Het is nu vr 29 maart 2024, 07:00


Winnaars! Wat is jouw lifetime? Doe mee! *resultaten bekend*

Ruimte voor enquetes van derden, links naar externe onderzoeken etc.
  • Auteur
  • Bericht
Offline
Avatar gebruiker

Ivo

Beheerder

  • Berichten: 2684
  • Geregistreerd: di 21 feb 2012, 22:27
  • Woonplaats: Waalwijk
  • km-stand: 171000
  • Lifetime: 41
  • Auto: anders

Winnaars! Wat is jouw lifetime? Doe mee! *resultaten bekend*

Berichtdi 04 jun 2013, 21:18

Welkom bij het eerste onderzoek waar de rijders zelf gehoord worden :!:

Na het "Arvalletje" en vandaag het "CE onderzoek" is het volgens Opel Nederland tijd om de berijders zelf een kans te geven te laten zien hoe elektrisch rijden in het echt kan en gaat. Zij vragen het Opel Ampera & Chevrolet Volt Forum Benelux om hen hierbij te helpen.

Lees hier de eerdere vooraankondiging :!:

Hoe kunnen jullie meedoen aan het onderzoek?
Tot maandag 10 juni 20:00 u gaan we informatie verzamelen op het forum!

Stap 1; vul je lifetime en km-stand in
Iedere geregisteerde gebruiker van dit forum kan op zijn profielpagina de actuele kilometerstand en het lifetime van zijn auto invullen.
Voor het onderzoek is het van belang dat je beide getallen correct invult.

Afbeelding

Stap 2; je gegevens worden anoniem doorgegeven aan Opel Nederland
Uit de forum database zal ik een tabel trekken waarin een gebruikersnummer (dus anoniem) met bijbehorende km-stand en lifetime staat. Alleen de data van gebruikers waarvan beide getallen bekend zijn, zullen worden gebruikt. De tabel wordt maandagavond 10 juni, na 20:00 u gegenereerd. Dus tot die tijd kunnen jullie de data invullen. :idea:

Stap 3; Opel beloont ons / jullie voor de medewerking
Opel Nederland is al Sponsor van dit Forum en draagt dus bij aan de mogelijkheid voor ons allemaal om informatie hier te delen. :angel:
Voor dit onderzoek zijn echter extra beloningen beschikbaar; elke 25e gebruiker zal een Ampera schaalmodel toegestuurd krijgen. Bovendien zal aan de Ampera-rijders die het beste praktijkverbruik laten zien binnen een aantal kilometercategorieën (5.000-10.000 / 10.000-15.000 / 15.000-20.000 / 20.000-25.000 en >25.000) een extra attentie worden verstrekt!
Hoe gaat dat dan anoniem?
Opel Nederland ontvangt alleen een lijst met gebruikersnummer, lifetime en km-stand! :geek:
De gelukkigen / beste praktijkverbruikers worden door Opel op basis van het gebruikersnummer (anoniem) gekozen / geloot en aan mij doorgegeven. Ik zal op basis van deze nummers de bijbehorende gebruikers een mail sturen waarin gevraagd wordt om toestemming voor het doorsturen van hun email adres. Opel kan dan contact opnemen voor verdere afhandeling (foto opsturen als bewijs, adres voor beloning, etc.). Verleen je geen toestemming? Dan doet je data wel (anoniem) mee in het onderzoek, maar kunnen we je natuurlijk geen beloning geven.

Stap 4; resultaten worden publiekelijk bekend gemaakt
Natuurlijk via dit forum, maar ook de landelijke media zullen de resultaten bekend worden gemaakt. :clap:

Kortom, doe mee en vul direct je km-stand en lifetime in op je profielpagina! :thumbup:

Afbeelding

Bedankt!

Ivo
Laatst bijgewerkt door Ivo op zo 18 aug 2013, 21:56, in totaal 3 keer bewerkt.
Reden: Winnaars bekend!
Amperaloos sinds 14/09/2018, na 77 maanden en 171.000 km


Offline
Avatar gebruiker

Alex

Sponsor

  • Berichten: 3332
  • Geregistreerd: za 19 mei 2012, 09:28
  • Woonplaats: Amersfoort
  • km-stand: 230000
  • Lifetime: 21
  • Auto: Volt

Re: Wat is jouw lifetime? Doe mee!

Berichtdi 04 jun 2013, 21:40

:thumbup:
Forum Sponsor, Buurauto
Chevrolet Volt, Viridian Joule, Xenon Pilot 6000k, Thule wingbar dakdragers, accident camera, korte dakantenne


Offline
Avatar gebruiker

Pirke

Vaste klant

  • Berichten: 194
  • Geregistreerd: vr 01 maart 2013, 12:52
  • km-stand: 100000
  • Lifetime: 40
  • Auto: Ampera-e

Re: Wat is jouw lifetime? Doe mee!

Berichtdi 04 jun 2013, 23:07

Ik zit nog niet aan de 5000 :(
Rode Chevy Volt


Offline
Avatar gebruiker

Poul

Moderator

  • Berichten: 2061
  • Geregistreerd: vr 18 mei 2012, 21:15
  • Woonplaats: Rotterdam
  • km-stand: 185000
  • Lifetime: 29
  • Auto: Ampera

Re: Wat is jouw lifetime? Doe mee!

