na 4000 km nog steeds enthousiast !

Stel jezelf en je auto('s) hier voor aan de anderen
Plaats reactie
albertdegier
Newbie
km-stand: 17500
Lifetime: 8
Auto: Ampera
Contacteer:

na 4000 km nog steeds enthousiast !

Bericht door albertdegier »

Ik heb mijn Ampera al sinds begin Maart, en heb nu dit forum eigenlijk pas ontdekt, nadat ook bij mij een waarschuwingslampje ging branden. Omdat de helpdesk niet direct antwoord kon geven, zocht ik via Google op "Opel Ampera" + "waarschuwingslamp" en leerde zodoende dat ik niet de enige ben met deze 'storing'.

Dit gezegd hebbende : mán, wat een wáánzinnige auto is dit !!! Jaren geleden ( toen er nog gezegd werd : volgend jaar komt'ie ) heb ik besloten om deze auto te kopen. Totaal geen spijt....integendeel. Na ruim 4000 km geeft het benzine-verbruik 1,4 ltr per 100 km aan.....nu het wat warmer wordt, lijkt de voorspelde range wat groter te worden, af en toe meer dan 70 km. Omdat ik nu ook niet zo vaak meer hoef te demonstreren hoe het klinkt als de verbrandingsmotor draait, heb ik over de laatste 1200 km zelfs minder dan 1 ltr. op 100 km 'gescoord'.

Ik rij al een paar jaar elektrisch, in mijn zelfgebouwde "2CVolt", daardoor ben ik in mijn bedrijf inmiddelse héél actief op het gebied van accu-technologie ( laders en battery-management : http://www.123electric.nl ) voor mensen die zélf een ( klassieke?) auto willen ombouwen.

Albert de Gier
Amperaja
Newbie
km-stand: 0
Lifetime: 0
Auto: Bolt

Re: na 4000 km nog steeds enthousiast !

Bericht door Amperaja »

Hoi Albert,

Op het Ampera forum is jouw 2CV wel een vreemde (ja, hij maakt hem echt:) eend in de bijt.....

Maar wat een supercool project!!!! :clap:
Ik zou best wat meer foto's in de gallery van jouw site willen zien. Ben ook benieuwd naar de technische details, km-bereik, kosten e.d.

Met vriendelijke groet,
Perry
Ivo
Beheerder
km-stand: 171000
Lifetime: 41
Auto: anders
Contacteer:

Re: na 4000 km nog steeds enthousiast !

Bericht door Ivo »

Amperaja schreef:Hoi Albert,

Op het Ampera forum is jouw 2CV wel een vreemde (ja, hij maakt hem echt:) eend in de bijt.....

Maar wat een supercool project!!!! :clap:
Ik zou best wat meer foto's in de gallery van jouw site willen zien. Ben ook benieuwd naar de technische details, km-bereik, kosten e.d.

Met vriendelijke groet,
Perry
Ik ook :thumbup:
Amperaloos sinds 14/09/2018, na 77 maanden en 171.000 km
Plaats reactie