Ik heb nog niemand gehoord die dit daadwerkelijk gebruikt.
Laadkabel
- Ivo
- Beheerder
- Berichten: 2700
- Lid geworden op: di 21 feb 2012, 22:27
- km-stand: 171000
- Lifetime: 41
- Auto: anders
- Locatie: Waalwijk
- Contacteer:
Re: Laadkabel
Een Loloo (speciale lader) kun je overigens via een mobiel data abo theoretisch aan je eventueel aanwezige slimme meter koppelen. Dan heb je een soort detectie van je verbruik, waar de lader zich op aan kan passen.
Ik heb nog niemand gehoord die dit daadwerkelijk gebruikt.
Ik heb nog niemand gehoord die dit daadwerkelijk gebruikt.
Amperaloos sinds 14/09/2018, na 77 maanden en 171.000 km
-
Henri
- Stamgast
- Berichten: 284
- Lid geworden op: do 23 feb 2012, 10:11
- km-stand: 166000
- Lifetime: 2
- Auto: Ampera
Re: Laadkabel
typisch gevalletje van een dealer die het niet snapt....een gewoon buiten stopkontakt bij je kantoor is prima te gebruiken met de lader uit de ampera. Dan laadt die met 10 amp en doet die over een volle lading ongeveer 6 uur.
Heb je geen speciale kabel vor nodig. Als je sneller wil laden koop je een wandlader, via dit forum redelijk voordelig te kopen dan laad je in ong. 3.5 uur...
Heb je geen speciale kabel vor nodig. Als je sneller wil laden koop je een wandlader, via dit forum redelijk voordelig te kopen dan laad je in ong. 3.5 uur...
-
Ampera34
- Vaste klant
- Berichten: 133
- Lid geworden op: do 23 feb 2012, 12:06
- km-stand: 21164
- Lifetime: 17
- Auto: Ampera
Re: Laadkabel
Rij al dik een maand rond in mijn Ampera, kreeg ik gisteren nog een faktuur van € 369,-- van de dealer nagestuurd. Voor een "snellaad-kabel" Dat is dus de laadkabel voor publieke laadpunten. Of ik die nog maar even wil betalen
.
Hoort die laadkabel dan niet bij de standaard aflever-uitrusting van de auto ?
groeten,
Henk
Hoort die laadkabel dan niet bij de standaard aflever-uitrusting van de auto ?
groeten,
Henk
- mc_alistair
- Moderator
- Berichten: 487
- Lid geworden op: wo 22 feb 2012, 22:30
- km-stand: 86000
- Lifetime: 38
- Auto: Ampera
- Locatie: Renkum
- Contacteer:
Re: Laadkabel
@Henk --> Echt niet betalen die factuur! kijk maar eens op de site van Opel en download de prijslijst:Ampera34 schreef:Rij al dik een maand rond in mijn Ampera, kreeg ik gisteren nog een faktuur van € 369,-- van de dealer nagestuurd. Voor een "snellaad-kabel" Dat is dus de laadkabel voor publieke laadpunten. Of ik die nog maar even wil betalen.
Hoort die laadkabel dan niet bij de standaard aflever-uitrusting van de auto ?
groeten,
Henk
http://www.opel.nl/showroom/files/pdf/N ... prices.pdf
Op Pagina 3 zie je het volgende staan:
Laadkabel voor (publieke) Type 2 laadpunten(1)
(1) = Inbegrepen in rijklaarmaakkosten
Dus alleen als je geen rijklaarmaakkosten in rekening zijn gebracht dan is een factuur legitiem maar niet chique.
Ik zeg dikke
Cyber Gray - Full Option + SPX Voltec Thuislader
-
Michael
- Stamgast
- Berichten: 363
- Lid geworden op: do 01 mar 2012, 11:12
- km-stand: 0
- Lifetime: 0
- Auto: Bolt
Re: Laadkabel
wat een gezeik met die opel dealers. Eerst willen ze iemand naaien om een paar automatten en nu weer voor een snel laadkabel. Toch wel een aantal punten waar ik op gaat letten tijdens de aflevering.

