Het is nu vr 29 maart 2024, 13:54


Condens

Alles over de Opel Ampera-e (& Chevrolet Bolt)
  • Auteur
  • Bericht
Offline
Avatar gebruiker

eriknatte

Bekende

  • Berichten: 57
  • Geregistreerd: ma 09 dec 2013, 00:18
  • Woonplaats: Hilversum
  • km-stand: 42213
  • Lifetime: 0
  • Auto: Ampera-e

Condens

Berichtwo 08 sep 2021, 17:32

Ik heb elk jaar tijdens herfst en winter met mijn huidige Ampera (2013) heel veel last van condens in de auto.
Zo erg dat het soms wel 10 minuten duurt voordat de condens met de aanjager weggeblazen is.
Ik ben tig keer terug geweest naar de dealer maar het hielp niks en ik nam het maar voor lief.
Nu heb ik interesse in een Ampera e en ik vraag mij af of dit ook een voorkomend mankement is of dat
niemand hier gelukkig last van heeft.
Groet, Erik


Offline

Ruben

Bekende

  • Berichten: 86
  • Geregistreerd: do 14 mei 2020, 15:26
  • km-stand: 0
  • Lifetime: 0
  • Auto: Ampera-e

Re: Condens

Berichtdo 09 sep 2021, 14:19

Ik herken dit niet echt als probleem. De verwarming/airco is niet het meest verfijnde systeem en lijkt soms een beetje een eigen leven te leiden.

Ik weet niet of je op eigen terrein kan parkeren, of vlakbij, maar voorverwarmen (met de afstandsbediening aan te zetten) kan 's ochtends ook erg prettig zijn en vocht of zelfs bevroren ruiten verhelpen.


Offline
Avatar gebruiker

eriknatte

Bekende

  • Berichten: 57
  • Geregistreerd: ma 09 dec 2013, 00:18
  • Woonplaats: Hilversum
  • km-stand: 42213
  • Lifetime: 0
  • Auto: Ampera-e

Re: Condens

Berichtvr 10 sep 2021, 12:09

Dus het is niet zo dat als je in de auto stapt dat het vooraam compleet aan de binnenkant dicht zit met condens?


Offline
Avatar gebruiker

Ruwils

Stamgast

  • Berichten: 372
  • Geregistreerd: zo 02 aug 2020, 16:24
  • km-stand: 30760
  • Lifetime: 0
  • Auto: Ampera-e

Re: Condens

Berichtvr 10 sep 2021, 13:16

eriknatte schreef:Dus het is niet zo dat als je in de auto stapt dat het vooraam compleet aan de binnenkant dicht zit met condens?

Het is geen oude vochtige auto inderdaad :)
Wat belangrijker is om beslagen ruiten (aan de binnenkant) te voorkomen is deze schoon en vetvrij te houden. Hoe vetter een ruit, hoe sneller deze beslaat.
Desnoods zo'n zakje met korrels die je in de magnetron kan drogen in de middenconsole leggen of een een vochtvreter achter de voorstoel plaatsen als je er echt last van hebt. En nu het koude weer er aan gaat komen natuurlijk lekker de boel voorverwarmen, dan stap je in een heldere en warme auto :)


Offline
Avatar gebruiker

eriknatte

Bekende

  • Berichten: 57
  • Geregistreerd: ma 09 dec 2013, 00:18
  • Woonplaats: Hilversum
  • km-stand: 42213
  • Lifetime: 0
  • Auto: Ampera-e

Re: Condens

Berichtvr 10 sep 2021, 15:00

Ruwils schreef:
eriknatte schreef:Dus het is niet zo dat als je in de auto stapt dat het vooraam compleet aan de binnenkant dicht zit met condens?

Het is geen oude vochtige auto inderdaad :)
Wat belangrijker is om beslagen ruiten (aan de binnenkant) te voorkomen is deze schoon en vetvrij te houden. Hoe vetter een ruit, hoe sneller deze beslaat.
Desnoods zo'n zakje met korrels die je in de magnetron kan drogen in de middenconsole leggen of een een vochtvreter achter de voorstoel plaatsen als je er echt last van hebt. En nu het koude weer er aan gaat komen natuurlijk lekker de boel voorverwarmen, dan stap je in een heldere en warme auto :)


Ik had dit probleem al toen de Ampera net nieuw was. Vochtvreters hielp niet en doekjes was helemaal
een ramp dan besloeg de vooruit direct weer. Ik merk ook op (koude) regenachtige dagen dat de auto te vochtig is van binnen daar kan geen vochtvreter tegenop. Er waren ook veel mensen op dit forum die dit zelfde mankement hadden toen ik actief was op dit forum vlak na de aanschaf in 2013.
Ik heb vaak gedacht om hem weg te doen daarom wil ik graag weten of dit ook een mankement is bij de opvolger.
Alvast dank voor jullie ervaringen.


Offline
Avatar gebruiker

HenryAmpera

Harde kern

  • Berichten: 1135
  • Geregistreerd: vr 23 jan 2015, 10:21
  • Woonplaats: Deventer
  • km-stand: 200250
  • Lifetime: 22
  • Auto: Ampera

Re: Condens

Berichtwo 20 okt 2021, 17:23

Ik heb/had (gebruik de auto niet meer dagelijks..) hetzelfde probleem....
Heb ook van die strips gekocht, zodat je de ramen iets open kan laten staan. Maar aangezien ik nu al bijna een jaar elke dag op de fiets naar het werk ga, zou ik niet kunnen zeggen of het ook helpt of niet.
Heb wel gemerkt dat toen ik nog 122 km per dag reed en dus ook benzine stookte (= warmte) het een stuk minder was.
Toen ik daarna maar 11 km per dag reed moest ik vaak ‘s middags inderdaad eerst 10 wachten voor ik überhaupt weer iets zag en veilig weg kon rijden.....


Offline
Avatar gebruiker

eriknatte

Bekende

  • Berichten: 57
  • Geregistreerd: ma 09 dec 2013, 00:18
  • Woonplaats: Hilversum
  • km-stand: 42213
  • Lifetime: 0
  • Auto: Ampera-e

Re: Condens

Berichtzo 24 okt 2021, 12:46

Ja, dat voorverwarmen is toch wel revolutionair. Heb de ampera e nu een maand en ik ben erg tevreden.



Keer terug naar Ampera-e forum algemeen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 6 gasten