vr 14 dec 2018, 16:25
vr 14 dec 2018, 20:06
Robw schreef:Mijn thuis lader (van new motion) is afgeregeld op 20 Ampere. Echter de auto geeft aan op een draagbare lader aangesloten te zijn en laadt dan standaard op 6 Amp, die je dan weer op 10 Amp kan instellen. Weet iemand waarom de auto zou denken dit hij op een draagbare lader is aangesloten in plaats van op een laadpaal? Zo schiet het laden niet echt op.
vr 14 dec 2018, 20:34
di 18 dec 2018, 13:01
Robw schreef:Ja ik heb ook een load balancer. Dat ik net thuis kwam, stond hij in laadstation mode. Maar nog steeds niet veel meer dan 2.5 KW, terwijl de groep waar de lader op zit verder bijna geen stroom gebruikt. Zou de load balancer alle groepen meenemen? Zou niet zo mooi zijn want dan zou elke keer als de warmtepomp aan staat, het laden langzaam gaan.
wo 19 dec 2018, 12:47
wo 19 dec 2018, 12:52
De loadbalancer kijkt naar de hele fase en niet naar een enkele groep. Dat zou geen enkele zin hebben (want als het goed is zit je lader op een eigen groep). Wanneer je warmtepomp op dezelfde fase zit als de laadpaal dan moet / zal de load balancer daar inderdaad rekening mee houden.Robw schreef:Maar nog steeds niet veel meer dan 2.5 KW, terwijl de groep waar de lader op zit verder bijna geen stroom gebruikt. Zou de load balancer alle groepen meenemen? Zou niet zo mooi zijn want dan zou elke keer als de warmtepomp aan staat, het laden langzaam gaan.
wo 19 dec 2018, 15:23
HJee schreef:Robw schreef:Ja ik heb ook een load balancer. Dat ik net thuis kwam, stond hij in laadstation mode. Maar nog steeds niet veel meer dan 2.5 KW, terwijl de groep waar de lader op zit verder bijna geen stroom gebruikt. Zou de load balancer alle groepen meenemen? Zou niet zo mooi zijn want dan zou elke keer als de warmtepomp aan staat, het laden langzaam gaan.
Heb je toevallig een slimme meter? Dan kan je zien hoeveel KWH er wordt verbruikt. Ik merk dat mijn Ampera-E bijna op 7.4KW oplaad terwijl de indicatie van oplaadsnelheid in de auto op 4-5 blijft hangen.
wo 19 dec 2018, 16:30
Klinkt als een slecht gecalibreerde current sensor of verkeerd ingeregelde "smarts". In de laadpaal moet nl. niet alleen ingesteld worden hoeveel de paal maximaal mag leveren maar ook wat de capaciteit van je hoofdzekering is.Robw schreef:Ja ik heb een slimme meter. En heb een kastje aangesloten om die uit te lezen. Daarbij kan ik zien dat de stroom van .5 amp naar 12.5 amp stijgt als ik de auto aansluit. Ik snap niet dat hij niet doorgaat naar 20 amp, terwijl het laadppunt daar wel op ingesteld is. Aangezien ik rond de 10 amp schommel ziet de auto het laadpunt soms als draagbare kabel en dan soms als laadpunt. Ik heb ondertussen ook de vraag uitstaan bij new motion of die weten waarom het laden met max rond de 12 amp gaat.
do 20 dec 2018, 11:17
Anko schreef:Klinkt als een slecht gecalibreerde current sensor of verkeerd ingeregelde "smarts". In de laadpaal moet nl. niet alleen ingesteld worden hoeveel de paal maximaal mag leveren maar ook wat de capaciteit van je hoofdzekering is.Robw schreef:Ja ik heb een slimme meter. En heb een kastje aangesloten om die uit te lezen. Daarbij kan ik zien dat de stroom van .5 amp naar 12.5 amp stijgt als ik de auto aansluit. Ik snap niet dat hij niet doorgaat naar 20 amp, terwijl het laadppunt daar wel op ingesteld is. Aangezien ik rond de 10 amp schommel ziet de auto het laadpunt soms als draagbare kabel en dan soms als laadpunt. Ik heb ondertussen ook de vraag uitstaan bij new motion of die weten waarom het laden met max rond de 12 amp gaat.
Aan de andere kant .... heb je een paal met vaste kabel? Of gebruik je een losse kabel? Weet je zeker dat je kabel geschikt is voor 32 amps?
Aan nog weer een andere kant: hebben jullie het over hetzelfde? Bij mijn weten geeft een slimme meter watts aan en niet direct amperes.
do 20 dec 2018, 15:49