-
Ampera34
- Vaste klant
- Berichten: 133
- Lid geworden op: do 23 feb 2012, 12:06
- km-stand: 21164
- Lifetime: 17
- Auto: Ampera
Re: Laadkabel
Laten we hopen dat de MyAmpera agent (of Opel Nederland) ook eens een keer meeleestMichael schreef:wat een gezeik met die opel dealers. Eerst willen ze iemand naaien om een paar automatten en nu weer voor een snel laadkabel. Toch wel een aantal punten waar ik op gaat letten tijdens de aflevering.
ps,
en mijn naam hebben ze nou ook 2 x totaal verkeerd op de faktuur staan, ondanks dat we daar over gebeld hebben, "ja hoor, dat passen we aan"
-
Ampera1
- Stamgast
- Berichten: 369
- Lid geworden op: wo 22 feb 2012, 19:01
- km-stand: 56000
- Lifetime: 38
- Auto: Ampera
- Locatie: Roosendaal
- Contacteer:
Re: Laadkabel
Probleem is dat men uitgaat van processen en niet vanuit mensen redeneert.Ampera34 schreef:Laten we hopen dat de MyAmpera agent (of Opel Nederland) ook eens een keer meeleestMichael schreef:wat een gezeik met die opel dealers. Eerst willen ze iemand naaien om een paar automatten en nu weer voor een snel laadkabel. Toch wel een aantal punten waar ik op gaat letten tijdens de aflevering.
en misschien landelijk een mail naar dealers kan doen over wat een Ampera nou eigenlijk is en wat er allemaal bij komt kijken om zo'n schitterend produkt goed te verkopen
. Valt mij op dat dealers vaak niet eens weten wat ze nou eigenlijk verkopen
Zeer weinig technische kennis van het totale concept van de Ampera
Of misschien geen interesse in de RE-techniek van de Ampera of zijn ze gewoon totaal ingekakt ?
ps,
en mijn naam hebben ze nou ook 2 x totaal verkeerd op de faktuur staan, ondanks dat we daar over gebeld hebben, "ja hoor, dat passen we aan"Echt niet te geloven wat ik allemaal nou al meegemaakt heb sinds de auto-RAI in 2011
Ampera: Amper verbruik
Re: Laadkabel
wat wordt er mee geleverd dan met de Chevy Volts? op de prijslijst daarvan staat er niets over...
Chevy Volt LTZ Chrystal Red (2012 mdl)
- Alex
- Sponsor
- Berichten: 3333
- Lid geworden op: za 19 mei 2012, 09:28
- km-stand: 230000
- Lifetime: 21
- Auto: Volt
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Laadkabel
Voor de Volt moet je de laadkabel met Mennekes-stekker apart kopen. Bij de dealer, of bij Cybergrey of weet ik wie.JG16 schreef:wat wordt er mee geleverd dan met de Chevy Volts? op de prijslijst daarvan staat er niets over...
Kost exta. Voordeel is wel dat je zelf kunt kiezen waar je hem wilt kopen, de kwaliteit en de lengte.
Forum Sponsor, Buurauto
Chevrolet Volt, Viridian Joule, Xenon Pilot 6000k, Thule wingbar dakdragers, accident camera, korte dakantenne
Chevrolet Volt, Viridian Joule, Xenon Pilot 6000k, Thule wingbar dakdragers, accident camera, korte dakantenne
Re: Laadkabel
Apart... Kosten rijklaar maken verschillen van elkaar nauwelijks. Wat doet de Chevy dealer dan meer als bij de Opel?
Had morgen aflevering van een Volt moeten hebben, maar dealer belde gistermiddag met de melding dat de auto klaar stond maar dat Importeur eea nog niet had gedaan waarbij er geen kenteken was, en dat iedereen bij chevy NL vrij was en niet bereikbaar....dus... Men kon ook niet zeggen wat de aflever moment dan gaat worden...
Was plotseling iets minder als blij...
Ook een partij gedoe over dat 2e laadkabel, want dat was dan weer de schuld van de lease maatschappij...
Ben even geen lopende reclame voor de Volt vandaag. Als ik er uiteindelijk in mag rijden, dan waarschijnlijk wel...
Ach ja....
Had morgen aflevering van een Volt moeten hebben, maar dealer belde gistermiddag met de melding dat de auto klaar stond maar dat Importeur eea nog niet had gedaan waarbij er geen kenteken was, en dat iedereen bij chevy NL vrij was en niet bereikbaar....dus... Men kon ook niet zeggen wat de aflever moment dan gaat worden...
Was plotseling iets minder als blij...
Ook een partij gedoe over dat 2e laadkabel, want dat was dan weer de schuld van de lease maatschappij...
Ben even geen lopende reclame voor de Volt vandaag. Als ik er uiteindelijk in mag rijden, dan waarschijnlijk wel...
Ach ja....
Chevy Volt LTZ Chrystal Red (2012 mdl)