Wat een onzin! Het is precies te bepalen hoeveel Amperas gemiddeld op benzine rijden. Ik haal 94% EV, en gemiddeld doet de Volt vloot 80%. Dat is fantastisch, dus de kamer moet niet zeuren.Een bron van ongenoegen uit milieuoogpunt is de praktijk met de semi-elektrische auto’s. Het vermoeden van deze ook op benzine rijdende auto’s (al dan niet voor het opladen van de accu’s) is dat de prestaties uit milieuoogpunt tegenvallen. Het CDA heeft Kamervragen gesteld over hoe hoog het verbruik van semi-elektrische auto’s in de praktijk is”.
Alles over de auto van de zaak
- Robbertpatrison
- Bekende
- Berichten: 52
- Lid geworden op: ma 28 jan 2013, 01:32
- km-stand: 37000
- Lifetime: 4
- Auto: Ampera-e
- Locatie: San Jose, California
- Contacteer:
Re: we gaan er aan
- Robbertpatrison
- Bekende
- Berichten: 52
- Lid geworden op: ma 28 jan 2013, 01:32
- km-stand: 37000
- Lifetime: 4
- Auto: Ampera-e
- Locatie: San Jose, California
- Contacteer:
Re: we gaan er aan
Het echte probleem is natuurlijk dat rare concept van leaseautos in Nederland met al z'n regeltjes. Ampera's in Nederland zijn vrijwel uitsluitend zakenauto's, en dat is jammer.
In plaats van verder te gaan neuzelen met bijtellingspercentages, is het niet eens tijd om de auto-van-de-zaak helemaal af te schaffen? Gewoon zoals dat hier in de USA ook gaat: maak al het zakelijke rijden voor een standaard xxcent/km kilometervergoeding in je eigen particuliere auto. Veel simpeler, en geen 46 paginas met gekke regels en geen leaseautoindustrie die leeft van wat in wezen een belastingtrucje is. Je hoeft dan ook geen moeilijke dingen in te vullen op het belastingformulier omdat de overheid dit belastinggat probeert te dichten. Als particulier koop je op de vrije markt een auto, en je kiest zelf wat het beste bij je past. De vetheid van de auto is dan niet afhankelijk van je rang binnen je bedrijf, maar van hoeveel je er zelf om geeft. Omdat je zelf verantwoordelijk bent ben je slim in de aanschaf en het gebruik van je eigen auto.
In plaats van verder te gaan neuzelen met bijtellingspercentages, is het niet eens tijd om de auto-van-de-zaak helemaal af te schaffen? Gewoon zoals dat hier in de USA ook gaat: maak al het zakelijke rijden voor een standaard xxcent/km kilometervergoeding in je eigen particuliere auto. Veel simpeler, en geen 46 paginas met gekke regels en geen leaseautoindustrie die leeft van wat in wezen een belastingtrucje is. Je hoeft dan ook geen moeilijke dingen in te vullen op het belastingformulier omdat de overheid dit belastinggat probeert te dichten. Als particulier koop je op de vrije markt een auto, en je kiest zelf wat het beste bij je past. De vetheid van de auto is dan niet afhankelijk van je rang binnen je bedrijf, maar van hoeveel je er zelf om geeft. Omdat je zelf verantwoordelijk bent ben je slim in de aanschaf en het gebruik van je eigen auto.
- Unit106
- Moderator
- Berichten: 1393
- Lid geworden op: wo 22 feb 2012, 20:49
- km-stand: 0
- Lifetime: 0
- Auto: anders
- Locatie: Vlaardingen
Re: we gaan er aan
Laten we niet berichten in meerdere draadjes gaan knippen en plakken. Discussie gaat weer dezelfde kant op. Heb 2 draadjes daarom maar samengevoegd!Robbertpatrison schreef:In plaats van verder te gaan neuzelen met bijtellingspercentages, is het niet eens tijd om de auto-van-de-zaak helemaal af te schaffen? ...
