arjaan schreef:Met de hogere prijs is het wellicht wel interessant voor Chevrolet om er meer te gaan produceren voor Opel wat de beschikbaarheid ten goede zou kunnen komen.
.
Ik denk dat het dan heel snel gedaan is met de pret. Bekijk het zo: de (nieuwe) Leaf van Nissan biedt veel meer technologie (o.a. richting autonoom rijden) dan de Ampera-E en de 40 KW versie doet nu rond de 35.000,--. Als je rekent met € 200,-- per KW dan gaat de 60 KW versie die volgend jaar op de markt komt € 4.000,-- meer kosten, dus rond de € 40.000,--.
Maar zelfs als die ongeveer hetzelfde gaat kosten dan ben je qua uitrusting en ruimte nog beter af bij Nissan. Heb ze nu beide in het echt kunnen beschouwen en dan doet de Ampera-E wel wat claustrofobisch aan
En: er komen zoveel meer concurrenten bij.
Ik denk echt dat deze prijspolitiek er meteen voor zorgt dat de Ampera-E wat betreft orders direct al over het hoogtepunt heen is en een zeldzame verschijning zal blijven, ook al komen er meer exemplaren beschikbaar voor NL.