482.700 km op de teller van volt
-
Cherokee
- Vaste klant
- Berichten: 114
- Lid geworden op: ma 11 feb 2013, 12:20
- km-stand: 98000
- Lifetime: 24
- Auto: Ampera-e
- Locatie: Friesland
482.700 km op de teller van volt
Ja ja, de eerste volt met 300.000 miles of 482.700 km is een feit.
https://transportevolved.com/2016/03/08 ... wer-alone/
1/3e van de afgelegde afstand volledig op stroom en geen achteruitgang in de batterij. Blijft bijzonder, denk niet dat ik dit ga halen..
https://transportevolved.com/2016/03/08 ... wer-alone/
1/3e van de afgelegde afstand volledig op stroom en geen achteruitgang in de batterij. Blijft bijzonder, denk niet dat ik dit ga halen..
- japio
- Harde kern
- Berichten: 3504
- Lid geworden op: do 06 dec 2012, 23:50
- km-stand: 125250
- Lifetime: 23
- Auto: Ampera
- Locatie: Mijdrecht
- Contacteer:
Re: 482.700 km op de teller van volt
Dat kan niet waar zijn
125.000km per jaar, 1250 uur per jaar, 52 volle dagen oftewel 156 volledige werkdagen! tenminste als het je lukt om gemiddeld 100km/h te rijden...
Bijna onbestaanbaar dat er nog geladen kan worden want deze auto's staan zelden stil.
Bijna onbestaanbaar dat er nog geladen kan worden want deze auto's staan zelden stil.
Na 5 jaar zakelijk afscheid genomen van de Ampera.
- NeufegliseThierry
- Harde kern
- Berichten: 1289
- Lid geworden op: di 05 aug 2014, 22:01
- km-stand: 195
- Lifetime: 0
- Auto: Ampera-e
- Locatie: Zoetermeer
Re: 482.700 km op de teller van volt
Ik snap je probleem met de rekensom niet Japio.
Dit komt neer op gemiddeld 342 km per dag (zeg 4 uur in de auto) en er zijn nogal wat Amerikanen die wat reistijd hebben voor hun werk. Mijn vader reed ook jarenlang tussen de 110.000 en 120.000 km per jaar hier in Nederland in een personenauto, dus dat moet die Yanks met hun brede wegen prima lukken.
Dit komt neer op gemiddeld 342 km per dag (zeg 4 uur in de auto) en er zijn nogal wat Amerikanen die wat reistijd hebben voor hun werk. Mijn vader reed ook jarenlang tussen de 110.000 en 120.000 km per jaar hier in Nederland in een personenauto, dus dat moet die Yanks met hun brede wegen prima lukken.
Sinds kort Ampera-e (na Ampera, Leaf, e-Evalia, Zoe, i3 en 320d)
Verder op stal 1 x Saab 9-5 ('05), Saab 96 ('78) en Renault Modus (05)
Verder op stal 1 x Saab 9-5 ('05), Saab 96 ('78) en Renault Modus (05)
- Ivo
- Beheerder
- Berichten: 2700
- Lid geworden op: di 21 feb 2012, 22:27
- km-stand: 171000
- Lifetime: 41
- Auto: anders
- Locatie: Waalwijk
- Contacteer:
Re: 482.700 km op de teller van volt
Ik rijdt steeds vaker (weer) ruim 300 km per dag. Kan ik mijn gemiddelde een beetje opkrikken 
Amperaloos sinds 14/09/2018, na 77 maanden en 171.000 km
- japio
- Harde kern
- Berichten: 3504
- Lid geworden op: do 06 dec 2012, 23:50
- km-stand: 125250
- Lifetime: 23
- Auto: Ampera
- Locatie: Mijdrecht
- Contacteer:
Re: 482.700 km op de teller van volt
Duurzaamheid is inderdaad een marketingtool.NeufegliseThierry schreef:Ik snap je probleem met de rekensom niet Japio.
Na 5 jaar zakelijk afscheid genomen van de Ampera.
- HenryAmpera
- Harde kern
- Berichten: 1157
- Lid geworden op: vr 23 jan 2015, 10:21
- km-stand: 220230
- Lifetime: 27
- Auto: anders
- Locatie: Deventer
Re: 482.700 km op de teller van volt
De eigenaar (Erick Belmer?) had niet veel keus, de fabriek waar ie werkte werd verplaatst.
Als ik me niet vergis werkt hij voor GM en laad overdag ook.
Maar 240 mijl/386 km per dag woon/werk verkeer, ik weet niet of ik dat lang vol zou kunnen houden......
Als ik me niet vergis werkt hij voor GM en laad overdag ook.
Maar 240 mijl/386 km per dag woon/werk verkeer, ik weet niet of ik dat lang vol zou kunnen houden......
Na 10 jaar sinds 21/02/2025 Amperaloos. Huidige auto Hyundai Ioniq Electric.
- japio
- Harde kern
- Berichten: 3504
- Lid geworden op: do 06 dec 2012, 23:50
- km-stand: 125250
- Lifetime: 23
- Auto: Ampera
- Locatie: Mijdrecht
- Contacteer:
Re: 482.700 km op de teller van volt
Als hij volledig elektrisch zou rijden dan is daar minimaal 25.000kWh per jaar voor nodig. Met ca 150m2 zonnepanelen is dit te compenseren.
Op benzine zou er jaarlijks liefst een equivalent van 60.000kWh doorheen gaan en dat is nogal wat.
Op benzine zou er jaarlijks liefst een equivalent van 60.000kWh doorheen gaan en dat is nogal wat.
Na 5 jaar zakelijk afscheid genomen van de Ampera.
- gl640
- Harde kern
- Berichten: 1472
- Lid geworden op: di 11 nov 2014, 14:31
- km-stand: 24000
- Lifetime: 25
- Auto: Ampera-e
Re: 482.700 km op de teller van volt
en hij rijd nog? ok de accu is nog goed... de rest van de auto valt inmiddels uit elkaar?
bak/rotor lager stuk? vul even in aub = http://www.amperaforum.nl/viewtopic.php?f=20&t=2685&hilit=poll+bak+lager
Black, Halogeen, SPX Voltec reislader.
Black, Halogeen, SPX Voltec reislader.
- NeufegliseThierry
- Harde kern
- Berichten: 1289
- Lid geworden op: di 05 aug 2014, 22:01
- km-stand: 195
- Lifetime: 0
- Auto: Ampera-e
- Locatie: Zoetermeer
Re: 482.700 km op de teller van volt
De accu van de Ampera/Volt heeft natuurlijk ook een giga buffer: 10,5 kWh effectief op 16 bruto aan ruimte. Bij de Leaf is dat 21,3 op 24. De Volt/Ampera kan dus aardig wat capaciteit verliezen voordat de nettocapaciteit in het geding komt.
Sinds kort Ampera-e (na Ampera, Leaf, e-Evalia, Zoe, i3 en 320d)
Verder op stal 1 x Saab 9-5 ('05), Saab 96 ('78) en Renault Modus (05)
Verder op stal 1 x Saab 9-5 ('05), Saab 96 ('78) en Renault Modus (05)