Hoe(vaak) was jij je auto?
- Pirke
- Vaste klant
- km-stand: 100000
- Lifetime: 40
- Auto: Ampera-e
Hoe(vaak) was jij je auto?
Weer eens wat andere kost dan alle aandrijflijn discussies 
Rode Chevy Volt
- Ivo
- Beheerder
- km-stand: 171000
- Lifetime: 41
- Auto: anders
- Contacteer:
Re: Hoe(vaak) was jij je auto?
Met de hand, soms met de hulp van een hogedrukdinges bij Clubcarwash
Van binnen schoon vind ik veel belangrijker dan van buiten schoon. Een een witte is NET wat makkelijker dan een zwarte, is mijn stelling nu
Van binnen schoon vind ik veel belangrijker dan van buiten schoon. Een een witte is NET wat makkelijker dan een zwarte, is mijn stelling nu
Amperaloos sinds 14/09/2018, na 77 maanden en 171.000 km
- bennyvw
- Vaste klant
- km-stand: 57000
- Lifetime: 12
- Auto: Ampera
- Contacteer:
Haha ja, ik heb een zwarte en een witte auto. Ik krijg over de witte vaak de opmerking: 'je ziet er alles op zeker', maar een zwarte is nog erger.Ivo schreef:Met de hand, soms met de hulp van een hogedrukdinges bij Clubcarwash![]()
De enige Ampera die ik door de wasstraat heb gehaald, was de leenauto tijdens schadeherstel
- Pirke
- Vaste klant
- km-stand: 100000
- Lifetime: 40
Mijn vorige auto was ook zwart, daar zag je inderdaad ALLES op... ik denk dat zilver de makkelijkste kleur is.
Rode Chevy Volt
- Marcel
- Stamgast
- km-stand: 70000
- Lifetime: 21
Ik ga ongeveer elke week door een wasstraat met van die lapjes en niet die krassende nylon draadjes.
Geen krasje nog aanwezig en de binnenkant doe ik ook dan meteen helemaal.
Soms zie je auto's dat zijn net penicilline kwekerijen
Geen krasje nog aanwezig en de binnenkant doe ik ook dan meteen helemaal.
Soms zie je auto's dat zijn net penicilline kwekerijen
Ampera Sovereign Silver met navi/camera/alarm, Pilot 5000k Xenon, 19" en Pod-Point.
Voeding : 25 zonnepanelen goed voor 6250Wp
Voeding : 25 zonnepanelen goed voor 6250Wp
- Kat9
- Sponsor
- km-stand: 150000
- Lifetime: 23
Te weinig, maar met de tankcard van Tom de Ridder kun je de wasstraat ook betalen. Dis nu zal het (misschien) vaker gebeuren.
Koen
Koen
Forum Sponsor, Koen Engineering & Consultancy
Lithium White, (nearly) full options, Pod Point! tevreden rijder!
Lithium White, (nearly) full options, Pod Point! tevreden rijder!
- boeuf
- Harde kern
- km-stand: 0
- Lifetime: 0
- Auto: anders
Zodra er weer eens een kortingsbon van de mega-zachte-lappen carwash (van 20 voor 10 euro) in de bus valt, is het tijd de Volt er weer eens doorheen te scheuren. Tot die tijd vind ik een vieze witte auto beter te pruimen dan een doffe zwarte. Ben trouwens zeer tevreden over hoe de zwarte lak op het dak de wasstraat doorstaat. Mijn vorige zwarte Subaru Impreza kwam altijd sufgekrast uit dezelfde high-tech lappenwasmachine... 
Nu: VW e-Golf & ICU Compact Mini
Ex: Chevy Volt LTZ Summit White & ICU Basic wandlader
Ex: Chevy Volt LTZ Summit White & ICU Basic wandlader
- volt-NL
- Stamgast
- km-stand: 20000
- Lifetime: 0
Zodra ik de kosten bij mijn baas kan declareren, zal ik mijn lease auto gaan wassen. Tot dan alleen ruiten, lampen en de achterkant af en toe schoonmaken bij de benzine pomp. De auto is nu wat minder zwart dan toen ie nieuw was, maar ik wil mijn medeweggebruikers ook niet steeds verblinden met een super glimmende auto 
2018-nu Zilver grijze Ampera-e (2019 model)
2012-2018 Zwarte Volt
2012-2018 Zwarte Volt
- bennyvw
- Vaste klant
- km-stand: 57000
- Lifetime: 12
- Contacteer:
volt-NL schreef:Zodra ik de kosten bij mijn baas kan declareren, zal ik mijn lease auto gaan wassen. (...)
Voor mij onbegrijpelijk hoe mensen onderscheid maken in de behandeling van een lease of eigen auto. Ik was mijn auto omdat ik een autoliefhebber ben, maar ook omdat ik wil dat mijn spullen schoon zijn en omdat het bijdraagt aan de staat en misschien zelfs de levensduur van de auto.
Het maakt voor mij daarbij niet uit of het een eigen auto is of een lease auto. Zolang ik in de leaseauto rijdt zie ik het als 'mijn' auto voor wat betreft de verzorging er van.
- Poul
- Moderator
- km-stand: 195000
- Lifetime: 29
- Auto: geen
- Contacteer:
Bovendien baal ik ervan als mijn kleren vies worden als die per ongeluk langs een smerige auto gaan. Dus alleen dat al is voor mij een reden om de auto regelmatig te wassen.bennyvw schreef:Het maakt voor mij daarbij niet uit of het een eigen auto is of een lease auto. Zolang ik in de leaseauto rijdt zie ik het als 'mijn' auto voor wat betreft de verzorging er van.
Groeten,
Poul
Vanaf 28 september 2024 ga ik verder Amperaloos door het leven. Daarvoor sinds 9 december 2013 model 2013; Lithium White met Jet Black bekleding, navigatie, Opel Eye, Xenon 6000k.