Het is nu do 28 maart 2024, 13:58


Nieuwe accu gekregen? Meld het hier!

Alles over de Opel Ampera-e (& Chevrolet Bolt)
  • Auteur
  • Bericht
Offline

ruleco

Newbie

  • Berichten: 45
  • Geregistreerd: ma 20 dec 2021, 16:20
  • km-stand: 82000
  • Lifetime: 60
  • Auto: Ampera-e

Re: Nieuwe accu gekregen? Meld het hier!

Berichtdi 17 jan 2023, 20:20

dit zijn mijn bevindingen van het uitlezen batt status is nu 54,4kw

kan helaas de foto niet uploaden.
maar heb begrepen dat dit wel goed gaat komen.
aangezien meerdere personen het zelfde hebben mee gemaakt.
denk telkens zo veel mogelijk leeg rijden en daarna helemaal vol laden?


Offline
Avatar gebruiker

Ruwils

Stamgast

  • Berichten: 372
  • Geregistreerd: zo 02 aug 2020, 16:24
  • km-stand: 30760
  • Lifetime: 0
  • Auto: Ampera-e

Re: Nieuwe accu gekregen? Meld het hier!

Berichtwo 18 jan 2023, 16:24

ruleco schreef:dit zijn mijn bevindingen van het uitlezen batt status is nu 54,4kw

kan helaas de foto niet uploaden.
maar heb begrepen dat dit wel goed gaat komen.
aangezien meerdere personen het zelfde hebben mee gemaakt.
denk telkens zo veel mogelijk leeg rijden en daarna helemaal vol laden?

Dan is het relearnproces niet of niet goed uitgevoerd. Mee terug naar de dealer dus!
Bij mij was het precies hetzelfde en was de capaciteit na vervanging 55kW. Nadat de dealer de relearnprocedure opnieuw (of correct) had uitgevoerd gaf hij een capaciteit aan van 62.61kW. Inmiddels na een paar keer tot 100% laden blijft het schommelen rond de 63.5kW. Nu heb ik de slider weer op 80% gezet en zet ik hem pas weer op 100% wanneer ik van plan ben een lange afstand te gaan rijden.


Offline

ben84

Newbie

  • Berichten: 2
  • Geregistreerd: do 09 jul 2020, 16:23
  • km-stand: 1400
  • Lifetime: 0
  • Auto: Ampera-e

Re: Nieuwe accu gekregen? Meld het hier!

Berichtzo 22 jan 2023, 18:02

Accuwissel gehad in januari 2023, bouwjaar auto 2019


Offline

regis

Newbie

  • Berichten: 17
  • Geregistreerd: do 25 jun 2020, 22:35
  • km-stand: 0
  • Lifetime: 0
  • Auto: Ampera-e

Re: Nieuwe accu gekregen? Meld het hier!

Berichtdi 24 jan 2023, 14:46

Blijft bijzonder met de dagvergoeding van Opel. Op 18 november j.l. is mijn HV accu vervangen wat verder naar wens is verlopen. Omdat er geen dagvergoeding meer kwam op mijn bankrekening, midden Januari gevraagd aan de Opel garage gevraagd hoe het zit met deze vergoeding voor de dagen in November. Dit kreeg ik als antwoord:

Heer Mulder,
Navraag leert dat de dagvergoeding vervalt in de maand dat der batterij vervangen word.
Opel Nederland zal helaas dan ook over de maand november geen uitkering meer doen.
Mooi dat u tevreden bent over onze afhandeling van deze garantie zaak . We hebben alles met uiterste zorg afgewerkt.
Met vriendelijke groet,
Leon Paassens
Vestigingsdirecteur
Van Mossel OPC Opel Goes

Heeft iemand anders ook dit antwoord c.q. deze ervaring wat ik meen dat andere garages netjes de dagvergoeding betaalde t.e.m. de dag van ombouw voor de vervanging van de HV accu.


Offline

Heinemancp

Newbie

  • Berichten: 16
  • Geregistreerd: do 04 aug 2022, 07:07
  • km-stand: 89000
  • Lifetime: 1
  • Auto: Ampera-e

Re: Nieuwe accu gekregen? Meld het hier!

Berichtdi 24 jan 2023, 19:58

regis schreef:Blijft bijzonder met de dagvergoeding van Opel. Op 18 november j.l. is mijn HV accu vervangen wat verder naar wens is verlopen. Omdat er geen dagvergoeding meer kwam op mijn bankrekening, midden Januari gevraagd aan de Opel garage gevraagd hoe het zit met deze vergoeding voor de dagen in November. Dit kreeg ik als antwoord:

Heer Mulder,
Navraag leert dat de dagvergoeding vervalt in de maand dat der batterij vervangen word.
Opel Nederland zal helaas dan ook over de maand november geen uitkering meer doen.
Mooi dat u tevreden bent over onze afhandeling van deze garantie zaak . We hebben alles met uiterste zorg afgewerkt.
Met vriendelijke groet,
Leon Paassens
Vestigingsdirecteur
Van Mossel OPC Opel Goes

Heeft iemand anders ook dit antwoord c.q. deze ervaring wat ik meen dat andere garages netjes de dagvergoeding betaalde t.e.m. de dag van ombouw voor de vervanging van de HV accu.


