ruleco schreef:hallo allen zijn er mensen die last hebben van de actie radius die meerdere malen verspringt tijdens het rijden?
de accu was vol en gaf gisteravond 284km aan.
vanmorgen voor verwarmd en begon de rit met 310 km wat ik al raar vond.
maar ik dacht komt omdat we weer wat lekkere temperatuur hebben.
tijdens het rijden sprong ie ineens naar 270 km terwijl ik de heat functie uit heb staan.
nog geen 10 min later stond ie weer op 290 km.
en dit gebeurde vlak voor ik op me werk aankwam sprong ie weer 30 km terug en stond ie op 235km.
wie o wie kan mij vertellen wat dat zou kunnen zijn??
Ik denk dat ik het weet. Heb er een tijd geleden ook een vraag over gesteld, nooit een reactie op gekregen en toevallig net de oplossing geschreven. Volgens mij is het probleem dat je wel de airco (of verwarming) uit kan zetten, maar dat hij toch weer aanslaat op het moment dat het te warm (of koud) wordt. Dat zijn vermoedelijk de momenten dat jij de actieradius weer ziet verspringen naar een lager niveau. Ik weet natuurlijk niet zeker of dit ook jouw probleem is, maar het klinkt wel hetzelfde als waar ik tegenaan liep. Hieronder mijn oplossing. Laat je me weten of het ook bij jou werkt?
Voor geïnteresseerden, ik heb het inmiddels uitgevonden. Dit is de procedure:
1 Zet het verwarmings/aircosysteem aan
2 druk op heat en airco zodat ze uit gaan, alleen het lampje bij on brandt nu nog.
3 Druk op on zodat dat lampje -en dus het systeem- uitgaat
4 Om het systeem weer aan te zetten met uitsluitend ventilatie, druk op het bovenste van de 2 ventilatieknopjes. Daarmee bedoel ik dus de 'fysieke' knopjes die onder het beeldscherm zitten.