Meer kans op snelheids-bekeuringen met de E?

Alles over de Opel Ampera-e (& Chevrolet Bolt)
Tomv65
Newbie
km-stand: 0
Lifetime: 0
Auto: Ampera-e

Re: Meer kans op snelheids-bekeuringen met de E?

Bericht door Tomv65 »

Leuke reacties, beste forumgangers, dank!
Zolang oom agent mij niet ELKE maand op de prent zet denk ik dat het geen groot probleem hoeft te zijn :lol:
Drive safe!

T
Nu Opel Ampera-e 2017 8-) ; ex Toyota Prius Plugin 2013 :ugeek: , ex Honda Insight 2009 :?
Tomv65
Newbie
km-stand: 0

Bericht door Tomv65 »

Timmertje schreef:... Je bent veel meer bezig om km's uit de accu te halen dan haantjes gedrag.
mmm
ik doe er nog een licht sub-topicje achteraan.

Soortgelijk "probleem", idd: meer kans op haantjes gedrag met de E??

Ik vind het eigenlijk nogal dom van mezelf: nu ik iets meer bovengemiddelde power heb, heb ik me een paar keer laten gaan (vandaag weer) om het ons allemaal bekende huftertjes gedrag "af te straffen". Maar dan wek je uiteraard gewoon "road rage" op en dat kan alleen maar fout aflopen (vroeg of laat).
Met hufterjes gedrag bedoel ik: achter je bumperkleven, dan rechts inhalen en er voor proberen te komen. Met name een situatie waarin dat met de E een stuk makkelijker te voorkomen is met een... zullen we zeggen "lichte acceleratie"?
Ben benieuwd.

T
Nu Opel Ampera-e 2017 8-) ; ex Toyota Prius Plugin 2013 :ugeek: , ex Honda Insight 2009 :?
Ivo
Beheerder
km-stand: 171000
Lifetime: 41
Auto: anders
Contacteer:

Bericht door Ivo »

Ik doe nog wekelijks stoplichtsprintjes met mijn ouwe trouwe Ampera :lol:
Amperaloos sinds 14/09/2018, na 77 maanden en 171.000 km
Anko
Stamgast
km-stand: 10500

Bericht door Anko »

Confirmed :shock:

Zit sinds gisteren op 1 per 2 maanden t.o.v. 0 in 4 jaar met mijn vorige auto. Ik weet het, het is statistiek van lik-mijn-vestje, maar toch. Denk dat ik deze met mijn vorige auto niet had gehad. Gelukkig maar 42,- incl. administratie kosten.

BTW: ik las gisteren op internet dat je de administratie kosten (9,- van de 42,-) als zakelijk kosten op mag voeren, omdat deze geen boete zijn. Scheelt weer zo'n 4,50 :lol:
e-head
Vaste klant
km-stand: 20703

Bericht door e-head »

Helaas al 3 in 5 maanden ..... .
Of 1 op 3400 km, t is maar hoe je t meet.
Elk tussen de 6 en maximaal 9 km te hard, steeds waar de situatie van weg en verkeer zo'n snelheid eigenlijk logisch maakt.
Voel me dus eerder "dynamisch" dan "aso", maar t doet wel pijn.
Gebruik nu meer de "max snelheid" instelling, maar je blijft dan wel steeds bezig.
NiekValk
Bekende
km-stand: 5193

Bericht door NiekValk »

e-head schreef: .....
Gebruik nu meer de "max snelheid" instelling, maar je blijft dan wel steeds bezig.
Off topic. "max" gebruik ik niet, net of je een stukje vrijheid kwijt bent. Vind het ook gevaarlijk als je niet kan versnellen als bv vanuit rechts "slecht" wordt ingevoegd
Ampera 30/9/12 tot 26/9/2017 vanaf 1/12 een Glory Red E
Alex
Sponsor
km-stand: 230000
Lifetime: 21
Auto: Volt
Contacteer:

Bericht door Alex »

NiekValk schreef:Off topic. "max" gebruik ik niet, net of je een stukje vrijheid kwijt bent. Vind het ook gevaarlijk als je niet kan versnellen als bv vanuit rechts "slecht" wordt ingevoegd
Nooit gebruikt? Bij bijv. een Leaf kun je daar gewoon kortstondig doorheen. Bij de E ook? En om dat "stukje vrijheid" moet ik heel hard :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: . Past meer bij een kleuter wiens speelgoed is afgepakt. :mrgreen: :mrgreen:
Forum Sponsor, Buurauto
Chevrolet Volt, Viridian Joule, Xenon Pilot 6000k, Thule wingbar dakdragers, accident camera, korte dakantenne
Plaats reactie