Ik ben inmiddels weer een weekje of 3 verder met de zoektocht naar een gebruikte EV. Ik kreeg hierboven een link met een gebruikte ampera e met 36k op de klok, proefrit gemaakt en ik was erg enthousiast. Ik kreeg ook nog een hele mooie inruilrpijs, maar de financieen zijn nog niet binnen dus kon geen deal maken, de verkoper deed echter niet moeilijk en wilde hem wel vasthouden tot het geld binnen is. Ik durfde het niet aan omdat ik de kona 39kwh ook op mijn lijstje had staan. Ook daar een proefrit in gemaakt en zeer enthousiast. Tja welke moet het nu worden? na weer een paar dagen twijfelen was de Kona verkocht en inmiddels is de Ampera e waar ik in had proefgereden dus ook verkocht
We beginnen weer opnieuw.
Eergisteren een proefrit gemaakt in een oranje chevrolet Bolt, en er gingen me dingen opvallen. Ik heb nogal een groot postuur, 2 mtr lang en een breed achterwerk. ik zat dus op de wang van de stoel en dat voelde ik na een kwartiertje rijden wel. Ook vond ik de zijspiegels behoorlijk klein en weinig zicht op de dode hoek. Maar jongens wat en powerhouse die auto. Wat een heerlijk vermogen heeft dat ding.
Gisteren weer een proefrit gemaakt in een kona met 12k op de teller en ik was al wat minder enthousiast. De auto reed prima hoor, maar mijn knie rust tegen de hoge midden console en ik kreeg daar na een 10 minuten al een soort drukpijn van. phoe kun je nagaan als je een wat langere rit gaat maken. Dus ook hier weer twijfels. En de actieradius van de Kona is weer wat lager als de Ampera.
Deze verkoper had ook een Mazda MX30 staan en jeetje wat zit dat lekker en wat een mooi dashboard. In het zwart en nog 2000 euro goedkoper dan de Kona, maar de actieradius in de winter is echt te klein voor mij, daar ik geen oplaad mogelijkheid heb thuis. Wat een dillema's allemaal. Ondertussen was ik ook al bij de MG dealer geweest en deze zit prima maar ze hebben vergeten er een in diepte verstelbaar stuurwiel in te zetten dus als ik met het stuur in mijn hand naar rechts stuur kom ik niet verder dan mijn knie. te gevaarlijk dus bij een uitwijk manouvre.
Verder wil ik met mijn slechte rug en 2 mtr lengte niet in een kleiner en lager model rijden. Dus vandaag gaan we weer een proefrit maken in een Ampera e met 16k op de klok en een nieuwe accu. Als de stoelen me verder niet irriteren dan ga ik proberen een beslissing te nemen en een deal te sluiten.