En dat trok wat bekijks, maar gelukkig niet van parkeerbeheer
Rotterdam - Eendrachtsweg
- boeuf
- Harde kern
- Berichten: 516
- Lid geworden op: di 15 mei 2012, 17:04
- km-stand: 0
- Lifetime: 0
- Auto: anders
- Locatie: Leiden
Rotterdam - Eendrachtsweg
Van het weekend in Rotterdam op de Eendrachtsweg opgeladen. Was nogal een toer: laadpaal staat aan de rechterkant van een éénrichtingsverkeer straat en alleen de 'voorste' plek is afgekruist. Voor de Volt de meest ongunstige situatie, laadaansluiting linksvoor en laadpaal rechtsachter. Mijn laadkabel is niet overdreven lang, dus de wagen moest met twee wielen op de stoep en achterbumper op een micron van de laadpaal om de kabel diagonaal over het dak in beide aansluitingen te krijgen.
En dat trok wat bekijks, maar gelukkig niet van parkeerbeheer
En dat trok wat bekijks, maar gelukkig niet van parkeerbeheer
Nu: VW e-Golf & ICU Compact Mini
Ex: Chevy Volt LTZ Summit White & ICU Basic wandlader
Ex: Chevy Volt LTZ Summit White & ICU Basic wandlader
-
NiekValk
- Bekende
- Berichten: 89
- Lid geworden op: za 22 sep 2012, 13:12
- km-stand: 5193
- Lifetime: 0
- Auto: Ampera-e
Re: Rotterdam - Eendrachtsweg
Als ik het goed begrijp "past" tegen de richting in parkeren het beste. Slecht over nagedacht. Je zou beter een plek naar achter moeten afkruisen?boeuf schreef:Van het weekend in Rotterdam op de Eendrachtsweg opgeladen. Was nogal een toer: laadpaal staat aan de rechterkant van een éénrichtingsverkeer straat en alleen de 'voorste' plek is afgekruist. Voor de Volt de meest ongunstige situatie, laadaansluiting linksvoor en laadpaal rechtsachter. Mijn laadkabel is niet overdreven lang, dus de wagen moest met twee wielen op de stoep en achterbumper op een micron van de laadpaal om de kabel diagonaal over het dak in beide aansluitingen te krijgen.
En dat trok wat bekijks, maar gelukkig niet van parkeerbeheer
Ampera 30/9/12 tot 26/9/2017 vanaf 1/12 een Glory Red E
- PaulJ
- Vaste klant
- Berichten: 138
- Lid geworden op: ma 26 mar 2012, 22:07
- km-stand: 33000
- Lifetime: 19
- Auto: Ampera
- Locatie: IJsselstein
Re: Rotterdam - Eendrachtsweg
Er zijn ook EV's met de laadklep rechts,of zelfs rechts achter.
Paul
Paul
Olympic white,sensoren i.p.v.achteruitrijcamera,navi,Voltec. HID Xenon 6000K setje. 32 zonnepanelen in landscape opstelling. Goed voor 7600 Wp.
- CyberGrey
- Sponsor
- Berichten: 810
- Lid geworden op: zo 05 aug 2012, 16:43
- km-stand: 85000
- Lifetime: 16
- Auto: Ampera
- Locatie: Beuningen
- Contacteer:
Re: Rotterdam - Eendrachtsweg
Ampera/volt LV, Volvo V60, LV, Prius RA, Outlander RA, Leave MV, Twizzy MV, meer weet ik er zo snel niet uit mijn hoofdPaulJ schreef:Er zijn ook EV's met de laadklep rechts,of zelfs rechts achter.
Paul
Forum Sponsor, J&K EV Solutions
Ampera, CyberGrey, full options, draaghaak en fietsrek, home charger 16A
Ampera, CyberGrey, full options, draaghaak en fietsrek, home charger 16A
- boeuf
- Harde kern
- Berichten: 516
- Lid geworden op: di 15 mei 2012, 17:04
- km-stand: 0
- Lifetime: 0
- Auto: anders
- Locatie: Leiden
Re: Rotterdam - Eendrachtsweg
Precies, maar ff omkeren is ter plaatse geen optie. Blijft een onbegrijpelijke beslissing dat GM de laadconnector niet curb-side heeft geplaatst... Natuurlijk kan ik een (flink) langere laadkabel nemen, maar dat verandert weer niets aan de fors uitstekende type 1 stekker aan de straatkant. Mijn buitenspiegel klap ik in zo'n geval altijd in, de stekker blijft zich helaas als een prachtig target voor de voet van een dronken fietser aanbiedenNiekValk schreef:Als ik het goed begrijp "past" tegen de richting in parkeren het beste. Slecht over nagedacht. Je zou beter een plek naar achter moeten afkruisen?
