Waarom haal jij met modelverbruik van 1,2l/100km niet?

Algemene vragen over de Opel Ampera & Chevrolet Volt, antwoorden en ervaringen

Haal jij het modelverbruik van 1,2l/100km? Zo nee, waarom niet?

Ja
15
11%
Nee, daarvoor rijd ik teveel kilometers aan één stuk.
42
30%
Nee, de aangevraagde laadpaal is er nog steeds niet, of geweigerd.
7
5%
Nee, want mijn werkgever/leasemaatschappij/kantooreigenaar willen op het werk geen laadpaal (laten) plaatsen.
4
3%
Nee, want op mijn bestemmingen zijn de laadpalen te ver weg.
30
21%
Nee, want ik kan op mijn bestemmingen niet met de thuislader laden, of ik wil dat niet vragen.
10
7%
Nee, want de laadpalen die ik wil gebruiken zijn vaak bezet door andere EV's.
4
3%
Nee, want de laadpalen die ik wil gebruiken worden vaak bezet gehouden door "vuile" auto's.
14
10%
Nee, het telkens opladen van de auto's vind ik te omslachtig/interesseer ik me niet genoeg voor.
0
Geen stemmen
Nee, want...............
15
11%
 
Totaal aantal stemmen: 141

Gebruikersavatar
Alex
Sponsor
Berichten: 3333
Lid geworden op: za 19 mei 2012, 09:28
km-stand: 230000
Lifetime: 21
Auto: Volt
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Waarom haal jij met modelverbruik van 1,2l/100km niet?

Bericht door Alex »

Hier kun je opgeven, wat er de oorzaak van dat je het modelverbruik van 1,2l/100km niet haalt. Of je kunt trots vermelden dat je het wél haalt! Meerdere antwoorden geven mag (maar géén "ja" en "nee"tegelijk). Even een opwarmertje voor al die enquêtes die over ons heen komen. :eh:
Forum Sponsor, Buurauto
Chevrolet Volt, Viridian Joule, Xenon Pilot 6000k, Thule wingbar dakdragers, accident camera, korte dakantenne
Michael
Stamgast
Berichten: 363
Lid geworden op: do 01 mar 2012, 11:12
km-stand: 0
Lifetime: 0
Auto: Bolt

Re: Waarom haal jij met modelverbruik van 1,2l/100km niet?

Bericht door Michael »

omdat de ampera motor meer verbruikt dan is opgegeven.
Gebruikersavatar
volt-NL
Stamgast
Berichten: 332
Lid geworden op: vr 08 jun 2012, 14:42
km-stand: 20000
Lifetime: 0
Auto: Ampera-e
Locatie: Eindhoven

Re: Waarom haal jij met modelverbruik van 1,2l/100km niet?

Bericht door volt-NL »

Dit weekend nog een andere reden gevonden. Onderweg gestopt en er stond zelfs een laadpaal die ook nog helemaal vrij was, maar 1 uur pauze is niet lang genoeg om de accu enigszins op te laden.... De lader is gewoon te langzaam, ook de Volt heeft een snel lader nodig! Mijn verbruik staat nu ergens op 4.6 l/100km :cry:
2018-nu Zilver grijze Ampera-e (2019 model)
2012-2018 Zwarte Volt
Gebruikersavatar
mc_alistair
Moderator
Berichten: 487
Lid geworden op: wo 22 feb 2012, 22:30
km-stand: 86000
Lifetime: 38
Auto: Ampera
Locatie: Renkum
Contacteer:

Re: Waarom haal jij met modelverbruik van 1,2l/100km niet?

Bericht door mc_alistair »

Michael schreef:omdat de ampera motor meer verbruikt dan is opgegeven.
:thumbup: en zo is het.
Cyber Gray - Full Option + SPX Voltec Thuislader
Gebruikersavatar
japio
Harde kern
Berichten: 3504
Lid geworden op: do 06 dec 2012, 23:50
km-stand: 125250
Lifetime: 23
Auto: Ampera
Locatie: Mijdrecht
Contacteer:

Re: Waarom haal jij met modelverbruik van 1,2l/100km niet?

Bericht door japio »

Inmiddels 5700km op één tank (nog 9 liter resterend) het kan allemaal.

En zo krijgt GM zijn statistiekjes alsnog, foei Alex :lol:
Na 5 jaar zakelijk afscheid genomen van de Ampera.
Gebruikersavatar
Poul
Moderator
Berichten: 2079
Lid geworden op: vr 18 mei 2012, 21:15
km-stand: 195000
Lifetime: 29
Auto: geen
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Waarom haal jij met modelverbruik van 1,2l/100km niet?

