Vorige

Keer terug naar Ampera-e forum algemeen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 6 gasten

cron