Ampera : 2012 - 2019, Model 3 : 2019 - heden
-
Hanzzzz
- Stamgast
- Berichten: 426
- Lid geworden op: do 03 mei 2012, 10:39
- km-stand: 240000
- Lifetime: 31
- Auto: Ampera
- Locatie: Baarn
Re: we gaan er aan
De belastingdienst is er mee begonnen. Vroeg had je gewoon een auto van de zaak dat was het totdat de belastingdienst extra inkomsten wilden zien. Zoals in de USA krijgen we dan ook benzine prijzen van de USA? Hoeveel centperkm?Robbertpatrison schreef:Het echte probleem is natuurlijk dat rare concept van leaseautos in Nederland met al z'n regeltjes. Ampera's in Nederland zijn vrijwel uitsluitend zakenauto's, en dat is jammer.
In plaats van verder te gaan neuzelen met bijtellingspercentages, is het niet eens tijd om de auto-van-de-zaak helemaal af te schaffen? Gewoon zoals dat hier in de USA ook gaat: maak al het zakelijke rijden voor een standaard xxcent/km kilometervergoeding in je eigen particuliere auto. Veel simpeler, en geen 46 paginas met gekke regels en geen leaseautoindustrie die leeft van wat in wezen een belastingtrucje is. Je hoeft dan ook geen moeilijke dingen in te vullen op het belastingformulier omdat de overheid dit belastinggat probeert te dichten. Als particulier koop je op de vrije markt een auto, en je kiest zelf wat het beste bij je past. De vetheid van de auto is dan niet afhankelijk van je rang binnen je bedrijf, maar van hoeveel je er zelf om geeft. Omdat je zelf verantwoordelijk bent ben je slim in de aanschaf en het gebruik van je eigen auto.
- japio
- Harde kern
- Berichten: 3504
- Lid geworden op: do 06 dec 2012, 23:50
- km-stand: 125250
- Lifetime: 23
- Auto: Ampera
- Locatie: Mijdrecht
- Contacteer:
Re: Alles over de auto van de zaak
De belastingdienst is er mee begonnen omdat ondernemers massaal een deel van de loonkosten om gingen zetten in veel goedkopere zakelijke kosten.
Stel de kosten voor een auto op €500,-- per maand, zakelijk gaat de btw daar vanaf en betaal je €413,--
Voor de particulier is voor diezelfde auto bij een IB van 52% een loonsverhoging van € 760,-- nodig (nog zonder rekening te houden met alle premies).
Stel de kosten voor een auto op €500,-- per maand, zakelijk gaat de btw daar vanaf en betaal je €413,--
Voor de particulier is voor diezelfde auto bij een IB van 52% een loonsverhoging van € 760,-- nodig (nog zonder rekening te houden met alle premies).
Na 5 jaar zakelijk afscheid genomen van de Ampera.
- Robbertpatrison
- Bekende
- Berichten: 52
- Lid geworden op: ma 28 jan 2013, 01:32
- km-stand: 37000
- Lifetime: 4
- Auto: Ampera-e
- Locatie: San Jose, California
- Contacteer:
Re: Alles over de auto van de zaak
Dat is precies waar het om gaat: de auto-van-de-zaak is loon 'in natura' dat dramatisch minder belast is dan salaris. Dat is leuk voor zowel de werkgever en voor de werknemer. En het zorgt voor werkgelegenheid in de leaseindustrie en bij belastingconsulenten. Maar als simulering van de economie is het waarschijnlijk helemaal niet effectief, en kan het geld beter als loonbelastingverlaging doorgegeven worden.japio schreef:De belastingdienst is er mee begonnen omdat ondernemers massaal een deel van de loonkosten om gingen zetten in veel goedkopere zakelijke kosten.
Het naarste bijverschijnsel is dat autotvandezaakrijders nauwelijks gestimuleerd zijn om minder of efficienter te rijden. Als je in je eigen auto rijdt en de kilometers echt geld kosten ben je veel zuiniger dan als het je baas z'n auto (en benzine) is.
Het is toch zot dat een Ampera alleen als zakenauto interessant is? Lijkt mij beter als een Ampera voor iedereen evenveel kost.
- japio
- Harde kern
- Berichten: 3504
- Lid geworden op: do 06 dec 2012, 23:50
- km-stand: 125250
- Lifetime: 23
- Auto: Ampera
- Locatie: Mijdrecht
- Contacteer:
Re: Alles over de auto van de zaak
NL staat wereldwijd qua aantallen verkopen op nummer 2 voor de Volt/ Ampera...
zeg maar gerust dank zij deze maatregelen. Omgeslagen naar inwoners zitten we op het dubbele in vergelijking met de USA 
Na 5 jaar zakelijk afscheid genomen van de Ampera.