Nu: VW e-Golf & ICU Compact Mini
Ex: Chevy Volt LTZ Summit White & ICU Basic wandlader
Ex: Chevy Volt LTZ Summit White & ICU Basic wandlader
- japio
- Harde kern
- Berichten: 3504
- Lid geworden op: do 06 dec 2012, 23:50
- km-stand: 125250
- Lifetime: 23
- Auto: Ampera
- Locatie: Mijdrecht
- Contacteer:
Re: Rotterdam - Eendrachtsweg
+1, bij rechts parkeren is links inpluggen stupide, bij smalle rijbanen vliegt alles rakelings langs.
Na 5 jaar zakelijk afscheid genomen van de Ampera.
- Alex
- Sponsor
- Berichten: 3333
- Lid geworden op: za 19 mei 2012, 09:28
- km-stand: 230000
- Lifetime: 21
- Auto: Volt
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Rotterdam - Eendrachtsweg
Het wordt een beetje off topic, maar goed. Aan een EV kun je toch gemakkelijk een extra laad-aansluiting maken? Rechtsachter in de bumper of zo?
Forum Sponsor, Buurauto
Chevrolet Volt, Viridian Joule, Xenon Pilot 6000k, Thule wingbar dakdragers, accident camera, korte dakantenne
Chevrolet Volt, Viridian Joule, Xenon Pilot 6000k, Thule wingbar dakdragers, accident camera, korte dakantenne
- japio
- Harde kern
- Berichten: 3504
- Lid geworden op: do 06 dec 2012, 23:50
- km-stand: 125250
- Lifetime: 23
- Auto: Ampera
- Locatie: Mijdrecht
- Contacteer:
Re: Rotterdam - Eendrachtsweg
Volgens mij heb ik geen knutselwagen gekocht waar ik van alles zelf aan moet modificeren om hem te kunnen gebruiken.
Na 5 jaar zakelijk afscheid genomen van de Ampera.
- boeuf
- Harde kern
- Berichten: 516
- Lid geworden op: di 15 mei 2012, 17:04
- km-stand: 0
- Lifetime: 0
- Auto: anders
- Locatie: Leiden
Re: Rotterdam - Eendrachtsweg
In plaats van het modificeren van de auto, zou meer zien in een custom Type 1 stekker: eentje die meer parallel / flush aan de wagen staat (met een slotje in de ontgrendelknop, als we toch bezig zijn) en dus minder kwetsbaar uitsteekt.Alex schreef:Aan een EV kun je toch gemakkelijk een extra laad-aansluiting maken?
Mary --> aan de slag..!
Nu: VW e-Golf & ICU Compact Mini
Ex: Chevy Volt LTZ Summit White & ICU Basic wandlader
Ex: Chevy Volt LTZ Summit White & ICU Basic wandlader
- CyberGrey
- Sponsor
- Berichten: 810
- Lid geworden op: zo 05 aug 2012, 16:43
- km-stand: 85000
- Lifetime: 16
- Auto: Ampera
- Locatie: Beuningen
- Contacteer:
Re: Rotterdam - Eendrachtsweg
Ik denk dat daar al wel een iets betere oplossing in de maak is, de nieuwe stekkers zouden al eind 2012 binnen komen dat wordt nu toch wel binnenkort. volgens mij is deze meer gebogen dus kabel wat rechter naar beneden. en een metalen hendel met slot mogelijkheid. moet wel zeggen dat ik alleen de demo heb gezien, nog niet de definitieve versie, want die moet nog binnenkomenboeuf schreef:In plaats van het modificeren van de auto, zou meer zien in een custom Type 1 stekker: eentje die meer parallel / flush aan de wagen staat (met een slotje in de ontgrendelknop, als we toch bezig zijn) en dus minder kwetsbaar uitsteekt.Alex schreef:Aan een EV kun je toch gemakkelijk een extra laad-aansluiting maken?
Mary --> aan de slag..!
Forum Sponsor, J&K EV Solutions
Ampera, CyberGrey, full options, draaghaak en fietsrek, home charger 16A
Ampera, CyberGrey, full options, draaghaak en fietsrek, home charger 16A