" Ik heb dit zelf nooit kunnen testen omdat ik een iPhone heb en Apple het niet toestaat om apps te installeren buiten de App Store om en de MyChevrolet App is niet beschikbaar in de Appstore in Europa. "
Het is enigszins off topic, maar soms is 'enige (off-topic) info' beter dan 'helemaal geen info'
Ik heb, voor dagelijks gebruik, ook een iPhone. De MyChevrolet App is inderdaad niet beschikbaar in europa. Toch is installeren (met moeite) wel mogelijk.
Ik heb dat gedaan, en ik vind de (beperkte) functionaliteit toch best handig.
Voorwaarde: De auto moet binnen bluetooth bereik zijn.
Handige functies zijn: Battery level, EV Range, Charge Status, veranderen van de oplaadlimiet (6 of 10 ampere), keyfob functies en dan met name de pre-conditioning.
De app heeft nog steeds wat bugs, is soms traag met reageren. Maar het werkt (op zich) wel.
Voor het installeren moet je de telefoon tijdelijk laten geloven dat de eigenaar ervan naar een ander land verhuisd is (met name, de VS). Die functie wordt door Apple officieel ondersteund (Al is het niet per se voor dit doel... Het is natuurlijk nog steeds een echte workaround). Na verhuizing naar de VS, verhuis je terug naar NL. En de app blijft dan beschikbaar op de telefoon. Maar: Je zult er geen updates meer van kunnen downloaden (tenzij je weer terugverhuisd naar de VS). Bij dit proces moet je lopende app-dienst-abonnementen stoppen (en dat is natuurlijk een flinke hindernis... )
Er zijn verschillende plekken op internet waar wordt uitgelegd hoe je dit moet doen.
Ik vond deze uitleg vrij duidelijk:
https://www.youtube.com/watch?v=G5NvdqAcjgM