storing bij laden

Algemene vragen over de Opel Ampera & Chevrolet Volt, antwoorden en ervaringen
Plaats reactie
RAW
Newbie
km-stand: 6400
Lifetime: 0
Auto: Bolt

storing bij laden

Bericht door RAW »

Ik ben regelmatig in Frankrijk met mijn Ampera, de 500 km rijden uitermate relaxed weg, maar ik heb een probleem met laden. Op 1 adres wil de wagen niet laden, na 10-20 min gaan de rode lampjes op de 220 laadkabel branden en de wagen geeft een (zacht) toeterend geluid.
Ik heb al van alles geprobeerd, zoals inschakelen van de lage stroom modus, maar dat maakt niets uit.
Amperes (stroomsterkte) zijn niet het probleem , dus dan blijft Spanning over, ik heb een eenvoudige meter aan het net gehangen en zie de spanning wel enkele volts op en neer gaan, het lijkt er op dat het automanagement dit niet accepteert.
Ik heb het idee dat ik de spanning moet stabiliseren, weet iemand hier iets van, of heeft soortgelijke ervaring?
mc_alistair
Moderator
km-stand: 86000
Lifetime: 38
Auto: Ampera
Contacteer:

Re: storing bij laden

Bericht door mc_alistair »

Ik denk eerder dat er wellicht iets mis is met de Aarde... Zoek maar eens op dit forum er zijn diverse Vlaamse leden die ook te stellen hebben met een brakke lokale infrastructuur.
Cyber Gray - Full Option + SPX Voltec Thuislader
RAW
Newbie
km-stand: 6400
Lifetime: 0
Auto: Bolt

Bericht door RAW »

Ik ben nu bij de buurman aan het laden en het gaat tot nu toe goed... De aarde zou het inderdaad ook kunnen zijn.. zou je me kunnen zeggen hoe ik dit op het forum kan zoeken , want dat had ik eerder al geprobeerd
mc_alistair
Moderator
km-stand: 86000
Lifetime: 38
Contacteer:

Bericht door mc_alistair »

In de menubalk bovenin zit een knop "zoeken"... Tussen de knoppen "help" en "het team".
Cyber Gray - Full Option + SPX Voltec Thuislader
arneb
Vaste klant
km-stand: 95000
Lifetime: 25

Bericht door arneb »

Ik ben toevallig dit weekend op een boerderij geweest waar ik hetzelfde probleem had. Schakelen tussen 6 en 10A mochten niet baten. Probleem bleek de belasting te zijn. Zodra het koffiezetapparaat (groot ding, trekt 6A) aanging sprongen de lampjes op rood. Gedurende de nacht heeft de lader in 6 uur de auto aan 1 stuk op 10A volgeladen, geen enkel probleem.

Blijkbaar zit er toch een bepaalde controle in de lader die het voltage in de gaten houdt en bij te grote instabiliteit zichzelf eruit gooit. De aarde is uiteraard altijd een optie, maar dat is relatief makkelijk te controleren.
japio
Harde kern
km-stand: 125250
Lifetime: 23
Contacteer:

Bericht door japio »

Als het een aardingsprobleem is dan komt de storing vrijwel altijd altijd al bij het inpluggen te voorschijn.
Altijd verstandig om eens een keer naar de installatie te laten kijken als dit zich voordoet, verliezen na de meter zijn voor eigen rekening.

Volgens mij geeft het display de laadspanning weer (inpluggen en dan de deur aan de bestuurderszijde openen).
Moeilijke keuze... koude koffie of gratis laden :lol:
Na 5 jaar zakelijk afscheid genomen van de Ampera.
shumway
Harde kern
km-stand: 73500
Lifetime: 28
Auto: Ampera-e

Bericht door shumway »

japio schreef:Als het een aardingsprobleem is dan komt de storing vrijwel altijd altijd al bij het inpluggen te voorschijn.
Altijd verstandig om eens een keer naar de installatie te laten kijken als dit zich voordoet, verliezen na de meter zijn voor eigen rekening.

Volgens mij geeft het display de laadspanning weer (inpluggen en dan de deur aan de bestuurderszijde openen).
Moeilijke keuze... koude koffie of gratis laden :lol:
Laad buiten de deur bijna altijd met de losse lader, zodra er ergens een stopcontact binnen bereik is (heb een meter of 10 verlengkabel bij) rol ik de lader uit.

Het is me pas 1 keer overkomen dat er niet geladen is. Weet niet of er brandschade is ontstaan op plekken waar ik geladen heb :lol: :lol:
Chevrolet Volt LTZ zwart
Voltec SPX Pilot Xenon
Plaats reactie