Ongelofelijk, het is echt complete willekeur. Zelfde bij de ingangsdatum, mijn prive garage heeft zelf gewoon bijna 3mnd de vergoeding zelf ontvangen maar weigeren dit nog met terugwerkende kracht toe te kennen (recent gekochte Ampera-E)
Nu dus zelfde met de laatste dagen. Kortom. Alleen begin van de maand de vervanging plannen, niet einde van de maand.
Toch vraag ik mij af, in hun vergoedingsvoorwaarden (als die al inzichtelijk zijn) verwacht ik toch echter dat de vergoeding toegekend wordt tot de dag van vervanging. Zou VM de vergoeding zelf houden?


Offline

Ampera-Ed

Newbie

  • Berichten: 24
  • Geregistreerd: vr 24 sep 2021, 15:26
  • Woonplaats: Goes
  • km-stand: 23000
  • Lifetime: 69
  • Auto: Ampera-e

Re: Nieuwe accu gekregen? Meld het hier!

Berichtdi 24 jan 2023, 21:16

Ik heb ook contact gehad met die zelfde Leon Paassens, van Van Mossel Opel in Goes, en zelfde verhaal te horen gekregen. Helaas pindakaas, geen vergoeding in de maand van vervanging. Had ik even pech want de vervanging gebeurde op 28 november, dus 28 dagen geen dagvergoeding meer.


Offline

janbalk

Newbie

  • Berichten: 6
  • Geregistreerd: di 30 jun 2020, 19:23
  • km-stand: 100
  • Lifetime: 0
  • Auto: Ampera

Re: Nieuwe accu gekregen? Meld het hier!

Berichtdi 24 jan 2023, 22:10

Dag allen,

Ik ben geen jurist laat ik dat voorop stellen, maar ik heb de indruk dat, met het toekennen van de compensatie-regeling, willekeur wordt toegepast. Als ik de site van de ANWB mag geloven zou een ieder gecompenseerd moeten worden zie https://www.anwb.nl/experts/auto/147/te ... e-20-c-189

Zou het een begaanbare weg zijn om hier gezamenlijk in op te treden?

Ik hoor het graag.


Offline

Ruben

Bekende

  • Berichten: 86
  • Geregistreerd: do 14 mei 2020, 15:26
  • km-stand: 0
  • Lifetime: 0
  • Auto: Ampera-e

Re: Nieuwe accu gekregen? Meld het hier!

Berichtwo 25 jan 2023, 10:52

Ruwils schreef:
ruleco schreef:dit zijn mijn bevindingen van het uitlezen batt status is nu 54,4kw

kan helaas de foto niet uploaden.
maar heb begrepen dat dit wel goed gaat komen.
aangezien meerdere personen het zelfde hebben mee gemaakt.
denk telkens zo veel mogelijk leeg rijden en daarna helemaal vol laden?

Dan is het relearnproces niet of niet goed uitgevoerd. Mee terug naar de dealer dus!
Bij mij was het precies hetzelfde en was de capaciteit na vervanging 55kW. Nadat de dealer de relearnprocedure opnieuw (of correct) had uitgevoerd gaf hij een capaciteit aan van 62.61kW. Inmiddels na een paar keer tot 100% laden blijft het schommelen rond de 63.5kW. Nu heb ik de slider weer op 80% gezet en zet ik hem pas weer op 100% wanneer ik van plan ben een lange afstand te gaan rijden.


Waar lezen jullie de capaciteit mee uit?


Offline

ruleco

Newbie

  • Berichten: 45
  • Geregistreerd: ma 20 dec 2021, 16:20
  • km-stand: 82000
  • Lifetime: 60
  • Auto: Ampera-e

Re: Nieuwe accu gekregen? Meld het hier!

Berichtwo 25 jan 2023, 11:54

Ruben schreef:
Ruwils schreef:
ruleco schreef:dit zijn mijn bevindingen van het uitlezen batt status is nu 54,4kw

kan helaas de foto niet uploaden.
maar heb begrepen dat dit wel goed gaat komen.
aangezien meerdere personen het zelfde hebben mee gemaakt.
denk telkens zo veel mogelijk leeg rijden en daarna helemaal vol laden?

Dan is het relearnproces niet of niet goed uitgevoerd. Mee terug naar de dealer dus!
Bij mij was het precies hetzelfde en was de capaciteit na vervanging 55kW. Nadat de dealer de relearnprocedure opnieuw (of correct) had uitgevoerd gaf hij een capaciteit aan van 62.61kW. Inmiddels na een paar keer tot 100% laden blijft het schommelen rond de 63.5kW. Nu heb ik de slider weer op 80% gezet en zet ik hem pas weer op 100% wanneer ik van plan ben een lange afstand te gaan rijden.


Waar lezen jullie de capaciteit mee uit?


OBD2 meter met de app Car Scanner kosten van de app zijn 6,- euro


Offline
Avatar gebruiker

Ruwils

Stamgast

  • Berichten: 372
  • Geregistreerd: zo 02 aug 2020, 16:24
  • km-stand: 30760
  • Lifetime: 0
  • Auto: Ampera-e

Re: Nieuwe accu gekregen? Meld het hier!

Berichtwo 25 jan 2023, 12:12

Ruben schreef:Waar lezen jullie de capaciteit mee uit?

Voor Apple iOS met de EngineLink app en een Bluetooth OBD2 dongle zoals de LELink.
Voor Android gebruik je de Torque Pro app met een OBD2 dongle.
ruleco schreef:OBD2 meter met de app Car Scanner kosten van de app zijn 6,- euro

Car Scanner kende ik nog niet! Zo te zien hoef je daar geen speciale PID's voor te maken zoals bij de EngineLink en Torque Pro app, maar gewoon het voertuig selecteren in een lijst in de app. Klopt dat?


VorigeVolgende

Keer terug naar Ampera-e forum algemeen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten

cron