Berichtdi 04 jun 2013, 23:19

Pirke schreef:Ik zit nog niet aan de 5000 :(

Nog maar 1800 km. Moet lukken tot aanstaande maandag. Maar dan wel direct laden elke keer als je een lege accu hebt voor een gunstig verbruik. :D
Als je nu gelijk begint en continu doorgaat, ben je zondagavond klaar. :thumbup:

Groeten,
Poul
Sinds 9 december 2013 model 2013; Lithium White met Jet Black bekleding, navigatie, Opel Eye, Xenon 6000k. ;)


Offline
Avatar gebruiker

Pirke

Vaste klant

  • Berichten: 194
  • Geregistreerd: vr 01 maart 2013, 12:52
  • km-stand: 100000
  • Lifetime: 40
  • Auto: Ampera-e

Re: Wat is jouw lifetime? Doe mee!

Berichtwo 05 jun 2013, 00:09

Helaas is mijn vaste lader defect en momenteel bij de leverancier. Met 10 ampere gaat me dat niet meer lukken... ;)

Merk overigens al meteen dat mijn verbruik nu hoger ligt, omdat ik regelmatig geen volle accu meer heb als ik vertrek.
Rode Chevy Volt


Offline
Avatar gebruiker

RmG

Bekende

  • Berichten: 78
  • Geregistreerd: vr 18 mei 2012, 20:14
  • Woonplaats: Badhoevedorp
  • km-stand: 110000
  • Lifetime: 15
  • Auto: Ampera

Re: Wat is jouw lifetime? Doe mee!

Berichtwo 05 jun 2013, 07:13

Is het een idee om de top 25 of 100 ook op het forum te plaatsen?
Waarbij nr 1 degene met de meeste km in relatie tot laag benzine verbruik.
Of als dat te ingewikkeld wordt de top zoveel per km categorie.
Opel Ampera, Cardinal Red, navigatie en camera.
Lolo smart, fietsendrager van Thule achterop.
En 11 zonnepanelen voor ruim 2700 kwh/jr.


Offline

kkettenis

Newbie

  • Berichten: 4
  • Geregistreerd: wo 21 nov 2012, 15:57
  • km-stand: 17826
  • Lifetime: 42
  • Auto: Bolt

Re: Wat is jouw lifetime? Doe mee!

Berichtwo 05 jun 2013, 07:50

17826 4.2


Offline
Avatar gebruiker

Duurzaamheidscoach

Newbie

  • Berichten: 41
  • Geregistreerd: do 21 feb 2013, 09:23
  • Woonplaats: Wijchen
  • km-stand: 5000
  • Lifetime: 16
  • Auto: Ampera-e

Re: Wat is jouw lifetime? Doe mee!

Berichtwo 05 jun 2013, 09:34

Mogen Volt rijders ook meedoen? Ik hoef dan geen schaalmodel van een Ampera :mrgreen: Jammer dat ik de auto in het slechte seizoen heb opgehaald en het voorjaar koud gebleven is. Hierdoor is de lifetime nog niet optimaal. Zit nu op 7.000 km, 2,4 l. Ik houd de stand daarnaast maandelijks bij en zie de lifetime nu verder teruglopen. Planning komende maand 1.700 km erbij 1,9 l/100.
Voor de beeldvorming, ik rij veel langere ritten. Tot op heden 65 % op stroom en 35 % op benzine kunnen rijden. Wat mij vooral is meegevallen is het benzineverbruik. Dat loopt nu tot boven 1:17.
Overigens ik ben uitgenodigd voor overleg met een delegatie uit de 2e kamer. Ik zal daar in een bredere context ook de onderzoeksresultaten die gisteravond als "nieuws" opnieuw gepresenteerd werden aan de orde stellen.
@Ivo, ik zou daarom graag een voorlopige tussenstand hebben van deze enquête, voor 15 juni a.s.
Mag het een litertje minder zijn


Offline

Assisti

Newbie

  • Berichten: 1
  • Geregistreerd: ma 17 sep 2012, 10:15
  • Woonplaats: Amersfoort
  • km-stand: 20000
  • Lifetime: 40
  • Auto: Bolt

Re: Wat is jouw lifetime? Doe mee!

Berichtwo 05 jun 2013, 09:41

Ivo,
ik doe graag mee. Want word niet blij van de berichten dat (veel?) zakelijke Ampera-rijders helemaal niet opladen.
Misschien zijn wij wel heel fanatiek, want omdat wij regelmatig op onze kleinzoon passen hebben we daar een extra groep laten maken voor onze thuislader.
Helaas is mijn score niet heel hoog. Ik moet namelijk met enige regelmaat naar Zuid-Frankrijk. Zowel hier als daar rijd ik vooral elektrisch (2,1 l/100 km) maar mijn lifetime is 4,0.


Offline

Wiljanoomen

Newbie

  • Berichten: 5
  • Geregistreerd: wo 29 feb 2012, 08:33
  • Woonplaats: Meijel
  • km-stand: 34600
  • Lifetime: 37
  • Auto: Bolt

Re: Wat is jouw lifetime? Doe mee!

Berichtwo 05 jun 2013, 10:00

Ik haal maar 3,7 maar heb wel al 34600 gereden waarvan 4000 vakantiekilometers op benzine


Volgende

Keer terug naar Research ruimte

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten

cron