Het is nu di 16 apr 2024, 06:05


wel of geen subsidie?

Alles over de Opel Ampera-e (& Chevrolet Bolt)
  • Auteur
  • Bericht
Offline

Rongoos

Newbie

  • Berichten: 9
  • Geregistreerd: di 22 maart 2022, 11:53
  • km-stand: 0
  • Lifetime: 0
  • Auto: anders

wel of geen subsidie?

Berichtdi 22 maart 2022, 22:16

Hallo allemaal,
Als particulier kun je op een 2e hands EV een subsidie krijgen van 2000,-
Vanmiddag was ik bij een mooie Ampera aan het kijken die al stevig aan de prijs was, maar die ford dealer verkoper wist mij ook nog te vertellen dat er op een ampera geen subsidie zat want dat had met het aantal pk te maken??

Vreemd verhaal maar is er misschien iemand die kan bevestigen of je nu wel of geen subsidie krijgt (als er nog wat in het potje zit :D )


Offline

ruleco

Newbie

  • Berichten: 45
  • Geregistreerd: ma 20 dec 2021, 16:20
  • km-stand: 82000
  • Lifetime: 60
  • Auto: Ampera-e

Re: wel of geen subsidie?

Berichtwo 23 maart 2022, 07:52

je krijgt gewoon subsidie tot een aankoop van max 50.000
tweedehands of niet maakt niet uit.
je krijgt alleen dan minder als je een tweedehands koopt.


Offline

ruleco

Newbie

  • Berichten: 45
  • Geregistreerd: ma 20 dec 2021, 16:20
  • km-stand: 82000
  • Lifetime: 60
  • Auto: Ampera-e

Re: wel of geen subsidie?

Berichtwo 23 maart 2022, 08:01

Voor 2022 zijn de subsidiebedragen voor elektrische personenauto’s die aan de voorwaarden voldoen:
Gebruikte elektrische personenauto koop of private lease: € 2.000;
Nieuwe elektrische personenauto koop of private lease: € 3.350.

Wilt u in aanmerking komen voor subsidie? Dan moet de elektrische personenauto in ieder geval voldoen aan de volgende voorwaarden:

Een 100% elektrische personenauto met een actieradius van minimaal 120 kilometer (WLTP gemeten).
De catalogusprijs (oorspronkelijke nieuwprijs) zoals geregistreerd in het kentekenregister (RDW) is niet lager dan € 12.000 en niet hoger dan € 45.000.
De auto is als elektrische personenauto geproduceerd en mag niet zijn omgebouwd tot elektrische auto.

hier moet je aan voldoen.


Offline

Rongoos

Newbie

  • Berichten: 9
  • Geregistreerd: di 22 maart 2022, 11:53
  • km-stand: 0
  • Lifetime: 0
  • Auto: anders

Re: wel of geen subsidie?

Berichtwo 23 maart 2022, 11:49

ok, bedankt. Dan valt de Ampera inderdaad af want de catalogus prijs was volgens mij 49000,-
Ik kende die regel niet. Weer wat geleerd. dus geen subsidie voor de Ampera :think:


Offline

HdB

Newbie

  • Berichten: 41
  • Geregistreerd: ma 20 sep 2021, 20:05
  • km-stand: 18000
  • Lifetime: 0
  • Auto: Ampera-e

Re: wel of geen subsidie?

Berichtwo 23 maart 2022, 14:27

Rongoos schreef:ok, bedankt. Dan valt de Ampera inderdaad af want de catalogus prijs was volgens mij 49000,-
Ik kende die regel niet. Weer wat geleerd. dus geen subsidie voor de Ampera :think:


Het is niet zo dat de Ampera-e per definitie geen subsidie kan krijgen (weet niet of je dit bedoelde). Wij hebben het bijvoorbeeld wel gehad. Het hangt van het bouwjaar af. Er zijn namelijk wat prijsschommelingen geweest in de korte tijd dat de Ampera-e nieuw verkocht is (deels dus onder de €45,000)


Offline

Rongoos

Newbie

  • Berichten: 9
  • Geregistreerd: di 22 maart 2022, 11:53
  • km-stand: 0
  • Lifetime: 0
  • Auto: anders

Re: wel of geen subsidie?

