vr 06 okt 2023, 11:31
za 07 okt 2023, 23:10
ma 09 okt 2023, 23:28
KlaaZ schreef:Ha Tiny, je post een Ampera-E issue in het Ampera gedeelte van het forum. Beter plaats je je bericht onder Ampera-E Forum Algemeen.
do 23 nov 2023, 23:14
tiny schreef:Hoi, vanmorgen eerste probleem gehad met Ampera-e uit 2018.
Na starten oranje lampje aan, wat duidt op probleem denk ik dan. Bij schakelen vanuit P naar D of R kreeg ik melding "kan nu niet schakelen", en auto blijft in P. Diverse malen herhaald, auto uit/aan, probleem bleef. Daarna auto in N, handrem eraf, enkele meters vooruit geduwd. Auto uit/aan, probleem weg, voor zolang het duurt....
Bedenk me nu dat dezelfde melding komt als laadkabel is aangesloten en je probeert te schakelen.
Iemand informatie? Bij voorbaat dank.
ma 27 nov 2023, 20:27
do 07 dec 2023, 01:06
bvs schreef:Hoi,
Nou, ik kan er sinds vandaag over meepraten. Een jaar geleden de HV-batterij vervangen en zonder problemen 30k kilometer erbij gereden. Begin november een kleine beurt gegeven. (...)
Alvast bedankt voor eventuele reacties.
do 07 dec 2023, 13:24
hc-booth schreef:- Leg altijd een 10mm steeksleutel of dopsleutelset in je Opel Ampera (dat is ook wijsheid uit het Chevrolet forum)
di 12 dec 2023, 23:21
bvs schreef:Hoi,
...
Gisteren de auto geladen tot ongeveer 70%. Vanmorgen vroeg vertrokken, na ongeveer 35km (alleen snelweg) ineens “pong pong pong”: een melding: Vermogen aandrijving beperkt. De balkjes links van de snelheidsaanduider waren bijna allemaal groen. De aangegeven range is verandert naar ‘laag’. Ook stond er een grijze streep rechts van de snelheid in het ‘regenereer-balkje’ waar het actuele energieverbruik weergegeven wordt. (Deze streep is er ook als je met een volle HV-batterij wegrijd en niet vol vermogen kunt regeneren bij het remmen.) En het gele lampje van auto met uitroepteken ging aan. Het infotainmentscherm gaf aan in rode letters: Laden niet mogelijk.
Dit gebeurde allemaal, maar ik kon gewoon op de cruise control verder rijden. Toch maar gestopt na ongeveer 2km bij eerstvolgende tankstation. Inmiddels waren er weer een aantal groene balkjes verdwenen. Auto uitgezet en weer aan, en ik kon hem terug in D krijgen.
...
Daarna auto uitgezet en op slot en een eindje weggelopen. Toen ik terugkwam en in de auto ging ging het auto alarm af: constant claxoneren en de gevarenlichten aan. Met geen mogelijkheid uit te krijgen. Allemaal mensen in bestelbusjes om me heen die gezellig wakker werden gemaakt. Na 15 minuten kwam ik op het idee om een tang te vragen bij het tankstation, daarmee heb ik één pool van de accu losgehaald. Toen stopte het alarm wel.
...
Wat niet meer werkte: Stoelverwarming, Airco/Verwarming, stuurbekrachtiging. Wat nog wel werkte: Xenon koplampen en andere buiten- en binnenverlichting, ventilatie, displays, elektrische ramen. Huidig verbruik was volgens display de hele tijd 0,5 kW.
...