Wellicht een nieuwe Volt / ampera rijder.
-
tofelec
- Stamgast
- Berichten: 386
- Lid geworden op: vr 15 jul 2016, 19:35
- km-stand: 100027
- Lifetime: 12
- Auto: Ampera
Re: Wellicht een nieuwe Volt / ampera rijder.
oppassen!!! een keer geprobeerd,moeilijk om iets anders kopen

- NeufegliseThierry
- Harde kern
- Berichten: 1289
- Lid geworden op: di 05 aug 2014, 22:01
- km-stand: 195
- Lifetime: 0
- Auto: Ampera-e
- Locatie: Zoetermeer
Re: Wellicht een nieuwe Volt / ampera rijder.
Nou niet overdrijven hoor, als Timmertje de C-klasse pluginn in zou stappen denk ik dat hij die nog veel lekkerder zou vinden (maar zijn uiteraard 2ehands duurder en minder grote actieradius op elektra). Ook zijn er natuurlijk andere (volledig) elektrische auto's die het overwegen waard zijn en vond ik mijn Leaf vanaf moment 1 prettiger rijden dan de Ampera. Maar goed: zoveel mensen, zoveel smaken, zoveel voorkeurentofelec schreef:oppassen!!! een keer geprobeerd,moeilijk om iets anders kopen![]()
Sinds kort Ampera-e (na Ampera, Leaf, e-Evalia, Zoe, i3 en 320d)
Verder op stal 1 x Saab 9-5 ('05), Saab 96 ('78) en Renault Modus (05)
Verder op stal 1 x Saab 9-5 ('05), Saab 96 ('78) en Renault Modus (05)
-
Timmertje
- Vaste klant
- Berichten: 179
- Lid geworden op: vr 02 jun 2017, 16:38
- km-stand: 106590
- Lifetime: 13
- Auto: Ampera
- Locatie: Heerewaarden
- Contacteer:
Re: Wellicht een nieuwe Volt / ampera rijder.
Zo de eerste dag zit erop. Eigenlijk niks op aan te merken.
* Hebben de kids verschillende keren uit de auto gehaald, weer terug erin. Stoeltjes gaan er wel wat lastig in (iso fix), de beugel van de isofix in de auto zit wat naar beneden gericht dus je moet aardig druk zetten om ze erin te laten klikken. Op zich geen show stopper gezien we toch niet veel met de stoeltjes in de weer zijn.
* Comfort is prima pa en ma zitten goed in de auto stoelen. Kids zitten in hun eigen stoelen dus die zitten ook goed
Verder geen last gehad van beslagen ruiten, de climate staat op auto en 20.0 in de eco stand. Gaan nu ook niet zitten zoeken naar de beste economische zaken. Tis nu puur comfort en in en uitklimmen wat we willen testen.
Dat is inderdaad wennen dat je uit de auto moet klimmen. We hebben natuurlijk thuis 2 mpv's voor de deur.
Vandaag een goeie 124 km gereden waarvan 44.3km met de motor erbij op de A2.

Neem aan dat we met climate nog wat kunnen verbeteren. Aan de andere kant willen we wel comfortabel blijven rijden. We merkten op dat het wat benauwd werd. Door climate op auto te zetten was het weer prima.
Neem aan het onderstaande plaatje inhoud dat we nog wat kunnen winnen. Stel dat we er 1 aanschaffen dan puzzelen we daar wel mee. Heeft nu geen prio.

Geslaagd eerste dagje. Om 22:00 is de accu weer vol vanavond. Dus morgen hebben we weer peut om te gaan.
* Hebben de kids verschillende keren uit de auto gehaald, weer terug erin. Stoeltjes gaan er wel wat lastig in (iso fix), de beugel van de isofix in de auto zit wat naar beneden gericht dus je moet aardig druk zetten om ze erin te laten klikken. Op zich geen show stopper gezien we toch niet veel met de stoeltjes in de weer zijn.
* Comfort is prima pa en ma zitten goed in de auto stoelen. Kids zitten in hun eigen stoelen dus die zitten ook goed
Verder geen last gehad van beslagen ruiten, de climate staat op auto en 20.0 in de eco stand. Gaan nu ook niet zitten zoeken naar de beste economische zaken. Tis nu puur comfort en in en uitklimmen wat we willen testen.
Dat is inderdaad wennen dat je uit de auto moet klimmen. We hebben natuurlijk thuis 2 mpv's voor de deur.
Vandaag een goeie 124 km gereden waarvan 44.3km met de motor erbij op de A2.

Neem aan dat we met climate nog wat kunnen verbeteren. Aan de andere kant willen we wel comfortabel blijven rijden. We merkten op dat het wat benauwd werd. Door climate op auto te zetten was het weer prima.
Neem aan het onderstaande plaatje inhoud dat we nog wat kunnen winnen. Stel dat we er 1 aanschaffen dan puzzelen we daar wel mee. Heeft nu geen prio.