Berichtwo 23 maart 2022, 16:29

ok, dat maakt het nog ingewikkelder. hoe kom je daar nu achter?


Offline

Huppie

Newbie

  • Berichten: 2
  • Geregistreerd: za 19 maart 2022, 10:37
  • km-stand: 84212
  • Lifetime: 0
  • Auto: Ampera-e

Re: wel of geen subsidie?

Berichtwo 23 maart 2022, 16:53

Even de fiscale waarde opzoeken aan de hand van het kenteken op ovi.rdw.nl


Offline

Robins Ampera

Newbie

  • Berichten: 1
  • Geregistreerd: za 05 maart 2022, 19:59
  • km-stand: 217000
  • Lifetime: 0
  • Auto: Ampera

Re: wel of geen subsidie?

Berichtwo 23 maart 2022, 16:53

Rongoos schreef:ok, dat maakt het nog ingewikkelder. hoe kom je daar nu achter?

Volgens mij wijkt de catalogusprijs zelfs per auto af en de Ampera-e zit net op de grens, dus dit kan nogal uitmaken!
De website van de RDW wordt als uitgangspunt gebruikt, deze kun je eenvoudig raadplegen via volgende link en te filteren op nummerbord: https://opendata.rdw.nl/Voertuigen/Pers ... -ccn7/data

Mijn eigen Ampera-E, welke ik dit kalenderjaar gekocht heb, staat geregistreerd met een catalogusprijs van 44.000 en mijn subsidie aanvraag is daarom ook goedgekeurd. Deze stond een week later al op de rekening!


Offline
Avatar gebruiker

Ruwils

Stamgast

  • Berichten: 372
  • Geregistreerd: zo 02 aug 2020, 16:24
  • km-stand: 30760
  • Lifetime: 0
  • Auto: Ampera-e

Re: wel of geen subsidie?

Berichtwo 23 maart 2022, 17:23

Ga naar de Autoweek site en vul daar je kenteken in. Dan zie je de catalogusprijs.
Toen ik mijn Ampera-e in augustus 2020 kocht kreeg ik ook €2000,- subsidie. Maar dat was omdat het een voorraadauto was die al een aantal maanden op kenteken stond en daardoor voor de subsidieregeling als occasion werd gezien. Achteraf gezien een geluk bij een ongeluk, want de subsidiepot voor nieuwe auto's was toen al leeg...


Offline
Avatar gebruiker

Alex

Sponsor

  • Berichten: 3332
  • Geregistreerd: za 19 mei 2012, 09:28
  • Woonplaats: Amersfoort
  • km-stand: 230000
  • Lifetime: 21
  • Auto: Volt

Re: wel of geen subsidie?

Berichtwo 23 maart 2022, 17:49

Rongoos schreef:Hallo allemaal,
Als particulier kun je op een 2e hands EV een subsidie krijgen van 2000,-
Vanmiddag was ik bij een mooie Ampera aan het kijken die al stevig aan de prijs was, maar die ford dealer verkoper wist mij ook nog te vertellen dat er op een ampera geen subsidie zat want dat had met het aantal pk te maken??

Vreemd verhaal maar is er misschien iemand die kan bevestigen of je nu wel of geen subsidie krijgt (als er nog wat in het potje zit :D )

Op een Ampera zit sowieso geen subsidie, die valt in de categorie hybride. Hooguit de Ampera E.
Laatst bijgewerkt door Alex op do 24 maart 2022, 19:06, in totaal 1 keer bewerkt.
Forum Sponsor, Buurauto
Chevrolet Volt, Viridian Joule, Xenon Pilot 6000k, Thule wingbar dakdragers, accident camera, korte dakantenne


Volgende

Keer terug naar Ampera-e forum algemeen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten

cron