Het einde van de Volt

Algemene vragen over de Opel Ampera & Chevrolet Volt, antwoorden en ervaringen
Gebruikersavatar
japio
Harde kern
Berichten: 3504
Lid geworden op: do 06 dec 2012, 23:50
km-stand: 125250
Lifetime: 23
Auto: Ampera
Locatie: Mijdrecht
Contacteer:

Re: Het einde van de Volt

Bericht door japio »

NeufegliseThierry schreef:Ja en Nee.
Als het je echt wat lijkt hoef je je dus niet door praktische zaken als "waar haal ik een onderdeel vandaan" druk te maken.

Met overnight verdrievoudig je de onderdelenprijs door exportheffingen, transport, BTW en handling en dan mag het geeneens volumespul zijn als bumper of plaatmateriaal.
Na 5 jaar zakelijk afscheid genomen van de Ampera.
Gebruikersavatar
Mercuri
Newbie
Berichten: 16
Lid geworden op: wo 20 feb 2019, 01:06
km-stand: 132842
Lifetime: 29
Auto: Ampera
Locatie: Salland Zuid-West

Re: Het einde van de Volt

Bericht door Mercuri »

Kwam in mijn zoektocht naar een mooie Ampera of Volt ook deze type 2 tegen op Mobile.de. Was meteen verliefd, zo mooi. En meer km’s bereik elektrisch. In USA te koop voor pakweg 15.000 euro. Ben er al een paar jaar uit maar “vroeger” koste import uit USA pakweg 1500,- euro voor transport en handeling. Geen idee wat het tegenwoordig kost en wat er aan belasting nog bij komt. Zal iets van 9% zijn schat ik. BPM is even een vraagteken. Wel of niet een EV? Weet iemand daar wat meer over of moet ik even de zoekfunctie gebruiken? Zo kwam ik ook op dit topic ;-)
Ampera summit white 2013 verkocht.
In het verleden een hele vloot Saabs en een paar Porsches gereden. Nu electrisch rijden aan het ontdekken. Daarom in Augustus 2021 een Tesla Model S gekocht.
sbogovac
Harde kern
Berichten: 509
Lid geworden op: za 10 feb 2018, 20:30
km-stand: 138578
Lifetime: 18
Auto: Ampera

Re: Het einde van de Volt

Bericht door sbogovac »

Mercuri schreef:[...] En meer km’s bereik elektrisch. [...]
Let daar heeeeel erg mee op, ik heb begrepen dat in de USA de Volt namelijk geen "volledige" EV stand heeft, maar staat altijd in "hybrid"... omdat "ze" vinden dat als je de bestuurder de keuze geeft hij hem altijd in de benzine stand houdt en doorblaast waardoor het millieu-voordeel verdampt (waar "ze' wel een beetje gelijk in hebben kijkend naar de leaserijders hier in Nederland en het gemiddeld waargenomen gedrag)...
Amperaloos sinds 13/6/2021, nu: BMW 330e (en BMW 225xe als boodschappenwagen) dus nog steeds PHEV enthusiast.
Gebruikersavatar
Mercuri
Newbie
Berichten: 16
Lid geworden op: wo 20 feb 2019, 01:06
km-stand: 132842
Lifetime: 29
Auto: Ampera
Locatie: Salland Zuid-West

Re: Het einde van de Volt

Bericht door Mercuri »

Dank. Ben dat bij de Duitse versie niet tegen gekomen. Maar zou best kunnen. Ondertussen heb ik wat meer info gevonden over import uit de usa. Helaas komt er ook nog 21% btw over de aankoop. Die 15k euro wordt op die manier al gauw 22k op kenteken in NL. Dat verklaart ook wel de 25k vraagprijs van deze auto in .de Gaat mij boven het budget als particulier. En vervolg mijn zoektocht dus naar een “gewone” Ampera. Een witte. Met <100.000km
Ampera summit white 2013 verkocht.
In het verleden een hele vloot Saabs en een paar Porsches gereden. Nu electrisch rijden aan het ontdekken. Daarom in Augustus 2021 een Tesla Model S gekocht.
sbogovac
Harde kern
Berichten: 509
Lid geworden op: za 10 feb 2018, 20:30
km-stand: 138578
Lifetime: 18
Auto: Ampera

Re: Het einde van de Volt

Bericht door sbogovac »

Succes!!!
Amperaloos sinds 13/6/2021, nu: BMW 330e (en BMW 225xe als boodschappenwagen) dus nog steeds PHEV enthusiast.
jorisvanderveen
Newbie
Berichten: 7
Lid geworden op: ma 12 apr 2021, 22:16
km-stand: 133487
Lifetime: 16
Auto: Ampera

Re: Het einde van de Volt

Bericht door jorisvanderveen »

Jammer dat er een einde kwam aan de Volt. Voor een ev zag hij er wel goed uit. In Amerika kon de Volt het niet aan tegen de SUV's. Ik snap het besluit van Chevy om de Volt naar China te sturen onder een nieuwe naam. De Buick Velite doet het wel goed op de Chinese markt.
Plaats reactie