Geslaagd eerste dagje. Om 22:00 is de accu weer vol vanavond. Dus morgen hebben we weer peut om te gaan.
- HenryAmpera
- Harde kern
- Berichten: 1157
- Lid geworden op: vr 23 jan 2015, 10:21
- km-stand: 220230
- Lifetime: 27
- Auto: anders
- Locatie: Deventer
Re: Wellicht een nieuwe Volt / ampera rijder.
Meestal zet ik de climate control op auto en vervolgens op min. (Alleen ventilatie) alleen als het dan te warm/benauwd word op eco (middelste stand.
Je kan ook nog de automatische ventilatorsnelheid instellen, maar ik regel het meestal met de temperatuur.
Je kan ook nog de automatische ventilatorsnelheid instellen, maar ik regel het meestal met de temperatuur.
Na 10 jaar sinds 21/02/2025 Amperaloos. Huidige auto Hyundai Ioniq Electric.
-
tofelec
- Stamgast
- Berichten: 386
- Lid geworden op: vr 15 jul 2016, 19:35
- km-stand: 100027
- Lifetime: 12
- Auto: Ampera
Re: Wellicht een nieuwe Volt / ampera rijder.
félicitaties met je 80 élektrische kilométers! 
-
Timmertje
- Vaste klant
- Berichten: 179
- Lid geworden op: vr 02 jun 2017, 16:38
- km-stand: 106590
- Lifetime: 13
- Auto: Ampera
- Locatie: Heerewaarden
- Contacteer:
Re: Wellicht een nieuwe Volt / ampera rijder.
Dank je wel. Erg fijne kilometers waren dat.
Voor de duidelijkheid hebben we die niet gehaald uit 1 lading. Auto was vol toen we hem kregen. En hebben hem bij thuis komst weer verder opgeladen. En daarna weer rijden.
Voor de duidelijkheid hebben we die niet gehaald uit 1 lading. Auto was vol toen we hem kregen. En hebben hem bij thuis komst weer verder opgeladen. En daarna weer rijden.
- alxwin
- Bekende
- Berichten: 67
- Lid geworden op: zo 16 okt 2016, 14:42
- km-stand: 13000
- Lifetime: 6
- Auto: Ampera
- Locatie: Baarn
Re: Wellicht een nieuwe Volt / ampera rijder.
Leuk om te lezen. Op naar dag twee!
- sigmasailor
- Vaste klant
- Berichten: 126
- Lid geworden op: ma 02 jan 2017, 11:20
- km-stand: 80000
- Lifetime: 55
- Auto: Volt
Re: Wellicht een nieuwe Volt / ampera rijder.
Als de omgevingstemperatuur ook zo rond de 20 graden is (zoals nu) maakt de instelling van de climate control niet veel uit. Beslagen ramen zijn ook een dingetje voor over een paar maanden. Mooi dat je er toch 80 kilometer uit kunt halen. De PHEV komt met veel hangen en wurgen (slip-streamen) tot 45-50 km.
Heb nu nog een Mitsubishi Outlander PHEV (sinds november 2013) met zo'n 85k ervaring. Blauwe Ampera E (af)besteld. Nu een Leaf 2 besteld.
-
tofelec
- Stamgast
- Berichten: 386
- Lid geworden op: vr 15 jul 2016, 19:35
- km-stand: 100027
- Lifetime: 12
- Auto: Ampera
Re: Wellicht een nieuwe Volt / ampera rijder.
heb ik ook eens gedaan met een laadbeurt


-
Timmertje
- Vaste klant
- Berichten: 179
- Lid geworden op: vr 02 jun 2017, 16:38
- km-stand: 106590
- Lifetime: 13
- Auto: Ampera
- Locatie: Heerewaarden
- Contacteer:
Re: Wellicht een nieuwe Volt / ampera rijder.
Vanmorgen even rondje over de dijk hier. Het is hier in maas en waal alleen maar dijk dus dat komt goed uit 
Met de jongste dochter beetje cruisen met 50 over de dijkjes. Dan ga je toch een heel end komen met de accu merk ik.
Ongeveer 26 km gereden en resterend was 58.
Grappige is wel we reden de dijk op en toen stond hij op 71. Dat ging vrij snel terug naar 69. Daar heeft hij zeker een km of 3 op gestaan. We hebben eigenlijk op de hele heen en terug rit in de 60 range gezeten. tot we de laatste kilometer op een N weg kwamen. Dus daar 80km/u. En dan zakt de range vrij vlot terug naar 58. Voordat hij verder zakte waren we al thuis. Hangt nu weer op te laden.
Met de jongste dochter beetje cruisen met 50 over de dijkjes. Dan ga je toch een heel end komen met de accu merk ik.
Ongeveer 26 km gereden en resterend was 58.
Grappige is wel we reden de dijk op en toen stond hij op 71. Dat ging vrij snel terug naar 69. Daar heeft hij zeker een km of 3 op gestaan. We hebben eigenlijk op de hele heen en terug rit in de 60 range gezeten. tot we de laatste kilometer op een N weg kwamen. Dus daar 80km/u. En dan zakt de range vrij vlot terug naar 58. Voordat hij verder zakte waren we al thuis. Hangt nu weer op te laden.