japio schreef:In percentage veel, in absolute zin maar een fractie....
Als je uitrekent hoeveel je bijdrage per kilometer is aan belasting bij electrisch rijden en dat vergelijkt met benzine heb je een goed beeld.
Als je uitgaat van 12 kwh laden voor 60 km = 0,2 kwh per km = 0,04466 per km bijdrage aan de schatkis
uitgaande van 1 op 15 = 0.0667 liter per km = 0,0718 bijdrage per km aan de schatkist
Vind de Tesla ook tegenvallen, kijk eens hoeveel Panamera's er op kenteken zijn gezet. Veel Outlander kopers wisten überhaupt niet eens wat of ze gaan rijden, de 7% bijtellers leggen bovendien een flinke rekening bij de werkgever.
Na 5 jaar zakelijk afscheid genomen van de Ampera.
Ik wacht al maanden om mijn Volt. Inmiddels na overleg met de garage vorige maand besloten om i.p.v. de Volt maar voor de Ampera te gaan. Aangezien Chevrolet stopt in Europa, leek me dit toch een betere keuze. Zeker, omdat Chevrolet nog steeds geen verwachte leverdatum kon geven en ik maar zeer minimaal moest bijbetalen. De Ampera komt nu waarschijnlijk in juni. Dus het feit dat er weinig Volts of Chevrolets op naam gezet worden, komt denk ik dus ook doordat ze in Nederland moeilijk verkrijgbaar zijn. Blijkbaar is alles massaal uitverkocht vorig jaar en is er of heel veel vraag naar wereldwijd of er gaat duidelijk logistiek iets niet helemaal lekker bij de Nederlandse inkoop organisatie. Ik wacht al vanaf eind november op mijn auto ..... Gelukkig is er dit forum nog. Ik ben in ieder geval goed voorbereid als ik hem krijg
Wseelde, eind 2012 en eind 2013 zijn voorraadauto's uit alle hoeken en gaten naar Nederland gehaald, sommigen met een productiedatum van half 2012 zijn pas na 1,5 jaar verkocht.
Mogelijk was jouw keuze niet meer in Europa te vinden en krijg jij een nieuwe
Na 5 jaar zakelijk afscheid genomen van de Ampera.
Ik had inderdaad wel richting de dealer aangegeven het 2014 model te willen hebben. Ook omdat daarvan de prijs 5000 euro omlaag ging (als particuliere koper niet onbelangrijk) en natuurlijk zal het ook met de rode kleur en gekozen opties te maken hebben. Maar dan krijg ik in ieder geval precies wat ik wil, incl. korte bumperstrip en de nieuwste navigatiekaarten