vr 23 mei 2014, 18:47
Mijn two cents heb je binnen Arie.
Ik heb nog e.e.a. nagezocht envernamen ben toch enigszins geschrokken. Wellicht aan te raden om bij je onderzoek toch een korte inleiding bij te geven, ook al test je zonder die info de parate kennis
Volgens CBS en Nibus (ik kan er 1-2% naast zitten):
Huishoudens in NL: 7,7
Auto's in NL: 7,7
Gemiddeld energieverbruik per huishouden in NL: 3.400 KwH
Ongelijk verdeeld want 30% vd huishoudens heeft geen auto en energieverbruik is dito ongelijk, maar goed.
Mijn Ampera slurpt 11 KwH per volledige lading en daarmee is-ie het equivalent van een huishouden met zijn 25.000 km per jaar
De gemiddelde auto rijdt 12.000 per jaar, de gemiddelde benzine lease bak 25, diesel 30. Met 8% lease zetten we het gemiddelde dan maar op 13.500, OK?
Voor een Ampera met 60 km bereik per 11 KwH kost volledig elektrisch rijden 2,500 KwH per jaar. Er zullen veel lease bakken zijn die amper de helft of zelfs een kwart redden, maar enfin. Als we alle auto's nu vervangen door electrische hebben we een 70% groei in electriciteits vraag...
Tegen de tijd (2035?) dat je 500 km kunt rijden met een electrische auto, zal 25-50% van alle auto's electrisch zijn. Nu is dat 0,5%. Voorlopig dus nog geen enkel probleem, alhoewel deze extra energie behoefte wel geconcentreerd wordt in slechts 10-15% van de gebruikelijke tijd
Ampera Sovereign Silver
Leder Jet Black
Alle opties, inclusief zelfgesneden voorflap en zelfgemaakt achterbank schot
Lolo thuis