Bericht door Poul »

De 1,2l/100km is gemeten onder ideale omstandigheden en die zijn er in een lange, koude winter niet. Zelfs een ritje van maar 43 kilometer werd voor mij een uitdaging om die geheel electrisch te halen.

Groeten,
Poul
Vanaf 28 september 2024 ga ik verder Amperaloos door het leven. Daarvoor sinds 9 december 2013 model 2013; Lithium White met Jet Black bekleding, navigatie, Opel Eye, Xenon 6000k. ;)
Gebruikersavatar
Poul
Moderator
Berichten: 2079
Lid geworden op: vr 18 mei 2012, 21:15
km-stand: 195000
Lifetime: 29
Auto: geen
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Waarom haal jij met modelverbruik van 1,2l/100km niet?

Bericht door Poul »

japio schreef:En zo krijgt GM zijn statistiekjes alsnog, foei Alex :lol:
Maar zo zijn de statistiekjes wel beter onderbouwd. In feite voorkomt Alex voorbarige conclusies naar aanleiding van het beperkte aantal door Opel aangekondigde vragen. :thumbup:

Groeten,
Poul
Vanaf 28 september 2024 ga ik verder Amperaloos door het leven. Daarvoor sinds 9 december 2013 model 2013; Lithium White met Jet Black bekleding, navigatie, Opel Eye, Xenon 6000k. ;)
Gebruikersavatar
Pirke
Vaste klant
Berichten: 194
Lid geworden op: vr 01 mar 2013, 12:52
km-stand: 100000
Lifetime: 40
Auto: Ampera-e

Re: Waarom haal jij met modelverbruik van 1,2l/100km niet?

Bericht door Pirke »

Als ik overal waar ik kwam kon laden dan was het geen probleem. Er van uitgaande dat de vakanties en incidentele lange enkeltjes dan het enige benzineverbruik zijn. Punt is dat ik meer dan 10 min lopen op een autoritje van een half uur een beetje gortig vind. Ander kan ik net zo goed met het OV gaan: duurt ook lang en brengt je ook niet waar je moet zijn...
Rode Chevy Volt
Gebruikersavatar
boeuf
Harde kern
Berichten: 516
Lid geworden op: di 15 mei 2012, 17:04
km-stand: 0
Lifetime: 0
Auto: anders
Locatie: Leiden

Re: Waarom haal jij met modelverbruik van 1,2l/100km niet?

Bericht door boeuf »

Voordat ik definitief voor de Volt koos als volgende leasebak heb ik mijn autogebruik van de vijf jaar daar voor eens goed bekeken. Daarbij ging ik uit van een maximale elektrische range van 60 kilometer en alleen een thuislaadmogelijkheid. Daarmee kwam de Volt in elk geval niet duurder uit qua "brand"stof dan een 20% benzinemotortje.

In de praktijk heb ik blijkbaar geluk gehad: spontane plaatsing van laadpunten op bruikbare openbare plekken in de buurt van drie verschilende opdrachtgevers heeft er de afgelopen tien maanden voor gezorgd dat de lifetime vanochtend van 1,1 naar 1,0 is gezakt :mrgreen:

In mijn specifieke situatie is de Volt dus een prima elektrische auto met nood-benzinemotor. In mijn beleving is het dus ook een geslaagd concept. Duidelijk is wel dat er heel wat ruimte voor verbetering is om dat voor meer mensen te laten gelden. Niet in de laatste plaats de beloftes die in de verkoopverhalen worden gedaan...
Nu: VW e-Golf & ICU Compact Mini
Ex: Chevy Volt LTZ Summit White & ICU Basic wandlader
Gebruikersavatar
Ivo
Beheerder
Berichten: 2700
Lid geworden op: di 21 feb 2012, 22:27
km-stand: 171000
Lifetime: 41
Auto: anders
Locatie: Waalwijk
Contacteer:

Re: Waarom haal jij met modelverbruik van 1,2l/100km niet?

Bericht door Ivo »

Te veel lange stukken en te vaak een bestemming op een of ander industrieterrein zonder laadpaal.

Wel al met de gekste toeren en verlengsnoeren kunnen laden, dus mijn leven is verrijkt :mrgreen:
Amperaloos sinds 14/09/2018, na 77 maanden en 171.000 km
Plaats reactie