- Alex
- Sponsor
- Berichten: 3333
- Lid geworden op: za 19 mei 2012, 09:28
- km-stand: 230000
- Lifetime: 21
- Auto: Volt
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Alles over de auto van de zaak
De minster van Financiën belast de auto van de zaak, omdat als extra inkomen wordt gezien. De minister van Infrastructuur en Milieu is er ook nog. Die moet milieudoelstellngen zien te halen. De trigger zit op dit moment in de belastingsfeer en niet in de milieusfeer.
Voor de gemeente Amsterdam is bijvoorbeeld elektrisch vervoer de goedkoopste manier op de luchtkwaliteit te verbeteren.
Laten die ministeries nu eens met elkaar gaan praten en het voordeel geven daar waar het telt. In milieu en verkeer. Maar ja, als ambtenaren daar ook al zelfstandig rapporten over het spoor onder de mat houden, dan wordt het nooit wat.
Voor de gemeente Amsterdam is bijvoorbeeld elektrisch vervoer de goedkoopste manier op de luchtkwaliteit te verbeteren.
Laten die ministeries nu eens met elkaar gaan praten en het voordeel geven daar waar het telt. In milieu en verkeer. Maar ja, als ambtenaren daar ook al zelfstandig rapporten over het spoor onder de mat houden, dan wordt het nooit wat.
Laatst gewijzigd door Alex op wo 06 feb 2013, 12:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Forum Sponsor, Buurauto
Chevrolet Volt, Viridian Joule, Xenon Pilot 6000k, Thule wingbar dakdragers, accident camera, korte dakantenne
Chevrolet Volt, Viridian Joule, Xenon Pilot 6000k, Thule wingbar dakdragers, accident camera, korte dakantenne
- benver
- Bekende
- Berichten: 99
- Lid geworden op: vr 31 aug 2012, 11:25
- km-stand: 145000
- Lifetime: 44
- Auto: Ampera
Re: Alles over de auto van de zaak
Ik denk dat je om de luchtkwaliteit bedoelt ?Alex schreef:...
Voor de gemeente Amsterdam is bijvoorbeeld elektrisch vervoer de goedkoopste manier op de lichtkwaliteit te verbeteren.
Gelukkig berijder van Summer White S, Leather ceramic whi/black, Navigation Audio Pack, Achteruitrijcamera met Park Pilot 
- shumway
- Harde kern
- Berichten: 921
- Lid geworden op: do 13 sep 2012, 10:41
- km-stand: 73500
- Lifetime: 28
- Auto: Ampera-e
Re: Alles over de auto van de zaak
Als je voor particulieren ook de Mia en Kia zou laten geldenen het stukje btw voordeel omdat er geen bpm op zit kost die auto nog steeds dik 40.000 euro, nog steeds veel geld voor een particulier.Robbertpatrison schreef:Dat is precies waar het om gaat: de auto-van-de-zaak is loon 'in natura' dat dramatisch minder belast is dan salaris. Dat is leuk voor zowel de werkgever en voor de werknemer. En het zorgt voor werkgelegenheid in de leaseindustrie en bij belastingconsulenten. Maar als simulering van de economie is het waarschijnlijk helemaal niet effectief, en kan het geld beter als loonbelastingverlaging doorgegeven worden.japio schreef:De belastingdienst is er mee begonnen omdat ondernemers massaal een deel van de loonkosten om gingen zetten in veel goedkopere zakelijke kosten.
Het naarste bijverschijnsel is dat autotvandezaakrijders nauwelijks gestimuleerd zijn om minder of efficienter te rijden. Als je in je eigen auto rijdt en de kilometers echt geld kosten ben je veel zuiniger dan als het je baas z'n auto (en benzine) is.
Het is toch zot dat een Ampera alleen als zakenauto interessant is? Lijkt mij beter als een Ampera voor iedereen evenveel kost.
Pas als je het wegvallen van de bijtelling hierbij zou tellen dan wordt het leuker.
Maar je moet dan geen rekening houden met een bijtelling op basis van 50.000 euro.
Dat zou ook weer niet reeel zijn.
Chevrolet Volt LTZ zwart
Voltec SPX Pilot Xenon
Voltec SPX Pilot Xenon