Het is nu za 11 mei 2024, 23:10


Parkeerhulp storing

Alles over de Opel Ampera-e (& Chevrolet Bolt)
  • Auteur
  • Bericht
Offline
Avatar gebruiker

ARMAND62

Newbie

  • Berichten: 46
  • Geregistreerd: vr 26 okt 2012, 20:18
  • Woonplaats: Borne
  • km-stand: 80000
  • Lifetime: 0
  • Auto: Ampera-e

Parkeerhulp storing

Berichtdi 27 dec 2022, 18:24

Sinds enkele dagen geeft mijn Ampera-e een storing ("Service Park Assist systeem"). De parkeersensoren doen niets meer (dus geen piepjes e.d. tijdens het parkeren) en de LED in de parkeerhulptoets licht niet op (ongeacht of de toets wordt bediend). De foutmelding treedt iedere keer op indien naar de achteruit wordt geschakeld of wanneer de snelheid onder de 8 km/h komt.
Mijn eerste gedachte is dat er mogelijk een zekering defect is, en daar kwam de eerste uitdaging: Welke zekering zou dit kunnen zijn. Ik heb zekering 14 (instrumentenpaneel, "Automatische parkeerhulp") gecontroleerd en deze is goed. Ik sluit echter niet uit dat er een andere zekering verantwoordelijk zou kunnen zijn, maar ik kan uit de handleiding niet opmaken welke dit zou moeten zijn. Het lijkt me onwaarschijnlijk dat deze storing met vervuilde parkeersensoren te maken heeft, zoals wel eens geschreven wordt.
Zijn er mensen met soortgelijke ervaringen?
Rijder van een electric blue Ampera e sinds 8 februari 2018


Offline
Avatar gebruiker

Ruwils

Stamgast

  • Berichten: 372
  • Geregistreerd: zo 02 aug 2020, 16:24
  • km-stand: 30760
  • Lifetime: 0
  • Auto: Ampera-e

Re: Parkeerhulp storing

Berichtwo 28 dec 2022, 14:59

Ik zou gewoon even langs de dealer gaan. Deze kunnen het probleem waarschijnlijk zo uitlezen. Zo te horen is het iets simpels zoals een losse connector o.i.d.



Keer terug naar Ampera-e forum algemeen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten

cron